2018 meghatározó olvasmányai | 15 éves a blog!

június 30, 2024

2018-ban léptem át először a 200+ feletti olvasmányszámot - amit az utóbbi években tartani/megközelíteni szoktam. Ekkor használtam először a Bookriot profi táblázatát, amin azóta is - kicsit átalakítva - nyomon követem miket olvastam.

"206 könyvet olvastam el idén - ez a szám engem is megdöbbent, viszont beletartozik több képregény, verseskötet, kisregény, ill. egyéb rövid életmódkönyvek. Jövőre nem akarok ilyen sokat olvasni, inkább jobban szelektálni és igazán emlékezetes történeteket megismerni. Angolul is olvastam, 9 db könyvet - ami között szintén volt többféle (YA, vers, levélregény) - ezt a számot is szeretném majd  tartani jövőre is."

--> Ez amúgy azóta is 'probéma', mert vonz a sok érdekes könyv és azóta is a mennyiségen van a hangsúly nálam. De igyekszem azóta jobban megválogatni, negatív értékelések - saját megérzés sokszor segít, hogyl leválogassam a végtelen várólistám / könyvtári kölcsönzéseimet.

A rengeteg olvasmány között megnőtt a toplistás könyvek száma. 

Ekkor robbant be az olvasmánylistámra Lucy Strange, Christelle Dabos (akinek Tükörjáró sorozata hozta azt izgatott várakozást, amit legutoljára kb a Harry Potter idején éltem át!).

Szépirodalmi írók közül ekkor találtam rá Lucia Berlinre, akit nagyon tudok ajánlani, ha erős hangulatú 20. századi Amerikai novellákra vágytok - szerintem remek történetmesélő, érdekes életúttal! Celeste Ng, Naomi Alderman, Sarah Winman, Madeline Miller - szintén erős nevek ebből az évből.

A scifi/fantasy vonalról Veres Attila, Jodi Taylor; a krimik közül Jane Harper fontos azóta számomra. 

Félig könyves élmény, de azóta is meghatározó - Kakebo napló a Kossuth Kiadótól. Ezt a japán módszert azóta is használom, kockás füzetben vezetem a kiadásaimat - bevételeimet, hogy ezáltal is tudatosítsam mire költök.

A könyves élmények közül a Poket zsebkönyv automata / kiadó indulás volt fontos, akiket lelkesen reklámoztam az elmúlt években. Az utóbbi időszakban kicsit elfeledkeztem róluk, nem adtak ki olyan könyveket, amik megfogtak volna - de az elején tényleg lelkes híve voltam.

2018-as művészeti élmény volt Frida Kahlo műveinek megtekintése, innentől Frida-láz tört ki rajtam, sokféle könyvet elolvastam róla - ezeket természetsen a blogon is ajánlottam.

A szülinapi sorozat előző részei:

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.