Mid-Year Book Freak Out Tag 2024

július 13, 2024

Elérkeztünk 2024 feléhez, amit az évek óta hagyományos - általam kicsit átalakított - könyves kérdéssorral értékelek ki: 

A legjobb 2024-es olvasmányok

Ismét rengeteg 5 csillagos olvasmányt tudok magam mögött - nem tudom nem megemlíteni ezeket (és így is többet kihagytam :D)

A legjobb folytatás, amit 2024-ben olvastál

Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

  • Ali Hazelwood - Bride – A menyasszony
  • Rebecca Makkai - Lenne pár kérdésem
  • Shannon Chakraborty - Amína asz-Sziráfi kalandjai
  • Elsie Silver - Flawless – Hibátlan
  • Szentesi Éva - A mai naphoz nincsenek emlékeim

A legjobban várt friss megjelenés az év második felére

  • Sally Rooney - Intermezzo
  • Octavia E. Butler - Rokonság
  • Holly Jackson - Öt ​túlélő
  • Colm Tóibín - Long ​Island
  • Mohamed Mbougar Sarr - Ugyanolyan ​emberek
  • Kate Robb: Szerelem a végzetem
  • Octavia E. Butler - Rokonság
  • C. J. Cooke - Kísértetjárás az északi vizeken
  • TJ Klune - Somewhere Beyond the Sea /magyarul - Metropolis Media

Legnagyobb csalódás

Legnagyobb meglepetés

Jennifer E. Smith - Vajon létezik szerelem első látásra? Jennifer E. Smith - Vajon létezik szerelem első látásra? – nem gondoltam, hogy ennyire tetszeni fog – de hozzájárult, hogy több téma miatt érdekelt és majdnem egyben olvastam el, néztem meg a filmet – bekuckóztam vele egy hétvégére

Kedvenc új szerző (debütáló vagy neked új)

  • Dolly Alderton - három könyvét szinte egymás után olvastam el
  • Freya Sampson

Új fikciós szerelmek

Freya Marske: Csodálatos világosság szereplői :)

Legújabb kedvenc karakter

Mona (T. Kingfisher: Varázslókalauz önvédelmi sütéshez)

Egy könyv, amin sírtál

Cristina Rivera Garza – Liliana legyőzhetetlen nyara

Egy könyv, ami boldoggá tett

Freya Sampson: Nosy Neighbours – mert különleges volt a beszerzése. Április elején jelent meg, egyik Waterstones-ban sem volt, végül a Daunt Booksban tudtam megvenni, (ha már a fél boltot nem tudtam megnézni, mert rendezvény volt :D) – Londonban.

Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál

Egész sok adaptációt láttam idén, talán az Egy nap volt nagyon erős élmény – saját emlékeket, a könyvet, és az első filmet is felidézte.

A legszebb könyv(ek), amit idén vásároltál

AC – Baljós tavasz, csecse-csillog

Melyik könyveket szeretnéd idén év végéig elolvasni?

Hű, az éves terveim közül a legtöbbet – főleg a sajátokat, vcs-ket. Most a summerweenre szeretnék olvasgatni, pl.: Riley Sagert, R. L. Stine-t

+2024-as tervek megvalósulása

Kiegészítésképp átnézem, hogy mi valósult meg a tavaly év végén megosztott Célok 2024-re bejegyzésemben megfogalmazott pontok közül:

Saját kihívásaim közül már teljesítettem a Olvassunk történelmi könnyed krimiket (cozy mysteries)! -ket. Folyamatban van a Könyvbingó 2024 és a Havi egy újraolvasás | 2024.

Újdonság volt, hogy különféle témák szerint készítettem egy Tavaszi tbr-t, ill. most fut a nyári verzió (Nyári TBR – a címkéim alapján).

Haladok továbbá a 2024 – 24 szerző – 24 nemzet -el - az utóbbi hetekben ismét több könyvet hoztam ehhez, ill. nyárra tervezek.

Sikerült a Új vizeken 2024-ben is, ill. az évszakos krimi- és meseolvasós kihívások, 5 dolog amit meg kell tenned és az évszakos fogadalmak.

A Várólista csökkentés-el egész jól haladtam - a januárra és februárra előirányzott könyveket sorra kerítettem, ill. április folyamán a Londont is, azóta viszont egy könyvet se vettem le a polcokról ezek közül... Nyáron szeretnék, de lehet hogy idén is elveszek az új könyvek között és nem szánok időt a sajátokra, ahogy szoktam.

Célom volt, hogy a szerzemémyeimet nagyjából elolvassam a beszerzés környékén - 15 szerzemény közül 6 olvasatlan, de van kimondottan őszi-téli témájú, ezekkel nem akartam kapkodni :)

Angolul szeretettem volna többet olvasni (vcs-s könyvek között is szerepelnek), ez még nem sikerült. A hangulat - egy téma mentén többször olvastam, most épp a thriller-horror korszakomat élem.

Nektek milyen volt 2024 első féléve könyves szempontból?
Mik voltak a legjobb - legrosszabb olvasmányok?
Írjátok meg kommentben, vagy vigyétek tovább a tag-et.

A többiek féléve:

Lobo, Pupilla

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.