Múltidéző Május Read-a-thon 2021 | Beszámoló

június 01, 2021

A Múltidéző Május Nalina kihívása, amire nagy lelkesen össze is állítottam április végén egy tbr listát. Volt két pont amihez nem is adtam meg könyvet, mégis az első olvasmányom ezek közül került ki (Hallatom hangom). Szerencsére több friss megjelenést bele tudtam passzítani a pontokhoz, végül 5 olvasmányt tudok felmutatni és 6-ot a 10 pontból.

Világkörüli út - Egy könyv, ami NEM Európában vagy az USA-ban játszódik - Kim Fay: Sárga ​Babilon (Távolt-Kelet, Kambodzsa) - talán majd a nyáron sorra kerül

Női sorsok - Egy könyv, aminek a középpontjában a nők állnak - Kiss Nikoletta: Régmúlt ​napok fénye - Sarah McCoy: Marilla a Zöld Oromból

20. század előtt - Egy könyv, ami a 20. század előtt játszódik - P. Djèlí Clark - A ​fekete isten dobjai - 1884-ben játszódik

Tudj meg többet! - Egy ismeretterjesztő könyv - Alena Ježková: Prágai ​legendák

Az én történetem - Egy memoár/napló/levelezés (nem életrajzi könyv) - Polcz Alaine: Asszony ​a fronton

✓ Hallatom hangom - Egy könyv, aminek a középpontjában egy kisebbség áll: Bridget Collins - A ​könyvkötő. Ennek főszereplői nemi irányultságuk miatt tartoznak a kisebbséghez, lehet nem pont erre gondolt Nalina, de a cselekmény egyik fontos pontját adja ez a vetület.

✓ Ifjúság, bolondság - Egy gyermek vagy ifjúsági történelmi könyv - Alena Ježková: Prágai ​legendák helyett - Lucy Strange: A ​kastély szelleme

✓  Rejtett kincsek - Egy könyv, ami olyan történelmi eseményről vagy személyről szól, ami/aki kevésbé közismert - a második pont, amihez nem tudtam előre könyvet belőni. Május közepén érkezett a 21. Század Kiadótól Tóth Gábor Ákos új regénye a Balatoni futár, ami Balatonfüred 18. század végi felvirágzásába enged bepillantást, ami kevéssé lehet közismert. Budapestről és a milleniumi felvirágzásáról tanulhattunk történelem órákon, de Füred története legtöbbünknek biztos kimaradt.

Történelem képekben - Egy történelmi képregény - Marjane Satrapi: Persepolis (újraolvasás)

✓  Hazafi - Egy magyar szerző könyve - Kiss Nikoletta: Régmúlt ​napok fénye Tóth Gábor Ákos: Balatoni futár

Ti olvastatok erre a kihívásra? Én nagyon élveztem, hogy történelmi könyveket vadásztam a hónapban, és még jó néhány van a várólistámon! :)

1 megjegyzés:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.