Havi zárás - Április

április 30, 2021

Idén áprilisban is Könyvfesztivál nélkül maradtunk, bár ahogy a hónap utolsó hetében végignéztem a szerzemények és az olvasmányok listáján, azt kell mondjam én megünnepeltem! Rekord mennyiségű könyv került hozzám és elég sokat olvastam (persze a versek, képregények megnyomták ezt a számot - a 23 könyvből - 2 mese, 9 verseskötet és 3 képregény).

A könyvesboltok nyitásával leadtam két rendelést, a versesköteteket nagy akcióban szereztem be, érkezett néhány újdonság kiadóktól, az áprilisi Poketekre lecsaptam az első napon, és egyik barátnőmtől is vettem két könyvet - múlt héten döbbenten nézegettem, hogy is lett ennyi szerzemény?! :D

Az áprilisi szerzeményeim közül négyet olvastam el, májusban majd olvasgatom tovább ezt a szépséges kupacot, mert nagyon érdekes címek vannak köztük.

Szerzemények
1. Rose Tremain: A kegyelem szigetei
2. Beck Zoltán – Mucsi Zoltán – Vecsei H. Miklós: Barátom, aki voltál
3. Janikovszky Éva: Égigérő fű
4. Donatella di Pietrantonio: A visszaadott lány
5. Simon Márton (szerk.): 99 magyar vers
6. Peter Wohlleben: A természet jelbeszéde
7. Agatha Christie: Adventi krimik
8. Kállay Eszter: Kéz a levegőben
9. Ilma Rakusa: Love after love
10. Anne Carson: Vörös önéletrajza
11. Alix E. Harrow: Tízezer ajtó
12. Alex Pavesi: Nyolc nyomozó
13. Edith Pattou: Északfi
14. Charles Dickens: Karácsonyi történetek
15. Andrew Nicoll: A derék polgármester
16. Emma Straub: Nem vagyunk már gyerekek
17. Bridget Collins: A könyvkötő

Olvasmányok
1. Kiss Noémi: Balaton 4/5
2. Pilinszky János: Kalandozás a tükörben 5/5
3.
James Clear: Atomi szokások 5/5
4. Robert Galbraith: Zavaros vér 5/5
5. Beck Zoltán – Mucsi Zoltán – Vecsei H. Miklós: Barátom, aki voltál 4/5
6. Fodor Ákos: Kis téli-zene 5/5
7. Nádasdy Ádám: Nyírj a hajamba 3/5
8. Rose Tremain: A kegyelem szigetei 4/5
9. Koska Zoltán: A nagy Csé 4/5
10. Klaus Hagerup: A kislány, aki meg akarta menteni a könyveket 5/5
11. Agatha Christie: Poirot nyomoz 4/5
12. Maszaoka Siki: 120 haiku 4/5
13. Bornai Tibor: Pedig 4/5
14. Raina Telgemeier: Mosolyogj! 5/5
15. Raina Telgemeier: Nővérek 5/5
16. Agatha Christie: A Nagy Négyes 4/5
17. Michael Ende: A Végtelen Történet (újraolvasás) 5/5
18. Mécs Anna: Kapcsolati hiba 5/5
19. Alix E. Harrow: Tízezer ajtó 5/5
20. Fodor Ákos: Kis Éji Zen 4/5
21. Fodor Ákos: Szó-Tár 4/5
22. Fodor Ákos: Még: mindig 5/5
23. Fodor Ákos: Hasadó anyag 4/5
24. Alex Pavesi: Nyolc nyomozó 4/5

A hónap eleji olvasmányok közül többet a Könyv Kemping olvasási maratonra választottam, ill. a Zavaros vér csúszott át még márciusról.

Az újraolvasós kihívásomra elővettem egy régi olvasmányélményt - Endétől A Végtelen Történetet. Agatha Christie-től szinte egymás után két kötetet is elolvastam, haladok az ő életművével is. 

A hónapot a verseknek (is) szenteltem, a költészet napja alkalmából igyekeztem minél több kötetet elolvasni, ezekről készült külön bejegyzés. Nagy öröm volt, hogy a könyvtárközi kölcsönzésnek köszönhetően el tudtam olvasni a még hiányzó Fodor Ákos köteteket - ezzel elnyertem molyon az életműért járó plecsnit is!

Ebédszünetre többször vittem magammal rövid könyveket, így olvastam el teljesen vagy részben például Klaus Hagerup meséjét (könyvtárosok világnapja alkalmából), Maszaoka Siki 120 haiku kötetét.

A hónap kiemelkedő olvasmányai voltak: Atomi szokások, Zavaros vér, Kapcsolati hiba és a Tízezer ajtó - sokféle műfaj és zsáner képviseltette magát. 

Kivételesen nem volt rossz (4 csillagnál gyengébb) olvasmányom is - jól válogattam! :)

A többiek szeszélyes áprilisa:

Kata, Nita, Sister, Czenema, Amadea, Pupilla

3 megjegyzés:

  1. Azta, ez igazán tekintélyes kupac! :D De április úgyis végtelenül hosszúnak tűnt, szóval szerintem teljesen indokolt, főleg, ha még az elmaradt Könyvfesztet is idevesszük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? :D Én megünnepeltem a Könyvfesztet, már csak olvasni kéne az újdonságokat :D

      Törlés
  2. Mind a két lista elég szép. :D Tök jó, hogy tudsz ebédszünetben olvasni. :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.