Havi zárás - Június

június 30, 2024

Ha június - akkor Könyvhét. Idén a terveimmel ellentétben itthon 'ünnepeltem', de érkezett néhány új könyv hozzám. Az Alvilági dal az első Vinted szerzeményem volt, a Farkasok dala a Metropolis Media újdonsága, Baráth Katalin új regényét pedig meg kellett rendelnem. A hónap végére a háromból kettőt elolvastam, ami jó arány :D

Szerzemények

1. S. Jae-Jones: Alvilági dal
2. T. J. Klune: Farkasok dala
3. Baráth Katalin: Detektív kacér kalapban

Olvasmányok

1. Julia Quinn: A vikomt, aki engem szeretett 5/5
2. Julia Quinn: Tisztességes ajánlat 3/5
3. Annie Ernaux: A hely / Egy asszony 3/5
4. Michael Mosley: Csak egy apróság 4/5
5. Maja Lunde: Fehér Mancs, a jegesmedveherceg 5/5
6. Dolly Alderton: Kedves Dolly! 4/5
7. Juan Diaz Canales – Juanjo Guarnido: Blacksad – A függöny lehull 2. 5/5
8. Michael Bond: Paddington folytatja 5/5
9. Fábián Janka: Cholera-napló 4/5
10. Sarah Winman: Csendélet 5/5
11. Nádasdy Ádám: Billeg a csónak 4/5
12. Neil Gaiman: Sandman: Az álmok fejedelme-gyűjtemény 4. 4/5
13. Virginia Woolf: Mrs. Dalloway 5/5
14. Bella Swift: A kiskutya, aki sellő akart lenni 5/5
15. Bella Swift: A kiskutya, aki tündér akart lenni 5/5
16. T. J. Klune: Farkasok dala 4/5
17. Sven Nordqvist: A kandúr szülinapi tortája 4/5
18. Sven Nordqvist: Tűzijáték a rókának 5/5
19. Sven Nordqvist: Ki az úr a háznál? 5/5
20. Sven Nordqvist: Findusz elköltözik 5/5
21. J. R. R. Tolkien: Kürtő úr 3/5
22. Dér Adrienn: Egy jeti lakik a pincénkben 4/5
23. Robin Stevens: Halálos tűzijáték 4/5
24. Agatha Christie: Baljós tavasz 5/5
25. Nancy Springer: Az eltűnt márki esete 4/5
26. Baráth Katalin: Detektív kacér kalapban 4/5
27. William Somerset Maugham: Fenn a villában 4/5
28. Agatha Christie: A pollensai probléma 4/5
29. T. Kingfisher: Varázslókalauz önvédelmi sütéshez 5/5

Júniusban ismét a mesekönyvek és képregények (ill. több kisregény) nyomták fel a darabszámot. Az egyik nyári meseolvasós kihívást teljesítettem, ahogy a saját történelmi cozy mystery kihívásomat - Nancy Springer sorozatkezdő kötetével. 

A hónap elején még Bridgerton lázban égtem, egymás után fogyasztottam el két részt - ill. a 3. évad epizódjait.

Utána a saját tavaszi TBR-om kihívásom teljesítésével hajráztam - ehhez olvastam Annie Ernaux és Fábián Janka kisregényeit.

Sarah Winman Csendélete igazi meglepetés volt - nehezen indult, de különleges olvasmányélmény lett.

A havi újraolvasásom egy régi terv volt - Mrs. Dalloway, ami szép párja volt a májusban olvasott Az óráknak.

A hónap vége krimiolvasással telt: az Úrilányok nem gyilkolnak sorozat 4. kötete után sorra kerítettem két idei szerzeményem - a Baljós tavaszt és Baráth Katalin új kisregényét, és még egy AC novelláskötetettel zártam a hónapot. (Ezzel teljesítettem a Krimi nyár kihívást - ezt az évszakos kihívást már évek óta megcsinálom :))

Másik júniusi újdonság volt a nagyon várt T. J. Klune regény, a Farkasok dala.

A hónap elején kipróbálhattam a Bookmate ekönyves oldalt, ott is olvasgattam, ill. a Paddingtont hangoskönyvként hallgattam meg. 

Ami megdobta a júniusi blogbejegyzések számát az a szülinapi - nosztalgiázós posztsorozat, amelyben végigtekintem 2009 óta az olvasási trendjeimet, nagy kedvenceket, blogos élményeket.

Filmek-sorozatok

Júniusban több sorozatot fogyasztottam: megnéztem a várólistámról a Miért nem szóltak Evansnek? újabb feldolgozását, a már említett Bridgerton 3. évad befejezését, ill. az új Ripley sorozatba belekezdtem. 
Nem sok filmet néztem: a Szerelem a végzetent - Reni barátnőm ajánlására. Ill. egy régóta várólistás darabot: Ahol a folyami rákok énekelnek - gyönyörű tájképek, jó adaptáció, bár már kicsit a homályba veszett a könyv cselekménye.

Mindenmás

Júniusban megtartottuk a már hagyományos levendulaszüretünket, a májusban leszervezett - betervezett kontrollokra is elmentem - a fogammal megszenvedtem, emiatt nem tudtam a Könyvhétre menni és még vár rám pár kezelés :/

A hónap elején egynapos kirándulást tettünk Bécsben, erről rengeteg fotót, videót láthattok az Insta oldalamon.

Jól haladtam a gyöngyfestményemmel - szerintem jövő héten befejezem.

Összegyűlt a KinderJoyos kviddics csapatom is :D A maradékot itt (moly / Vinted) találjátok, ha vennétek ;)

Júniusban egy régóta dédelgetett tervünk - álmunk is a megvalósulás közelébe jutott, erről majd a júliusi zárásban mesélek ;)

A július több szempontból izgalmasnak ígérkezik - már nagyon várom! O.O

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.