Havi zárás - Július

július 31, 2024


Hosszú és eseménydús volt a július... Lakásvásárlás, felújítási munkák elkezdése, mininyaralások, fogorvos, családi események és sok-sok könyv tarkította a 30+ fokos napokat. 

Két könyv érkezett hozzám az Agave Kiadó újdonságai közül (folyamatban van a Rokonság).

Szerzemények:

1. Shannon Chakraborty: Amína asz-Sziráfi kalandjai
2. Octavia E. Butler: Rokonság

Olvasmányok:

1. Zalka Csenge Virág: Ribizli a világ végén 4/5
2. Agatha Christie – Charles Osborne: A váratlan vendég 4/5
3. Zelei Anna: Ha az erdő beszélni tudna 5/5
4. Nicolas Mathieu: Rose Royal / Wagner bíró 4/5
5. Longosz: Daphnisz és Chloé 4/5
6. Cristina Rivera Garza: Liliana legyőzhetetlen nyara 5/5
7. Peter Wohlleben: Mit esznek az állatok az erdőben? 4/5
8. Ashley Winstead: 17 szúrás 5/5
9. Mark Parisi: Kíváncsi(an) macskákról 4/5
10. Nao Fuji: Marvel Miaú 4/5
11. Jennifer Muro – Thomas Krajewski: Paletta 5/5
12. Hannah Nicole Maehrer: A Gonosz Asszisztense 4/5
13. Szentesi Éva: A mai naphoz nincsenek emlékeim 4/5
14. R. L. Stine: Kísértet-part 4/5
15. Marjorie Liu: Monstress: Fenevad 8. – Pokoltűz 4/5
16. Joe Hill: Egy kosár fej 5/5
17. David Nicholls: Egy nap 5/5
18. R. L. Stine: Váljunk láthatatlanná! / A Láz-mocsár vérfarkasa 4/5
19. Agatha Christie: Mr. Quin 4/5
20. Shannon Chakraborty: Amína asz-Sziráfi kalandjai 4/5
21. Carla Valentine: Gyilkolni nem könnyű 5/5

21 könyvet fejeztem be, nagyrészt könyvtári példányokat - több képregény, kisregény került ismét sorra. Haladtam az Agatha Christie életműolvasásban, olvastam egy kicsit a summerweenre és a 24 nemzetes listámról; ill. várt újdonságokra csaptam le.

Újdonságok közül kiemelkedik első olvasmányom Shannon Chakraborty kalózos nagyregénye, Szentesi Éva új kötete, A Gonosz Asszisztense.

Régi adósságom volt magam felé a meseolvasós - mesegyűjteményes 'projektemben' Zalka Csenge Virág első népszerű kötetének olvasása. 

A krimi - nyomozás vonalán több kötet szerepel, mint például első olvasmányom a Sonora Kiadótól - Liliana legyőzhetetlen nyara mély nyomot hagyott bennem. Ide illik Carla Valentine könyve, és az Agatha Christie kötetek. Szintén első élmény volt az Álomgyár Kiadótól a 17 szúrás, ami kellemes meglepetés volt - mondjuk már Kata és Nita lecsekkolta, hogy jó :) Ezentúl bátrabban nyúlok a krimi-thriller kiadványaik után.

Képregényrajongó plecsnit sikerült megszereznem a júliusi 5 olvasással - erre büszke vagyok :))

Újraolvastam az Egy napot, ami szerencsére kedvenc maradt - érdekes élmény volt ennyi idősen újrázni vele. Ismét megéltem az újraolvasás szépségét - tudását - hasznát :)

Az ógörög Longosz Daphnisz és Chloé története tökéletes volt az első idei strandoláshoz - ill. a Hellász c. kihívásra, ami miatt eszembe jutott, hogy el kellene olvasnom. 

Ismeretterjesztő könyvek közül Zelei Anna új könyvét kerítettem sorra és Peter Wohlleben gyerekeknek szóló kötetét (ezt csak az életműolvasás teljessége miatt).

Július elején 15 éves lett a blog - ennek egy hosszú bejegyzéssorozatot szenteltem :)

Filmek-sorozatok

Több rövid sorozatot fejeztem be ebben a hónapban: az új Ripleyt (emiatt újranéztem a 1999-es filmet), Úriembereket (2024), a Libabőr utolsó részét, amit még tavaly ősszel kezdtem el, ill. Dolly Alderton memoárjából készült Everything I Know About Love adaptációját. Régi adósságom volt az újabb Manderley-ház asszonya film, ezt is sikerült sorra kerítenem.

Mindenmás

A bevezetőben már említettem, hogy régi álmunk kezd valóra válni a saját otthonnal - igaz többet kell rajta dolgozni, mint amit elsőre gondoltuk. Zajlanak a felújítások - ügyintézés, a júliusi hétköznapokon ez volt jelentős. De nem maradtak el a már kötelező nyári élmények, mint a keszthelyi strandolások.
Még a hónap elején, június végén elkészült a Roxfortos gyémántfestményem, amit áprilisban kezdtem el. A forró napok megmentői a jegeskávék voltak, sokféle formában :D (A kedvencem tejeskávé sok jégkockával!).

Augusztusban jön a szokásos két hetes nyári szünet, amire sok-sok könyvet tervezek ill. remélem a lakással is jelentős haladást érünk majd el :)

A többiek júliusa:


2 megjegyzés:

  1. De izgi! Akkor most eléggé hasonló cipőben járunk, mi is apránként rendezgetjük be az új kuckónkat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) Kitartást és örömöt kívánok benne!
      Mi még a rombolás-újjáépítés szakaszban járunk :D

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.