Mid-Year Book Freak Out Tag 2021

július 02, 2021

Félévzárás! :) Az évek óta megszokott tag alapján értékelem a 2021-es olvasós-félévemet. 112 könyvet olvastam el eddig - ebben volt sok verseskötet, képregény, mesék - aki követi a havi zárásaimat úgyis  tudja :D

A legjobb 2021-es olvasmányok

Szerencsére elég sok könyvből válogathatok ehhez a ponthoz:

Edith Eva Eger - Az ​ajándék
Fredrik Backman - Hétköznapi szorongások
Walter Tevis - A vezércsel
Elena Ferrante - A felnőttek hazug élete
Robert Galbraith - Zavaros vér (Cormoran Strike 5.)
Alix E. Harrow - Tízezer ​ajtó
Emma Straub - Nem vagyunk már gyerekek
Lucy Strange - A ​kastély szelleme
Richard Osman - A ​csütörtöki nyomozóklub
T. J. Klune - Ház az égszínkék tengernél
Sarah McCoy - Marilla a Zöld Oromból
Kim Fay - Sárga ​Babilon
Eddie Jaku - A ​világ legboldogabb embere

A legjobb folytatás, amit 2021-ben olvastál

Robert Galbraith - Zavaros vér (Cormoran Strike 5.)

Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Naomi Novik - A végzet iskolája (nemsokára sorra is kerül)
Agatha Christie - Szentivánéji krimik (megrendeltem :D)
Baráth Katalin - Afázia (kicsit félek a témától, de Baráth Katalin!)
Tittel Kinga - Kilátók ​és miniszobrok (szintén megrendeltem)
Jennifer Weiner - Jókora nyár (könyvtárból :))

... folytathatnám a listát, de jelenleg ezek vonzanak - és elérhető közelségben vannak/lesznek

A legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Paula Hawkins - Lassan izzó tűz (aug. - 21. Század Kiadó)
Joanna Rakoff - Egy ​évem Salingerrel (aug. Helikon)
Alexis Henderson - A boszorkányság éve (Metropolis Media)
Theodora Goss - Különleges hölgyek európai utazása (Metropolis Media)
Orvos-Tóth Noémi - Szabad ​akarat (szept. - Jelenkor)

Legnagyobb csalódás

Szerencsére csak 3 pontos olvasmányok voltak az idei legrosszabbak nálam - ezeknek fele-egy része tetszett, szóval nem írtam le teljesen egyiket sem.

Andrzej Sapkowski - A ​tó úrnője (Vaják 7.) - idén fejeztem be a sorozatot és az utolsó rész befejezése tartogatott meredek megoldásokat. Ettől függetlenül a sorozat a kedvencem lett, szerintem újra fogom majd olvasni valamikor őket :)

Anna Gavalda - Vigaszág - egy régóta halogatott olvasmány, AG magyarul megjelent életművét korábban kiolvastam - ez volt az utolsó pontja. Nem volt olyan rossz, de az első fele nehezen ment.

Selyem Zsuzsa - Az első világvége, amit együtt töltöttünk - az első kötetem a szerzőtől, valahogy mást vártam, de lehet beleképzeltem a karanténidőszakot, pedig a kötet még előtte állt össze. 

Legnagyobb meglepetés

- Könyvek, amiket 'mindenki' szeret, de mégis félve álltam nekik és közben meghódítottak engem is: Fredrik Backman - Hétköznapi szorongásokWalter Tevis - A vezércselT. J. Klune - Ház az égszínkék tengernél

Abszolút meglepetés volt Terék Anna - Háttal ​a napnak c. kötete, Mécs Anna - Kapcsolati hiba novelláskötete, Emma Straub - Nem vagyunk már gyerekekSarah McCoy - Marilla a Zöld OrombólKim Fay - Sárga ​Babilon.

Kedvenc új szerző (debütáló vagy neked új)

T. J. Klune, Emma Straub, Mécs Anna, Kim Fay, Richard Osman, Alix E. Harrow

Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál

Idén nem néztem annyi filmet, mint szoktam - amit láttam az rendszerint a tv-ben ment és régi kedvencek ismétlései-újranézései voltak (HP, Gyűrűk Ura, Marvel filmek, Poirot adaptációk).

Könyvből készült adaptációk amik tetszettek: Az Úr Sötét Anyagai 2. évada, Elveszett próféciák, A vezércsel, Strike 3. évad, Briliáns barátnőm 2. évad.

A legszebb könyv, amit idén vásároltál

Amit recenzióban kaptam, azokat nem számítom ide (de azok közül a legszebb darabok: A könyvkötő, Tízezer ajtó), Agatha Christie - Adventi krimik (és már csak át kell vennem a Libriben - Szentivánéji krimik), vagy A dzsungel könyve (2016. Helikonos kiadás).

Melyik könyveket szeretnéd idén év végéig elolvasni?

Az idei szerzeményeim közül minél többet, pl még a nyáron szeretném a balatoni Poketet (Kisded tenger). Könyvtáriak közül: Robin Hobb Bűvös hajó sorozatát szeretném elkezdeni még az idén nyáron (tavaly óta halogatom).Agatha Christietől is több könyv vár rám - mostanában a Poirot sorozattal haladok sorban (a következő Ház a sziklán). David Attenborough-tól is szeretnék végre olvasni, az Egy élet a bolygónkon már a polcomon vár rám. Szabó Magdától is tervezek újra olvasni, a Hullámok kergetése vonz mostanában. Fuhh - sok könyv :D Ezek a főbb tervek, ja meg Pilinszkytől/ről is fogok/szeretnék idén olvasni.

Nektek milyen volt 2021 első féléve könyves szempontból?
Mik voltak a legjobb - legrosszabb olvasmányok?
Írjátok meg kommentben, vagy vigyétek tovább a tag-et.
Instagramon idén is készültem egy sablonnal - a profilomon megtaláljátok! ;)

A többiek féléve:

Lobo, Pupilla,  

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.