Havi zárás - Július

július 31, 2020
Ilyen is ritkán történik velem - az összegző bejegyzés megírását a legutolsó pillanatra hagytam. Általában már a hónap közepétől elkezdem írni, gyűjteni a gondolatokat, hogy a hónap végén csak át kelljen néznem, és felfrissítenem az újabb élményekkel. Ezzel szemben a július valahogy úgy elúszott, hogy a könyvértékeléseken kívül és a néhány 'kötelező' poszton kívül nem foglalkoztam vele. Mondjuk nem is baj, hogy nem dolgoztam annyira előre - ma még befutott egy új könyv is (Jodi Taylor), amit már nagyon vártam. 

Júliusban próbáltam visszafogni a beszerzéseimet - a kihagyhatatlan Lírás nyári akcióból került hozzám az Előhívás (nem volt meg a könyvtárunkban :O) és Az Apró Dolgok Istene, ami az 1001 könyv lista és a családregény címkéi miatt vonzott. 
A Lehetnék bárki a Szívlapát kötet 'folytatása' és nagyon vártam ezt is ill. a Familiárisokat, ami a hónap - talán az év? - legszebb kötete. Ezeket el is olvastam, bejegyzés is készült róluk. ;)

Szerzeményeim:
1. Péczely Dóra (szerk.): Lehetnék bárki
2. Susan Faludi: Előhívás
3. Arundhati Roy: Az Apró Dolgok Istene
4. Stacey Halls: Familiárisok
5. Jodi Taylor: Múlt vagy soha

Olvasmányaim:
1. 444 jó hely Magyarországon
2. Edward Kelsey Moore: The Supremes Sing the Happy Heartache Blues
3. Hiro Arikawa: Az utazó macska krónikája
4. Joe Hill: Locke & Key – Kulcs a zárját 3.
5. Szegő János (szerk.): Szép versek 2019
6. Péczely Dóra (szerk.): Lehetnék bárki
7. Maggie O'Farrell: Utasítások hőhullám idejére
8. Linda Holmes: Evvie Drake bedobja magát
9. Nádasdy Ádám: Jól láthatóan lógok itt
10. Stacey Halls: Familiárisok
11. Joyce Maynard: Függőség
12. Andrzej Sapkowski: Viharidő
13. Claire Belton: A nagy Pusheen cica meglepetéskönyv
14. Marina Lewycka: Rövid traktortörténet ukránul
15. Paolo Giordano: Járvány idején
16. Ljudmila Ulickaja: A lélek testéről
17. Agatha Christie: És eljő a halál…
18. Amanda Lovelace: The Mermaid's Voice Returns in this One
19. Deborah Feldman: Unortodox
20. Sarah Andersen: Fangs
21. Sylvia Plath: Az üvegbura
22. Andrzej Sapkowski: A végzet kardja

Csoda történt júliusban! A hónap elején megálmodott várólistámról az összes könyvet elolvastam! :D Ilyen még talán sosem történt, most nagyon jól válogattam össze őket.

Visszatekintve a hónapra úgy érzem csupa jó könyvet olvastam, volt persze néhány mellényúlásom (Amanda Lovelace) vagy kevésbé erős könyv (Agatha Christie, Szép versek 2019), de olyan csodákat olvastam, mint az új Ulickaja, a Familiárisok, a Vaják sorozat 0. része, az Unortodox, vagy épp Az üvegbura

Megismerkedtem számomra új írókkal is - kellemes meglepetés volt Az utazó macska krónikája (a filmmel együtt, aminek végén bőgtem rendesen), az Evvie Drake bedobja magát, Maggie O'Farrell - tőle biztosan fogok még olvasni.

Több régóta halogatott könyvre is sort kerítettem - ilyen volt a Függőség, The Supremes Sing the Happy Heartache Blues (a Szikomorfán születtem folytatása), Rövid traktortörténet (amivel kiolvastam az írónő magyarul megjelent életművét). Az üvegbura újraolvasását is terveztem már egy ideje, és milyen jól is tettem, mert jobban tetszett mint 9 éve...

Olvastam két cuki képregényt, bár a Pusheen nem is egészen az, a Fangs pedig Sarah Andersen szeptemberben érkező új kötete (köszi NetGalley :D). 
A Locke&Key záró kötetét is elolvastam, bár az elején még nem is esett le, hogy bizony itt a vége - megzavart ez a gyűjteményes magyar kiadás. Újra fogom még olvasni, mert eszméletlenül komplex, szórakoztató és szépen van rajzolva. 

Júliusban részt vettem a reading rush kihívásban - amire végül egy nap csúszással sikerült 4/5 könyvet elolvasnom :D
A Témázás ismét megihletett - a bejegyzésfajtákról beszélgettünk, Instagram és a mikroblogok témája is elkerült többünknél.

A hónap más téren is mozgalmas volt: kirándulások, fotóséták a környéken; kiruccanás Keszthelyre és Tapolcára, festés itthon* :D Ennek a folyománya, hogy ismét átszelektáltam a könyveimet, és több olvasatlan vagy egyszer olvasott könyvet feltettem az eladó polcra - többnek már sikerült is új gazdát találnom. 

*'Öröm' és igazi kemény edzés volt a 650-60? könyvemet kihordanom a polcokról, mert a szekrények olyan dögnehezek voltak, hogy moccintani se lehetett őket :D

Az augusztus hasonló lesz: munka és néhány kirándulás és remélhetőleg szuper könyvek ;)

A bejegyzés írása közben Péterfy Bori új albuma pörgött, nem győzök betelni vele!

A többiek júliusa:
Nita, Pupilla, Amadea,

2 megjegyzés:

  1. Jó kis tartalmas hónapod volt, volt benne minden. :) Én a könyveim mennyiségét legutóbb a költözésnél éreztem meg, na, azóta még több könyvem van. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, láttam hogy te is kezded telíteni a polcaidat! :D

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.