Néhány könyvről röviden #25


444 ​jó hely Magyarországon
A 444 jó hely Budapesten kötet után kíváncsi voltam milyen jó helyeket talált a 444 csapata. Jó néhányat feljegyeztem a későbbiekre – szállások, vendéglátóhelyek, látnivalók közül válogatottak. Nagy örömmel pipáltam ki magamban azokat a helyeket ahol már jártam (pl. Kávébajusz Győrben vagy a soproni Kultúrpresszó.)
4/5

Joe Hill - Kulcs ​a zárját 3. (Locke & Key 3.)
Csak a könyv végén jöttem rá, hogy akkor ennek a sorozatnak most vége :O
Nagyon jó lezáró kötet volt – visszatértünk egy kicsit a múltba, megismerhettük a Kulcsház korai történetét, a kulcsok készítésének eredetét.
A végső összecsapás monumentális volt, de szépen sikerült megoldani. Olyan szereplők kaptak szerepet, akikről nem is gondoltuk volna. Érdekes volt látni Tyler karakterében, hogyan köszön vissza az apja figurája, de hogyan haladja meg őt.
Újra fogom valamikor olvasni, szépen egymás után ezt a képregényfolyamot, mert nagyon megfogott.
(Ja és nagyon tetszett a Carrie-s jelenet!)
5/5

Péczely Dóra (szerk.) - Lehetnék bárki
A Szívlapát c. kötettel még egy könyvtári munka során ismerkedtem meg, többször olvastam, tavaly meg is vettem, hogy legyen egy saját példányom is. Ezek után nem volt kérdés, hogy megveszem a 'folytatást'. A Lehetnék bárki kötet koncepciója, hogy kortárs ill. klasszikus költők verseit tartalmazza, melyeket 30 éves koruk előtt írtak. Így kerül egymás mellé Ady Endre és mondjuk Veszprémi Szilveszter (az ő versének egyik sora adja a címet). A kötetet szintén egy fiatal művész, Locsmándi Mátyás illusztrálta.
Első olvasás után: tetszett a kötet. Volt néhány vers, amivel néhány nappal korábban találkoztam már a Szép versek 2019 gyűjteményben, de ez egyáltalán nem volt baj. Többször újra fogom még olvasni, mert akkor tudom majd igazán élvezni kötetet. Tetszett a koncepció, a ciklusok, a versek - néhány alkotónál megerősített, hogy olvassam majd az önálló köteteiket is.
4/5

Nádasdy Ádám - Jól ​láthatóan lógok itt 
Az első kötet amit tőle olvasok, az Aegon Irodalmi Díj és Libri Irodalmi Díj kapcsán figyeltem fel rá - sokakhoz hasonlóan. Előbbit megnyerte, utóbbinál a legjobb 10 közé került ez a kis kötet.Ahogy a Lehetnék bárki kötetnél, úgy itt is volt ismerős vers - a Szép versek 2019 válogatásából. Ami megfogott Nádasdy humora, őszintesége és a könnyen befogadható sorai. Több verset is megjelöltem, ami tetszett - a blogom Facebook oldalán futó Vers Vasárnapra rovathoz is fel fogok használni néhányat.
4/5

Claire Belton - A ​nagy Pusheen cica meglepetéskönyv
Cukiságbomba – pont jó volt, hogy feldobja az ebédszünetemet!
Kisgyerekeknek tökéletes, főleg ha gyakorolják az olvasást, a képek eszméletlenül cukik – viccesek, olyan amilt megszokhattunk Pusheentől.
Régi kedvencem ez a cica, sokszor használtam Messenger matricaként, sőt még Pusheen alakú párnám is van korábbról. :D
4/5

Paolo Giordano - Járvány ​idején
Paolo Giordano olasz író nagyon hamar reagált a koronavírus-járványra, március elején születetett meg körülbelül ez rövid kötet, esszé (?). A magyar fordítás és kiadás nagyon gyorsan elkészült – sajnálom, hogy nem olvashattam el korábban, amikor akkora volt a bizonytalanság.
Az olasz író olyan tényeket oszt meg, amit nagyjából már ismerünk a cikkekből, híradásokból. PG rendszerben láttatja ezt a járványt, újdonság volt számomra, hogy vírusok terjedésének oka (lehet) az életterek elvesztése.
Tetszett ahogy bemutatta a saját életének megváltoztatát, a karantén hasznosságát. Az üzenete, hogy gondoljuk át az életünket globális szinten:
„Számolni a napokat. Bölcs szívhez jutni. Nem engedni, hogy hiábavaló legyen ez a sok szenvedés.”
4/5

Amanda Lovelace - The Mermaid's Voice Returns in this One
Az első kötet még tetszett is a sorozatból, a második nem sok újat mutatott – ez a harmadik még úgy sem. Annyi újdonság volt benne, hogy szerepeltek vendégszövegek, versek a kötetben.
A mesehős-meselény koncepció nagyon tetszett és vonzott, de annyira nem hozta ki belőle a maximumot Amanda Lovelace.
Nem is mondanám ezeket verseknek, gondolatok – verstöredékek, messze állnak ezek az amerikai versek attól, amit megszoktam – főleg a magyar kortárs költőktől, akik szerintem jóval magasabb szinten alkotnak.
2/5

Sarah Andersen - Fangs
Sarah Andersen Felnőni kiábrándító sorozata az egyik kedvencem, ezért nem is volt kérdés, hogy elolvasom a legújabb alkotását.
A Fangs egy vámpírlány és egy vérfarkas romantikus kapcsolatát mutatja be, persze a megszokott humorral. Nagyon tetszett ez a kis kötet, a klasszikus vámpír és vérfarkas tulajdonságokkal felruházott szereplők – Elsie és Jimmy.
4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.