2023 meghatározó olvasmányai | 15 éves a blog!

július 05, 2024

Elérkeztünk a blogszülinapi nosztalgiasorozat utolsó részéhez - a tavalyi év néhány fontos momentumát idézem fel:

Tavaly sikerült minimalizálni a beszerzéseimet a korábbi évekhez képest, ill. a Vintednek köszönhetően rekord mennyiségtől megváltam. Ezt a tendenciát idén is folytatom - az évek alatt nem csak a helyem fogyott el, de rájöttem, hogy már nem igénylem azt, hogy minden könyvből, amit szerettem legyen saját példányom. 

214 könyvet olvastam el, ami ismét egy magasabb mennyiség, de 2023-ban megdobták a gyerekkönyvet a különféle molyos, évszakos kihívások miatt. Ill. képregények, webtoonok - versek évek óta lecsökkentek (főleg mióta nem folytattam a Merítés Líra zsűrizést, ill. önszorgalomból se néztem annyira utána ennek a témának). 

Néhány író, aki kiemelkedett a 2023-as évemből: Julie Ostuka, Mohamed Mbougra Sarr, Valerie Perrin, Travis Baldree, Carley Fortune, Paolo Cognetti ,Zajácz D. Zoltán, Donatella Di Pietrantonio, Riley Sager,

"♥ Legnagyobb meglepetések - amiktől nem vártam, hogy ennyire fognak tetszeni:
Buddha a padláson (már bekészítve a szerző másik kisregénye, amit szerencsére nemrég elhoztak magyarul), Az emberek legtitkosabb emlékezete, Másodvirágzás (annyira bejött, hogy a szerző másik két magyarul megjelent könyvét is elolvastam idén, amint hozzájutottam), Minden elmúlt nyár, Nyolc hegy, Amerre járok, Véres Balaton, A balatoni sellő, Vladimir, A forrás, Budapesti fák, Mintha gonoszok volnánk, Várj, amíg sötét lesz, Amikor megmentettem a karácsonyt, A. ​Grumpusz és gátlástalanul galád karácsonyi terve, Gyilkosság karácsonyra, Let is snow

♥ Könyves élmények:
Márciusban meglátogattuk a Repülő Seprű éttermet Bp-en, ami remek Harry Potteres élmény volt :) Áprilisban a hónap kulturális / barátnős élménye volt Simon Márton és Boros Levente estje, amin verseket, slameket hallhattunk, zenei aláfestéssel. Idén végre eljutottam újra a Könyvfesztiválra, amire Reni barátnőmmel együtt mentünk - szuper élmény volt újra ott lenni, ill. bevatni Renit a feszt tudnivalóiba, szépségeibe, nehézségeibe :D.
A könyvtárban megtartottam első író-olvasó találkozómat, amin egyik kedvenc íróm - Moskát Anita volt a vendég. O.O
Ezeken kívül a magyar könyves - videós közösség többféle olvasási maratonja volt jó élmény, nagyon szeretem, hogy mindig valami ügyes koncepció köré szervezik a feladatokat, programokat."

Minden téren színes év volt ez is.

A szülinapi sorozat előző részei:

2009201020112012201320142015201620172018201920202021, 2022

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.