2010 meghatározó olvasmányai | 15 éves a blog!

június 22, 2024

2010-ben már érezhető a könyves blogok, könyvtár (amiről ekkor még nem gondoltam, hogy majd a munkahelyem lesz O.O) és a moly hatása: az olvasmánylistám 118 elemet számlált. 

Változatosak voltak már ekkor is az olvasmányaim: a magyar szakra kötelező, vagy ajánlott magyar- és világirodalom mellett olvastam fantasyt, romantikusokat, ifjúsági, krimit. De ahogy átpörgettem a molyos nyilvántartásomon több szépirodalmat olvastam ekkor - nem csak egyetemre, hanem önszorgalomból; a kimaradt klasszikusokat ekkor pótoltam (ill. a következő években - azóta ez az arány megfordult, évente csak néhány klasszikust, szépirodalmi könyvet olvasok el). Márai Sándortól 7 könyvet olvastam (egyetemre, de egyik barátnőmmel közösen rajongva is).

Több klasszikust kávéáron szereztem be - Tescoból, ill. volt egy félig játékbolt, félig könyvesbolt, ahol rengeteg olcsó könyvet vettem ekkoriban :D

Több olvasmányomat filmek alapján választottam ki - vagy mert láttam, vagy jött az (új) feldolgozása pl.: Hívj be, Dorian GrayTracy Chevalier szintén egy olyan író, akire a filmadaptáció miatt figyeltem fel - a Leány gyöngy fülbevalóval mindkét formában nagyon tetszett - azóta elolvastam az összes magyarul megjelent művét.

Baráth Katalintól ekkor olvastam először - a kedvenc státusza azóta is töretlen, épp a héten vettem át a Lírában az egyik legújabb könyvét :D

Guillaume Musso már ekkor megjelent magyarul, két könyvét olvastam, hogy aztán kb évekre elfelejtem én is, ill. a magyar piac. 

Meghatározó volt még Maggie Stiefvater (Shiver sorozata), Audrey Niffenegger, Christopher Moore, Charlaine Harris (True Blood), Joanne Harris, Charles Frazier Hideghegye (azótaseolvastamújraejjjj), Alice Hoffman.

Maga a blogolás ebben az évben kezdett tényleg közösségi élmény lenni számomra, több 'díjat' (booktagek) kaptam, amik mindig kedves gesztusok voltak, ill. molyon is megjelentem olyan blogok között, akik közül néhány írójával életre szóló barátságot kötöttem <3

A szülinapi sorozat előző részei:

2009

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.