Havi zárás - Április

április 30, 2020
Az áprilist szinte teljes egészében itthon töltöttem - ennek megfelelően rengeteget olvastam (és néztem sorozatokat), az akciók miatt khmm... számos könyvet vettem.
Könyvmolyképző, Libri és Gabo akciókból, és csak egy-egy könyv közelíti meg a teljes árát. Van ezek közül több olyan, amit korábban olvastam, csak még nem volt saját példányom, de néhány újdonságot az elmúlt hetekben sorra is kerítettem.

Szerzemények:
1. On Sai: Artúr
2. On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik (korábbi olvasás)
3. Gail Carriger: Időtlen
4. L. M. Montgomery: Anne otthonra talál (korábbi olvasás)
5. L. M. Montgomery: Anne az élet iskolájában (korábbi olvasás)
6. L. M. Montgomery: Anne válaszúton (korábbi olvasás)
7. Vecsei H. Miklós – Horváth Panna (szerk.): Írott kövem dobom a mélybe
8. Carlos Ruiz Zafón: A Köd Hercege
9. Szlukovényi Katalin: Álomkonyha
10. Alice Munro: Kilátás a Várszikláról
11. Helen Macdonald: H, mint héja
12. Siri Hustvedt: Amit szerettem
13. Sara Collins: Frannie Langton vallomásai
14. Kim Fay: Sárga Babilon
15. Steigervald Krisztián: Generációk harca
16. Helene Wecker: A gólem és a dzsinn (korábbi olvasás)
17. Brunonia Barry: A csipkeolvasó
18. Jane Harper: Aszály (korábbi olvasás)
19. Sarah Waters: A kis idegen
20. Graham Joyce: A katicák éve
21. Cynthia Swanson: Nővérek könyvesboltja
22. Jane Harper: Az elveszett férfi


Olvasások:
1. Phyllis T. Smith: Én, Livia
2. Boris Vian: Tajtékos napok (újraolvasás)
3. Agatha Christie: A Hét Számlap rejtélye
4. Győrfi Kata: Te alszol mélyebben
5. Mark Forsyth: The Unknown Unknown
6. Stephen Fry: Mítosz
7. Charles Forsman: I Am Not Okay With This
8. Charles Forsman: The End of the Fucking World
9. Sally Rooney: Normális emberek
10. Szeles Judit: Ilyen svéd
11. Nguyễn Ngọc Thuần: Csukott szemmel nyiss ablakot
12. Gail Carriger: Időtlen
13. Debbie Tung: Happily Ever After & Everything In Between
14. Joanne Harris: Az epertolvaj
15. Naoki Higashida: Hát ezért ugrálok
16. Sigríður Hagalín Björnsdóttir: A sziget
17. Bosnyák Viktória: Tündérboszorkány
18. Horváth Veronika: Minden átjárható
19. Kätlin Kaldmaa: Izlandon nincsenek lepkék
20. Szlukovényi Katalin: Álomkonyha
21. Steigervald Krisztián: Generációk harca
22. Carlos Ruiz Zafón: A Köd Hercege
23. Sara Collins: Frannie Langton vallomásai
24. On Sai: Artúr
25. Wirth Imre: Ő volt a rejtélyes állat
26. Vajna Ádám: Oda
27. Molnár Krisztina Rita: Remélem, örülsz
28. Cassandra Calin: I Left the House Today!

#haviegyujraolvasaskihivas 
A saját kihívásomnak megfelelően újraolvastam egy régebbi 'mumust', Boris Vian regényét - a Poket kiadásnak hála. A mellé kapott virágmagok is nődögélnek, bár a maroknyi magból 4-5 növényke kezdett csak el nődögélni :( 

#haviegyverseskotet
Márciusban indítottam el a havi egy újraolvasás mintájára, a havi egy verseskötet kihívást. Több verseskötetet is sorra kerítettem a hónapban (a kihíváshoz a moly kritériumainak megfelelően sajnos csak a min. 100 oldalasak jöhetnek szóba) - abszolút kiemelkedett Szlukovény Katalin Álomkonyha kötete. Idei megjelenés, először a napsárga, vidám borítójával fogott, majd az első verseket elolvasva a tartalma is nagyon kedves lett számomra. 

A harmadik fix pont minden hónapban nálam Agatha Christie - tőle most A hét számlap rejtélye kötetet olvastam - ismét az új Helikonos kiadásban, és nagyon tetszett - emlékeztetett a Miért nem szóltak Evansnak? történetére, de ez nem volt probléma. 

Angolul is viszonylag sokat olvastam a hónapban - a korábbiakhoz képest - hála a Scribd próbahónapnak és annak, hogy újra felfedeztem magamnak a NetGalley recenziós oldalt. Nem állítottam magam nagy kihívások elé: képregényeket és egy esszét olvastam el.

A hónap legjobbjai (főleg az 5 pontosok - van miből válogatnom :))
Mark Forsyth: The Unknown Unknown
Stephen Fry: Mítosz

A hónap csalódásai:
Tajtékos napok, néhány verseskötet.

Kätlin Kaldmaa: Izlandon nincsenek lepkék - ez a könyv nagyon érdekes volt, mert először majdnem félbehagytam, utána viszont egy csomót gondolkodtam rajta, megnéztem a könyvbemutatót - emiatt meg mégis maradandó élmény volt :)

Még a molyos kihívásokhoz kapcsolódó öröm volt, hogy teljesítettem a Könyvbingó2020-at, és összegyűlt a 20 nemzet is - áprilisban erre külön figyeltem, mert nem hiányzott sok a teljességhez :)

Olvasmányokban bővelkedő és változatos volt az április - ahogy látjátok, én a helyzet elől a könyvekbe menekültem... A május már változásokat hoz, remélem rosszabb nem lesz a helyzet - semmilyen téren.

A többiek áprilisa:
Pupilla, Amadea, Nita, Heloise,

1 megjegyzés:

  1. 28 olvasás, wow. :) Ehhez képest nem is sok a 22 beszerzés. :D
    A Tajtékos napokat nem olvastam, csak egy másik Viant, de nem hagyott bennem mély nyomot, így nem tudom, van-e értelme erőlködnöm.

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.