Andrzej Sapkowski - Viharidő (Vaják 0.)

július 14, 2020
Március elején kezdtem el olvasni a lengyel fantasy szerző joggal népszerű könyvsorozatát. Főként a Netflix sorozat miatt vágtam bele, bár már korábban olvastam három képregény-adaptációt ebből a világból.
Idén nyáron mindenképp folytatni szerettem volna a sorozatot, mert az első rész is behúzott és szerettem volna több fantasyt olvasni. Nemrég a könyvtárban a 0. részre, vagyis a Viharidőre tudtam lecsapni és nem is halogattam sokat. Kronológiai szempontból a sorozat előtt játszódik, de önmagában is megállja akár a helyét, bár a GABO-s kiadásban a 2. kötet után ajánlják az olvasását, láttam olyan megjegyzést is hogy az 1. és 2. között, vagy a legutolsó rész után kellene olvasni... :D

Geralt Kerack városába tart, hogy megkóstolja az egyik híres fogadó ínyenc ételeit - mellékesen előtte még megment egy családot egy pókszerű lénytől, ahogy szokta. A bonyodalmak ott kezdődnek, amikor az őrségnél leteszi kardjait, majd különféle vádak miatt tömlöcbe vetik. Amikor tisztázódik az ügye és indul felvenni a híres kardjait, azoknak nyoma veszik. Szerencséjére Kökörcsin is éppen a városban van, és befolyásos nagybátyja segítségét ígéri neki. Geralt közben kideríti, hogy egy bizonyos Korall nevű varázslónő tette le az óvadékot érte, ezért felveszi vele a kapcsolatot...
Néhány napos kitérő után útra kel, hogy meglátogassa Korall utasítása alapján a Sáfrány nevű varázslót. Itt újabb feladatot kap, közben Geralt nem bízza másra az ügyet, folytatja a nyomozást ellopott kardjai után.

Ez a kötet - bár még csak egy részt olvastam a sorozatból - erősen emlékeztetett a videójátékok szerkezetére: az alaphelyzet egyre több mellékküldetéssel bonyolódik. Geralt útjába kerülnek vérengző démonok (?), varázslók, egy rókalény (ez a történet ismerős volt a 2. Witcher képregényből - Rókagyermek).

Vittek magukkal a kalandok, jó volt órákon keresztül elmerülni ebben a könyvben. Örültem, hogy még többet megtudtam erről a világról - egy kicsit beleláthattam a varázslók működésébe, volt benne trónfosztás és belviszály, szörnyek, érdekes karakterek és humor! Kökörcsin jó humorforrás volt a kötetben, de rajta is kívül is volt néhány jelenet amin felnevettem. Külön tetszett a Gyűrűk Urára tett utalás, vagy az utolsó fejezetben a szerző saját magát figurázza ki.
Geralt ismét bebizonyította, hogy egy szimpatikus hős, akinek nyers modora mögött elhivatottság, segítőkészség és belátás rejlik. Több helyen érvényesül a történetben a jó tett helyébe jót várj szemlélet, ami megkönnyíti Geralt életét.

Mindenképpen folytatni fogom a sorozatot, mert szeretnék megtudni mindent erről a világról, arról hogy mi történt pontosan Geralt és Yennefer között, és hogyan folytatódik Geralt élete.

5/5

Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2020
Eredeti cím: Sezon burz
Sorozat: Vaják 0.
Fordító: Hermann Péter
Oldalszám: 408
Ár: 3990 Ft
Borító: 4/5

Fülszöveg:
Ríviai Geralt, a vaják, egyike azoknak, akik képesek legyőzni az embereket fenyegető szörnyetegeket. Feladatában varázsjelek, főzetek és a vajákok büszkesége segíti - valamint egy acél és egy ezüst kard.Amikor egyik megbízatása balul sül el, Geralt elveszíti kardjait. Vissza kell szereznie a különleges fegyvereket, mert boszorkánymesterek szőnek ellene ármányokat, és az egész világban sötét fellegek gyülekeznek.Közeleg a vihar...Andrzej Sapkowski 1948-ban született Lengyelországban. Hazája egyik leghíresebb és legsikeresebb szerzőjének számít. A World Fantasy Életműdíjjal kitüntetett szerző Vaják-sorozatával nemzetközi sikert aratott, könyvei alapján képregények és számítógépes játékok is készültek, 2019-ben pedig a Netflix forgatott belőlük sorozatot Henry Cavill főszereplésével.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.