Agatha Christie - Mrs. McGinty meghalt

Ugrottam egyet a Poirot sorozatban (ez a 28. rész), az utóbbi időben szépen sorban haladtam, ezért fel is tűnt, hogy Poirot hírneve megkopott, legalábbis legújabb ügyének helyszínén sokan még nem hallottak a belga nyomozóról.

Mrs. McGinty egy özvegyasszony volt, aki bejárónőként dolgozott és házának egy szobáját kiadta bérbe. Egy novemberi napon holtan találták - a nyomok egyértelműen lakója, a magának való James Bently felé vezetnek. A fiatalembert le is tartóztatják, és halálbüntetését várja. Néhány hónappal később sem hagyja Spence főfelügyelőt nyugodni az ügy, ezért megkéri Poirot-t, hogy vizsgálja meg ő is az esetet.

Kedvenc nyomozónk Brodhinnyben bérel szobát, egy teljesen kiakasztó - rendetlen házban, nem is értem hogyan bírta ott :D Szép sorban elkezd megismerkedni a falu lakóival, azokkal az emberekkel akik kapcsolatban álltak az elhunyttal. Ahogy sejthető egyre több titok és érdekes szál bukkan elő - a végére jól be is zavar a sok szereplő története.

A megoldás egy részét kitaláltam, vagyis gyanús lett az egyik szereplő - de a teljes képet persze Poirot klasszikus monológjából ismertem meg. Ariadne Oliver krimiíró is felbukkan a történetben, akihez már néhány könyvben volt szerencsém - most is igyekszik Poirot segítségére lenni a nyomozásban.

Kicsit talán lassabb hangvételű ez a regény, vagy csak az én olvasási élményem volt az - annyira nem szerettem meg a szereplőket, egy ponton már kezdtem belezavarodni a múltbeli eseményszálakba (ki kinek a rokona, mi volt a motivációja, stb.). 

Összességében egy klasszikus Poirot-regényélményt kaptam, amiben Hastings felügyelőt (akinek hiányát fájlalja is főszereplőnk) egy kicsit Spence főfelügyelő és Ariadne Oliver váltja fel. 

4/5

Kiadó: Helikon
Kiadás éve: 2021
Eredeti cím: Mrs. McGinty's Dead
Sorozat: Hercule Poirot 28.
Fordító: Gálvölgyi Judit
Oldalszám: 288
Ár: 2999 Ft
Borító: 4/5

Fülszöveg:
A vacsorájáról hazatérő Poirot-t régi kollégája, Spence főfelügyelő várja. Egy teljesen szokványosnak tűnő ügyben kéri a belga nyomozó segítségét. Broadhinny-ben a saját házában agyonütöttek egy idős hölgyet, Mrs. McGinty-t, majd mindent felforgatva ellopták a padló deszkái alatt rejtegetett kevéske pénzét - amit aztán a kertben elrejtve meg is találtak.
Az egyetlen gyanúsított Mrs. McGinty albérlője, a sunyi, állásnélküli James Bentley, akit az esküdtszék a csekély számú bizonyíték alapján bűnösnek is talál. Spence főfelügyelőnek azonban a hatodik érzéke azt súgja, hogy a nyilvánvaló indíték ellenére sem Bentley a gyilkos.
Poirot, akinek népszerűsége fölött már eljárt az idő, meglátja a kihívást ebben a bűntényben, és berendezkedik a falucskában, hogy kivizsgálja az ügyet. A legjobban az aggasztja, hogy szemmel láthatólag senki másnak nem fűződött érdeke ennek a szegény takarítónőnek a halálához... mindaddig, amíg a tetthelyen talált kivágott újság új nyomra nem vezeti.

2 megjegyzés:

  1. kedvenc Agatha Christie regényeim egyike :D imádtam a szállásadónő és Poirot közös jeleneteit :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El is olvastam a posztodat miután végeztem a könyvvel :)) Hihetetlen, hogy bírta náluk Poirot :D

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.