Kedvenc íróim - Joyce Maynard

július 27, 2021
Megörültem, amikor a nyári Elle magazint lapozgatva egyik kedvenc íróm, Joyce Maynard mosolygott vissza a lapokról. 

Gondoltam ennek kapcsán készítek egy rövid ajánlót hozzá, főként mert több regényét is a nyárhoz lehet kötni és hat éve - pont júliusban olvastam tőle először.

Ahogy sokunknak, az első találkozásom az amerikai írónővel a Nyárutó c. regénye adaptációjához fűződik. A filmet láttam először (Kate Winslet) és annyira megfogott a történet, hogy szerettem volna olvasni a könyvet. Az Alexandránál épp akciós volt, így nem is volt kérdés, hogy beszerezzem-e. A könyv egy kalandos hosszú hétvégét mesél el, amikor az egyedülálló anyuka és fia otthonába egy szökött rab toppan. Gyorsan olvasható, igazi amerikai déli regény, romantikus szállal. #nyáronjátszódik

2018-ban olvastam a Lány a hegyen c. regényt, ami egy kamasz-felnövéstörténet, krimi-thriller szállal (sorozatgyilkosság), az 1979-es évek Amerikájából. Szintén nyáron játszódik!

Otthon a világban c. memoárjára is utalnak több ponton az Elle cikkében is, ebben a kötetben JM mesél a fiatalkoráról, hogyan lett író, és milyen volt a rövid, de annál fájdalmasabb kapcsolata Salingerrel. Ehhez a kötethez is egy jó emlék fűz - már nem lehetett kapni nagyon, de egy megszűnő könyvesboltban meg tudtam venni jó áron. Azóta kincsként őrzöm.

Baby Love az egyik legkorábbi műve, ezt adták ki magyarul először (1987) - ezt egy kecskeméti antikváriumban vettem meg.  Ebben a regényben feldolgozza a Salingerrel való szakítását, az anyaság árnyoldalait és egyben bemutatja a korabeli lányanyák különféle sorsát. Egy kisvárosban játszódik, ezeket a történeteket is kimondottan szeretem ;)

Tavaly értem az életműolvasás végére - a Függőséggel, amiben egy nem mindennapi anya jelenik meg és a címből is sejthető kapcsolatrendszerekről szól. 

JM érdekes témákat és helyszíneket dolgoz fel regényeiben, könnyen olvasható - jó stílusban. Remélem sikerült meghoznom a kedvet valamelyik könyvéhez!

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.