2021 meghatározó olvasmányai | 15 éves a blog!

július 03, 2024

2021-ben kezdett kicsit normalizálódni a helyzet - covid, könyves téren - bár ekkor már kezdett beütni a papírhiány, ami megijesztett minket olvasókat, kiadókat még jobban.

214 könyvet olvastam el, ismét sokat szereztem be (97). 

A menő Bookriotos táblázat miatt könnyű volt kiértékelni az éves 'teljesítményem':

"Többségben vannak:
- fikció művek - ezen belül általános fikciósak, ezt követi a fantasy és krimi
- felnőtt olvasmányok,
- prózai művek, de a vers és a képregény is jelentős volt
- nyomtatott formában olvasok,
- olvasmányaim nagy része a könyvtárból került ki ismét,
- legtöbb könyv fordítás volt - vagyis nem magyar és keveset olvastam angolul, eredetiben."

A 2021-ben megismert írók közül többen nagy hatással voltak rám - azóta is keresem a műveiket, vagy várom az új könyveiket: pl.: Alix E. Harrow, T. J. Klune, Irene Sola, Alice Oseman, Robin Hobb, Richard Oseman, Kim Fay (Sárga Babilon), Marie Aubert.

Ekkor olvastam például Richard Osman – A csütörtöki nyomozóklub, ami azóta a kedvenc cozy mystery sorozatom lett. Ekkor olvastam először Robin Hobb-tól, az Élőhajók hatalmas fantasy sorozatába beleszerettem. Alice Oseman kedves, Webtoonról indult képregénysorozatát (Heartstopper) is elkezdtem.

Visszatértem a Twilight világába - elolvastam a Midnight Sun-t, ami igazi nosztalgiautazás volt Edward szemszögét követve.

Szépirodalmi könyvek közül kiemelkedett Thomas Hardytól a Távol a világ zajától, ekkor olvastam először Digi-Book Kiadó mesegyűjteményei közül (Skót tündérmesék), ami miatt következő években több mesegyűjteményt megvettem, elolvastam.

Lezártam a Vaják sorozatot, ami nagy falat volt a maga 7+1 kötetével (2020-ban kezdtem el olvasni).

Kevésbé népszerű (?) memoár volt ebből az évből Katherina May Út a télbe kötete, ami engem akkor nagyon megfogott.

A szülinapi sorozat előző részei:

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.