Havi zárás - Május

május 31, 2021

Nagyon sűrű volt a május - főleg múlt héten éreztem ezt, hogy te jó ég, hová tűnt ez a hónap? Ebben közrejátszott az is, hogy újra teljes nyitvatartással dolgozunk és még vissza kell rázódnom. 

Egy könyvet vettem ebben a hónapban (oké lényegében hármat, de kettő még nem érkezett meg) - a többi kiadóktól érkezett, a Wohlleben csomagot pedig a Park Kiadó játékán nyertem! A kupacból a két új megjelenést elolvastam, két Wohlleben könyvet már korábban - a két gyereknek szólót pedig most olvasom, Jodi Taylor St. Mary krónikáinak legújabb részével együtt.

Szerzemények

1. Asztalos Emese – Horváth Panna – Sidó Anna (szerk.): Zsebkvíz
2. Michael Chabon: Fenegyerekek
3. Tóth Gábor Ákos: Balatoni futár
4. Peter Wohlleben: Az állatok érzelmi élete (korábban olvastam)
5. Peter Wohlleben: A fák titkos élete (korábban olvastam)
6. Peter Wohlleben: Érted a fák beszédét?
7. Peter Wohlleben: Érted az állatok beszédét?
8. Jodi Taylor: Mi baj történhet?
9. T. J. Klune: Ház az égszínkék tengernél
 

Olvasmányok:

1. Rejtő Jenő (P. Howard): A tizennégy karátos autó 4/5
2. Janikovszky Éva: Égigérő fű 5/5
3. Karinthy Vera: Mint egy kirakós 3/5
4. Bridget Collins: A könyvkötő 4/5
5. Szendrői Csaba: A dolgok és amik mögöttem vannak 5/5
6. David Petersen: Egérőrség – 1152. tél 5/5
7. Szabó T. Anna: Szabadulógyakorlat 4/5
8. Emma Straub: Nem vagyunk már gyerekek 5/5
9. Lucy Strange: A kastély szelleme 5/5
10. Villányi László: Mindenek előtt 4/5
11. Michael Chabon: Fenegyerekek 4/5
12. Simon Márton (szerk.): 99 magyar vers 4/5
13. Marcutiu-Rácz Dóra: Már minden nő hazament 5/5
14. Tóth Gábor Ákos: Balatoni futár 3/5
15. Agatha Christie: A titokzatos Kék Vonat 4/5
16. Kenneth Grahame: Békavári uraság és barátai 5/5
17. Sarah McCoy: Marilla a Zöld Oromból 5/5
18. P. Djèlí Clark: A fekete isten dobjai 4/5

Májusban több kihívásra is olvastam - kipipálhattam a szokásos Agatha Christie-kört, versolvasást, újraolvasást (Békavári uraság), sőt még a vcs-listámról is lehúzhatok egy könyvet (alternatívról, de na - Rejtő Poket - annyira nem fogott meg, azóta találtam neki új gazdát).

A másik nagy 'projektem' Nalina Múltidéző Májusára olvasni - nem sikerült a tbr-listám minden elemét sorra keríteni, de volt néhány friss olvasmány, amit viszont be tudtam sorolni a megadott pontokhoz. Erről holnap hozok külön bejegyzést :)

Lezárult egy érdekes projekt is, amiről nem is meséltem még - tavaly november óta a tagja vagyok a moly Merítés líra zsűrijének. Ennek köszönhetően olvastam el több verseskötetet - és a május végi pontszámok zárása miatt is került sorra több tavalyi kötet. 

A legjobb - legkuckósabb olvasmányom az Égigérő fű, az Egérőrség 2, Nem vagyunk már gyerekek, A kastély szelleme, Békavári uraság és barátai, A titokzatos Kék Vonat és a Marilla voltak. Erős atmoszférája volt A könyvkötőnek, a Szabadulógyakorlatnak és A fekete isten dobjainak. A Fenegyerekek egy eszement kaland - még vár rám a filmadaptáció, kissé untam A tizennégykarátos autót és nem éreztem igazán kiforrottnak a Balatoni futárt. 

A májusi miniTémázunk körben a számunkra inspiráló személyekről írtunk - lehet még csatlakozni hozzánk, ha tetszik a téma. Ill. írtam egy tematikus bejegyzést a cottagecore trendről, amihez több ehavi olvasmányomat is tudom kötni.

Júniusra nincs semmi nagyszabású tervem - saját könyveimet és a várólista csökkentő listám elemeit kellene apasztanom :D

A többiek májusa:

Kata, Nita, Amadea, Pupilla, Sister

3 megjegyzés:

  1. Hú, nekem a május is ugyanolyan végtelennek tűnt, mint az április, meg hogy hétvégente alig lehetett csinálni valamit.

    A Nem vagyunk már gyerekekhez tőled kaptam kedvet, a Balatoni futárt meg nézegettem, de asszem, nem kell elolvasnom, a szerző többi balatonos regényére azért kíváncsi vagyok továbbra is. :)

    A Zsebkvíz hogy tetszik? Azzal szemezek én is :)

    VálaszTörlés
  2. Wow, gratula a Moly líra zsűrizéshez, így már még inkább értem a sok verseskötetet. :)

    VálaszTörlés
  3. Kata - remélem a nyár jobb lesz!! A nem vagyunk már gyerekek szerintem tetszene neked is!

    A Zsebkvízbe még csak belelapoztam, de nagyon igényes, rengeteg kérdéssel - remélem a nyáron lesz majd rá lehetőség játszani vele.

    Nita - köszi :D

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.