Múltidéző Május Read-a-thon 2021

április 24, 2021

Nalina múlt vasárnap tette
közzé a Múltidéző Május olvasási maratonjának felhívását, aminek nagyon örültem, mert épp akkor keresgéltem hasonlót. Nem mondom, hogy minden hónapban szeretnék valami ilyen nagy volumenű kihíváson részt venni, de ez most több szempontból is jól jött.

"Időpont: 2021.05.01-31. (csak májusi olvasások számítanak)

Olvasandó könyvek: történelmi regény, történelmi ismeretterjesztő/non-fiction, memoár/napló/levelezés (múltbéli személy), klasszikus történelmi regény

Teljesítés:
1.verzió: Olvass el legalább 1 történelmi könyvet.
2. verzió: Olvass el könyveket a 10 szempontból álló lista alapján, legalább 4 pontot teljesíteni kell a listáról (promptok összevonhatóak)."

10 szempont:

  • Világkörüli út - Egy könyv, ami NEM Európában vagy az USA-ban játszódik - Kim Fay: Sárga ​Babilon (Távolt-Kelet, Kambodzsa)
  • Női sorsok - Egy könyv, aminek a középpontjában a nők állnak - Kiss Nikoletta: Régmúlt ​napok fénye
  • 20. század előtt - Egy könyv, ami a 20. század előtt játszódik - Sarah McCoy: Marilla ​a Zöld Oromból (19. század)
  • Tudj meg többet! - Egy ismeretterjesztő könyv - Alena Ježková: Prágai ​legendák
  • Az én történetem - Egy memoár/napló/levelezés (nem életrajzi könyv) - Polcz Alaine: Asszony ​a fronton
  • ✓ Hallatom hangom - Egy könyv, aminek a középpontjában egy kisebbség áll
  • Ifjúság, bolondság - Egy gyermek vagy ifjúsági történelmi könyv - Alena Ježková: Prágai ​legendák + / Lucy Strange: A ​kastély szelleme
  • Rejtett kincsek - Egy könyv, ami olyan történelmi eseményről vagy személyről szól, ami/aki kevésbé közismert
  • Történelem képekben - Egy történelmi képregény - Marjane Satrapi: Persepolis (újraolvasás)
  • Hazafi - Egy magyar szerző könyve - Kiss Nikoletta: Régmúlt ​napok fénye

Megcélzom a 2. verziót, a várólistámról válogattam könyveket, amik passzolnak az alábbi témákhoz. Vannak pontok, amiket kihagytam, de sokhoz találtam olyan könyvet, amit már régóta el szeretnék olvasni, vagy saját példány és már ideje lenne sorra keríteni.

2 megjegyzés:

  1. De jó, hogy te is indulsz :) Pont tegnap válogattam össze a kiszemelt könyveket, hamarosan lesz róla videó :P

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.