Könyvhét 2021 | beszámoló

szeptember 05, 2021
Tegnap végre újra eljutottam a budapesti Ünnepi Könyvhétre - most visszakerestem a korábbi bejegyzéseimet, és megdöbbentem, hogy 2015-ben voltam utoljára (és 2014-ben először) ott. 2016-ban is terveztem menni, de épp akkor készültem a mester szak záróvizsgájára, utána meg mindig közbejött valami. 

Mivel a kinézett dedikálások délután voltak, ezért ráértünk egy kicsit később felmenni és ebéd után az Agave Kávézóban kezdtük a Könyvheti programot. Andi barátnőm innen egy Ken Liu könyvvel távozott, utána az Oktogonról kényelmesen az 1-es metróval mentünk a Vörösmarty térre.

Egy gyors kör után felderítettük, hogy a kedvenc kiadóink standjait hol találjuk - a Duna korzón is végigsétáltunk, de 1 óra körül már kezdett nőni a tömeg, ezért voltak standok ahova oda se mentünk. 
 
Az első dedikálásra az Agave Kiadónál álltam meg, Baráth Katalinhoz, akihez legutóbbi regényét az Afáziát vittem el. Jó volt néhány szót beszélgetni, meséltem hogy mindegyik könyve tetszett és kíváncsian várom a következőket!

Háromkor a Scolar Kiadóhoz mentem, Ferencz Mónikát ismertem meg személyesen, akinek új kötete a héten érkezett hozzám. (Készülök majd egy friss verses-bejegyzéssel, mert tegnap beszereztem Simon Márton új könyvét és a 21. Század Kiadó Versum-sorozatából is megérkezett Anne Sexton Élj vagy halj meg kötete ;).)
 
Csak két könyvet vásároltam tegnap - az első a Jelenkornál Simon Márton friss kötete, később pedig a Fumax 1000 Ft-os állványáról hoztam el Rene Denfeld Az elvarázsoltak c. regényét, amit többen szerettek korábban, ráadásul ezzel be tudtam állni Kleinheincz Csillához is dedikáltatni, mint fordítását.

Utána - egy óra sorban állás után Moskát Anitához is le tudtam ülni egy kicsit, hozzá az Irha és bőrt vittem. A legpozitívabb élmények amúgy itt, a GABO-s sorokban értek - az előttem és mögöttem állókkal is szóba elegyedtünk, később molyon és Instán is felvettük a kapcsolatot. Jó érzés volt, hogy közös lelkesedés köt össze minket. Ezekről a személyes élményekről - írók és a rajongók között egyaránt - szól a Könyvhét és a Könyvfesztivál is. 

A sorban állás, bolyongás közben több ismerős arcot véltem felfedezni, Andi barátnőm is mesélte, hogy hasonló élménye volt egy kedves lánnyal - később kiderült hogy vele követjük egymást Instán - kicsi a világ :O. Este az Insta sztorikat nézve többször felfigyeltem ki mindenki volt kint szombaton, sziasztok ha láttatok :D


Láttam a standok között Grecsó Krisztián, Varró Danit, Nagy Boldizsárt - sajnálom hogy nem vittem a Meseország mindenkiét magammal, a Főnix standjánál Vivien Hollowayt és Gabriella Eldet.

Negatív élmény egyedül a tömeg miatt ért, még így is, hogy a standok egy része átvándorolt a Duna korzóra. Nem nagyon lehetett böngészni, csak ha furakodtál, vásárolni is több perces sorban állás - nyomulás után lehetett. Sejtettem amúgy, hogy ez lesz - de nekem a kedvenc szerzőimmel való találkozás döntötte el, hogy melyik napon látogatok fel. Ha tehetném mentem volna péntek délelőtt - amikor talán nincsenek annyian.

A standok mellett mindkét helyszínen voltak színpadok, ahol beszélgetések zajlottak - de bevallom ezekre most nem készültem.  

Összességében egy aktív és sikeres napot zártunk, eléggé elfáradva szálltunk fel a vonatra Kelenföldön.

A Könyvfesztivál elvileg novemberben lesz megrendezve - de ki tudja mi jön még addig - örültem, hogy ezt a napot ki tudtam még használni :)

Ti kimentetek, mit vettetek?

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.