Top5 - Klasszikus, amiket újra kellene olvasnom

április 29, 2020
A kabátkönyves poszt kapcsán jutott eszembe ennek a listának az ötlete. Eddig is gyűjtögettem, hogy milyen olvasmányaimat kellene újra elővennem, most kimondottan a klasszikus, szépirodalmi könyvek közül gyűjtögettem.

Jane Austen - Büszkeség és balítélet
Tavaly októberben a Longbourn árnyékában olvasásakor jutott eszembe először, hogy ideje lenne újraolvasni ezt a klasszikust. 2009-ben, a blogom indulásakor kezdtem el olvasni JA-től.

Jane Austen - Emma
Még egy JA, amit szintén 11 éve (:O) olvastam. Most a legfrissebb filmadaptáció keltette fel a figyelmemet, és az igényt is, hogy újrázzak vele. A filmet amúgy ajánlom - jól adaptálja a könyv lényegi eseményeit, gyönyörű a képi világa és humoros is. Több kedvenc színészem is felbukkan benne, érdemes megnézni. Popkultcsajok legutóbbi adása is épp erről szólt - még jó hogy pont múlt hévégén néztem meg a filmet, így képben voltam!

Louisa May Alcott - Kisasszonyok
Még egy könyv, amit egy friss adaptáció juttatott eszembe. Greta Gerwig rendezte, szintén több kedvenc színészemet felvonultató film igazából a Kisasszonyok és a Jó feleségek történetét dolgozza fel, de első körben boldog lennék ennek a kötetnek az újrázásával is. 

Sylvia Plath - Az ​üvegbura
9 éve olvastam ezt a könyvet, két éve lett belőle egy saját példányom, kb ezóta szeretném újrázni, de már a 2011-es blogposztban is írtam hogy újraolvasást igényel. 

Gabriel García Márquez - Szerelem ​a kolera idején
Néhány napja láttam valakinél, hogy olvassa ezt a könyvet és a cím kicsit megváltoztatva passzol a jelenlegi helyzethez (több cikk és poszt el is játszott ezzel). 7 éve olvastam először ezt a regény, különösen kedves, mert egy Rukkolás karácsonyi ajándékozós esemény keretében kaptam meg. Márqueztől tervezek mostanában valami mást is olvasni, bekattant, hogy ő kellene most nekem.

2 megjegyzés:

  1. Jane Austentól már nekem is illendő lenne olvasni, az Emmát szúrtam ki :) Könyvtárban fel is iratkoztam rá, ha újranyílik, megyek is érte :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emma szerintem jó kezdésnek, elég könnyed :)

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.