Néhány könyvről röviden | 2021 december

Alice Oseman - Heartstopper
A molyos értékelések miatt figyeltem fel erre a képregényre, ami tökéletes volt most lélekmelegentő decemberi olvasmánynak. Az eleje télen játszódik, van benne egy aranyos téli – hóeséses jelenet is ;)
A képregény Charlie és Nick kapcsolatát dolgozza fel, egyúttal bemutatja, hogy milyen folyamatokon megy át egy nem heteroszexuális fiatal. Megjelenik benne az iskolai piszkálódás, a saját és mások érzéseinek felismerése, a bántalmazó – kihasználó kapcsolat; iIlletve a szerelem kibontakozásának finomságai, ami szerintem – szinte – minden olvasó szívét megmelengetik.
Nick és Charlie más-más környezetből jönnek, de láthatjuk milyen fontos a támogató család és baráti környezet. Nick esetében egy másfajta folyamatot mutat be a képregény – gondolom a következő részben még jobban kibontják az ő háttértörténetét is.
Mindenképpen folytatni fogom a sorozatot, nagyon behúzott a világa – igazi komfortolvasmány volt!
5/5

Agatha Christie - Csillag ​Betlehem felett
Ezt a kis kötetet csak azért olvastam el, mert szeretnék a magyarul megjelent AC életmű végére érni, ill. vonzott a karácsonyi téma.
A címből (és a kiadóból) sejtettem, hogy főleg keresztény témájú írások kaptak helyet a kötetben és ez így is van. Több bibliai novellát, verset olvashattam, ami engem egyáltalán nem fogott meg – ez a téma mindig is idegen volt tőlem. A legjobban A vízibusz c. novella tetszett, ami nagyon mai, és nem annyira erőteljes benne a vallás, inkább az emberek megértéséről és szeretetről szól.
3/5

100 ​szóban Budapest 2021
Amióta a Poketnél kapható ez a válogatás azóta lelkesen gyűjtöm. A mostani válogatás is remekül sikerült, változatos írások kaptak benne helyek – a lockdown, a covid, vagy épp az aktuális politikai helyzet is helyet kapott, a 'simán' budapesti történetek mellett. Az illusztrációk is jól kiegészítették a szöveget.
Nem tetszett mindegyik darab, volt aminél nem éreztem, hogy nem feltétlenül van helye, volt ami csak az illusztrációval volt erős. Ettől függetlenül nem bántam meg, hogy megvettem – elolvastam :)
4/5

Pósa Lajos - Pósa ​bácsi legszebb téli versei Karácsonyra
Az idei év és első (és utolsó :D) hangoskönyve – vágytam valami kedves karácsonyira Karen Blixen novellái után, ezt pedig épp kihoztam a könyvtárból. Szinte mindegyik vers ismerős volt (óvodából – iskolából), jó volt újrahallgatni őket. Gyerekekkel is jó program lehet, Pálfy Margit szépen adja elő őket, a versek között pedig zenés részletek teszik hangulatosabbá az élményt.
5/5

Grecsó Krisztián - Ami ​elhasadt
Az elmúlt évekban elolvastam Grecsó Krisztián életművét, ezzel a molyos plecsnit is megszereztem. Korai versesköteihez könyvtárközi kölcsönzéssel jutottam hozzá, ezért is örültem, amikor megláttam hogy az új Poketben három ilyen kötet olvasható.
Még mindig jobban szeretem a szerző prózáját vagy akár a Magamról többet kötetet, a korai verseit nem érzem közel magamhoz, de egy-egy mondat vagy felsejlő történet megfogott. Teljesen más világot mutat be ebben a kötetben, amiben én felnőttem, vagy amiről hallottam.
4/5

Andreas H. Schmachtl - Karácsonyi ​varázslat
A gyerekkönyvtár karácsonyi könyvajánló polcáról emeltem le ezt a képeskönyvet, ami megfogott a borítójával. Kedves kis történet volt, aminél az illusztrációk is legalább olyan fontosak voltak – jól el lehet bogarászni az oldalakat. Kuckózós, aranyos hangulata van :)
5/5

Mauri Kunnas - Mikulás ​és a varázsdob
Gyerekkorom egyik kedvenc karácsonyi rajzfilmje volt – a megjelenési időket tekintve egész hamar eljutott Magyarországra is :)
Mesekönyv formában is jól szórakoztam rajta, kedves de vicces történet. A könyvben rengeteg illusztráció van, gyerekkel el lehet böngészni a sok apró részletet.
Örülök, hogy új kiadásban is kapható – nekem a karácsonyi könyvek egyik fontos eleme lett.
5/5

Beatrix Potter - Nyúl ​Péter adventi kalendáriuma
BP összes meséi után egyből felkerült a várólistámra ez a kötet is, és most karácsony előtt néhány nappal igazán kedves olvasmány volt. Ötletes, hogy 25 mese szerepel a kötetben, így minden napra jut egy (ha egy türelmes olvasó kezébe kerül) ill. a gyerekekre kreatív kézműves feladatok is várnak minden mese végén.
Nem Beatrix Potter írta ezeket a meséket, de a megszokott szereplőket láthatjuk viszont – legyen szó a jó és rossz karakterekről egyaránt. Az adventi témához természetesen ehhez kapcsolódó kalandokról olvashatunk: korcsolyázás, a szomszédok kisegítése, ajándékok beszerzése.
5/5

Elena Ferrante: Véletlen találatok
Elena Ferrante az egyik kedvenc íróm, ezért nem is volt kérdés, hogy a polcomon szeretném tudni ezt a kötetet, melyben a The Guardianban, 2018-ban megjelent cikkeit olvashatjuk.
51 írását olvashatjuk különféle témákban, mint például a feminizmus, környezetvédelem, politika, ill. az írás és alkotás folyamata.
A szösszenetekből kirajzoldóik EF 'fantomképe' – két lánygyermekes (?) anya, aki a Briliáns barátnőm Lenujához hasonló tanulmányi utat járhatott be.
Nagyon olvasmányos kötetről van szó – egy este alatt ledaráltam, nem tudtam letenni, mégis kicsit hiányérzetem volt. A cikkek terjedelmi korlátai persze többet nem engedhettek meg, örülök hogy mégis kaptam egy új könyvet a szerzőtől, de hát ez nem olyan mély, mint amit a regényeiből megszoktam. Ettől függetlenül ajánlom ha szeretnétek (tovább) ismerkedni az íróval, vagy valami rövid könyvre vágytok.
4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.