Évösszegzés 2021

december 31, 2021

2021 már kezdett visszatérni a normális mederbe - volt például Könyvhetünk, igaz szeptemberben; tavasszal újranyitottak a könyvtárak, a kiadók is sok ígéretes címet megjelentettek - még mielőtt beütött volna a papírhiány. 

Idén is sokat olvastam, rengeteg jó könyvet tudhatok magam mögött. Szerencsére nem éreztem azt hogy ebből a 200x könyvből sok lett volna a töltelék, a mellényúlás - köszönhető ez annak, hogy sokkal jobban megszűröm mit olvasok el.

Szerzemények

Idén sem sikerült visszafognom magam - 97 könyv került hozzám, ezek egy része ajándék - recenzió, de a legtöbbet én vettem. Legalább 20 könyvtől meg is váltam a korábbi szerzemények közül. 

A legtöbb könyvet áprilisban (17 db) és szeptemberben (16) zsákmányoltam. A többi hónapban 4-10 könyv között mozogtak a számok. 

A magánkönyvtáram olvasottsága amúgy egész jó: a 2021-es szerzeményeim 76%-át elolvastam. Jövőre az olvasatlanok apasztása miatt ismét csatlakoztam a várólista csökkentésre, ill. az idei olvasatlanokat válogattam erre a kihívásra.

Olvasmányok

2021-ben összesen 214 könyvet fejeztem be (53272 oldal a moly szerint) - Charles Dickens gyűjteményes kötetét (Karácsonyi történetek) viszem tovább jövőre. Igazából ha úgy vesszük 215 könyvet olvastam, mert a kötetben szereplő Karácsonyi éneket befejeztem :D 

A legtöbb könyvet áprilisban olvastam (24) - átlagosan 17 könyvet olvastam el havonta - 15 volt a legkevesebb. A legtöbb olvasmányomra (50%) 4 csillagot adtam, 40%-ára 5 csillagot, 10%-ára 3 csillagot - ennél rosszabb értékelést nem adtam idén.

Ismét rengetegféle könyvet olvastam - mutatom a bookriot-os táblázatokat, mert így látványosabb ;)



Többségben vannak:
- fikció művek - ezen belül általános fikciósak, ezt követi a fantasy és krimi
- felnőtt olvasmányok,
- prózai művek, de a vers és a képregény is jelentős volt
- nyomtatott formában olvasok,
- olvasmányaim nagy része a könyvtárból került ki ismét,
- legtöbb könyv fordítás volt - vagyis nem magyar és keveset olvastam angolul, eredetiben.

Idén is 100-400 oldalas könyveket olvastam, de néhány igazán hosszúhoz is volt szerencsém (pl.: Boszorkányok órája, Bűvös hajó).

Angolul 10 könyvet olvastam el (tavay 22-t), ezek egy része képregény volt - jövőre szeretnék regényeket is (főleg hogy van néhány olvasatlan a polcaimon is). 


A legjobb könyvek listája ismét hosszú - nehéz volt kiválasztani ezt az 55-öt. Őket emlegettem a Havi zárásokban, az évszakos toplistákban - ismét találhattok itt versesköteteket, gyerekkönyveket, képregényéket is a megszokott regényeken és ismeretterjesztő műveken kívül.

♥ Kedvenc új író - akiktől idén olvastam először és szeretnék még:
Raina Telgemeier, Alix E. Harrow, Mécs Anna, Emma Straub, Sarah McCoy, T. J. Klune, Kim Fay, David Attenborough, Irene Sola, Robin Hobb, John Banville, Lauren Groff, Octavie E. Butler, Noelle Stevenson, Alice Oseman, Robert Lacey, Nacukava Szószuke, Donald A. MacKenzie, Katherine May, Matt Haig

♥ Kedvenc kiadók:
Nem sokban változott a lista, akiktől a legtöbb könyvet olvasok: Libri-csoport, 21. Század Kiadó, Agave, GABO, Metropolis Media, Poket, Fumax (képregények).
 
Könyves élmények:
Könyvhét szeptemberben, Merítés - Az évtized könyvei toplistám összeállítása, a Témázunk bejegyzések, részvétel különféle readthonokon (pl. Könyvkemping, Múltidéző Május, vagy legutóbb a Mézeskalács Readthon), Pilinszky100

♥ A legjobb sorozat
Több sorozatba is belekezdtem idén, ill. sokat folytattam - főleg Agatha Christie könyveit dobta fel a moly. 
 
A legjobb sorozatkezdő részek:
 
Lezárult sorozatok:
- Vaják
- Esernyő Akadémia
- Semmi lány

♥ Legnagyobb meglepetések - amiktől nem vártam, hogy ennyire fognak tetszeni:
Skót tündérmesék, Hétköznapi szorongások, Énekelek, s táncot jár a hegy, Atomi szokások, Út a télbe, Vágy és végzet, Sárga Babilon, Felnőtt emberek, A fiú akit karácsonynak hívnak, Kapcsolati hiba, Rintaró, Vezércsel, Távol a világ zajától, Háttal a napnak, Kapcsolati hibia, Nem vagyunk már gyerekek, Marilla a Zöld Oromból

Néhány csalódás az idei évből - amiktől többet vártam:

Agatha Christie Mallowan: Így éltünk Mezopotámiában, Tóth Gábor Ákos: Balatoni futár, Andrzej Sapkowski: A tó úrnője, Anna Gavalda: Vigaszág, Selyem Zsuzsa: Az első világvége, amit együtt töltöttünk

A blogról

✧ Kb 101 könyvről írtam külön, összesen 231 bejegyzés született.
✧ A rovatok közül még mindig a legnépszerűbb töretlenül TILT, a Friss könyvek és a Havi zárás
 
 ✧
Biztos kihagytam valamit ebből a maratoni bejegyzésből - amit most is az utolsó pillanatra hagytam... Még szerencse, hogy a blogon kívül jó infóforrásom a moly és a Bookriotos táblázat. :D 
Remélem találtatok ígéretes könyveket a várólistátokra, én előszeretettel böngészem a többiek zárását ebből a szempontból is.
 
2022-ben is sok-sok jó könyv vár, kezdve a várólistáimmal, de már néhány ígéretes megjelenésről is tudni lehet.2021 is egy sokat olvasós év volt, amit nem bánok, de jó lenne 2022-ben tovább fejlődni, több IRL programon résztvenni!

A többiek évösszegzése:

Anett, Lobo, Pupilla, Boglinc, Nita, Sister, Heloise, Kata, Amadea

5 megjegyzés:

  1. Hű, azta, nem semmi volt ez az éved sem, könyves szempontból! :) Én majd mindjárt a top5-öt próbálom összeszedni, nem ám top55! :D :)
    A Bookriot táblázat létezik magyarul is, vagy te fordítod le a címkéket?
    Sok szuper olvasmányt 2022-re is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van egy részletes videó hogy lehet testre szabni a BR táblázatot. A címkéket is lefordíthatod magadnak, adhatsz kategóriákat hozzá stb.

      Törlés
    2. Elég durva év volt könyves szempontból :D
      Igen én fordítgattam le ;)
      Jó is, hogy írtad Lobo - megyek is testreszabom a 2022-est.

      Törlés
  2. Köszi! :) Angolul szoktam, jó úgy nekem, csak kíváncsi voltam. :)

    VálaszTörlés
  3. Igazi példakép vagy számomra a 231 bejegyzéssel. Én már az 55-tel is olyan boldog voltam, hogy ihaj. :D

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.