Az évtized könyve

január 09, 2021

Tavaly is egy hasonló listával kezdtem az évet - akkor Lobo felhívására gyűjtöttük össze a legjelentősebb olvasmányainkat az elmúlt évtizedből.

Molyon a Merítés-díj széppróza zsűrije nemrég elindította ezt a felhívást, melynek keretében közzé kell tenni annak a legjobb 10 magyar könyvnek a listáját, amely 2010-2019 között jelent meg és olvastunk, szerettünk. Aki elküldi a listáját a zsűri e-mailcímére könyvet is nyerhet. 

Mivel elég sokat olvastam ebből az időszakból - ekkor kezdtem el figyelni és olvasni a kortárs magyar alkotókról - ezért nem is volt kérdés, hogy összeállítsam-e az én top10-es listámat. Voltak olyan könyvek, amiket még fel tudtam volna tenni, ezért ezeket is megemlítem a kiválaszott 10 könyvön kívül. Szépen kirajzolódik ebből a gyűjteményből az is, hogy kik a kedvenc magyar íróim, ill. kik koptak ki - na de ez már egy más téma ;)

A top 10 (abc-rendben)

1. Cserna-Szabó András: Szíved helyén épül már a Halálcsillag
2. Finy Petra: Marlenka
3. Grecsó Krisztián: Mellettem elférsz
4. Harag Anita: Évszakhoz képest hűvösebb
5. Háy János: Hozott lélek
6. Kőrösi Zoltán: Magyarka
7. Mucha Dork: Puncs
8. Szabó T. Anna: Senki madara
9. Tóth Krisztina: Párducpompa
10. Tóth Olga: Csupasz nyulak

4-6 a női írók javára :D Van a fentiek közül olyan író, akitől sok könyvet olvastam és máig a kedvencem (Grecsó, Tóth Krisztina), vannak olyanok akikkel még ismerkedem (Finy Petra, Háy János), és van aki az első olvasott könyvével megfogott (Mucha Dorka, Harag Anita, Tóth Olga). 

Könyvek, amiket nehéz szívvel hagytam ki a listából:

  • Grecsó Krisztián többi könyve - főleg a Harminc év napsütés, vagy a Megyek utánad
  • Menyhért Anna - Egy ​szabad nő, ami Erdős Renée regényes életrajza
  • Szabó T. Anna - Határ, a szerző 2. novelláskötete
  • Benedek Szabolcs - A fiumei cápa, ami az Osztrák-Magyar Monarchia idején, Fiuméban játszódik, ami remek módon eleveníti fel ezt a kort és helyszínt
  • Babarczy Eszter – A mérgezett nő, egy frissebb novelláskötet tabutémákról
  • Kiss Judit Ágnes – Bűbájoskönyv, nem olyan régi olvasmány - boszorkányos, női sorsokról szóló, gondolatébresztő kötet
  • Molnár Krisztina Rita - Remélem, ​örülsz, ami a tavalyi karanténidőszak alatt volt nagyon jó olvasmány

... és ez csak a szépirodalom. Lehet, hogy összeállítok majd egy 10-es listát a fenti időszak kedvenc magyar szórakoztató irodalmába sorolható köteteiből :)

Nektek mik szerepelnének a listátokon? Osszátok meg velem itt hozzászólásban, vagy molyon ;)

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.