Havi zárás - Május

május 31, 2023

Májusban viszonylag kevés szerzeményem volt, inkább az eddigiek olvasására fordítottam időt. Egy szuper nyári könyv azért került hozzám, és az idei év első Poketes vásárlását is megejtettem - ezeket nyáron mindenképp elolvasom.

Szerzemények

1. Carley Fortune: Minden elmúlt nyár
2. Vekerdy Tamás: Belső szabadság – Válogatott előadások
3. Horváth Panna – Szabados Gabriella – Vecsei H. Miklós (szerk.): Fa leszek, ha…

Olvasmányok

1. Mit tehetünk magunkért? 4/5
2. Alan Rickman: Őrülten, mélyen 5/5
3. Grecsó Krisztián: Lányos apa 5/5
4. Carley Fortune: Minden elmúlt nyár
5. Carlos Ruiz Zafón: A köd városa 4/5
6. Elizabeth Strout: A nevem Lucy Barton (újraolvasás) 5/5
7. Elizabeth Strout: Bármi megtörténhet 5/5
8. Agatha Christie: Poirot első esetei 4/5 
9. Agatha Christie: Gyilkosság a csendes házban 5/5
10. Susannah Lloyd: Itt sárkány lészen 5/5
11. David Suchet: Poirot és én 4/5 
12. Peter Wohlleben: Ha a fák lélegzethez jutnának 5/5
13. R. J. Palacio: Fehér madár 5/5
14. Neil Gaiman: Marvel 1602 5/5
15. Robin Stevens: Egy kis arzént a teába? 5/5
16. Cecilia Lattari: Holdfázisok 4/5
17. Maja Lunde: A méhek története 4/5

Májusban az áprilisi szerzeményeim közül többet ill. újabb könyvtári könyveket olvastam, az Agatha Christie életműolvasás mellett.

A lelkesen összeállított Múltidéző Május tbr-omat elbuktam, csak néhány elemét teljesítettem. Viszont a NIOK ehavi témájához (szülő-gyermek kapcsolat) több könyvet is fel tudok mutatni - Grecsó, Maja Lunde, Elizabeth Strout könyvei.

Több ismeretterjesztő könyvet vettem kézbe, mint például a Nyitott Akadémia előadásainak válogatását (Mit tehetünk magunkért?); a természethez kapcsolódva az új Peter Wohlleben kötetet és az olasz Cecilia Lattari Holdfázisok könyvét, ami többről is szól, mint amit a címe jelez.

Friss megjelenésként érkezett hozzám a Minden elmúlt nyár, ami tökéletes olvasmány volt - kikapcsolt, hozta azt a környezetet, ami megtetszett a Papírpalotában, de annál sokkal könnyedebb, romantikus - ha nyaralós könyvet kerestek, akkor ezt ajánlom!

Több kedvenc szerzőmtől is olvastam: Grecsótól, Carlos Ruiz Zafóntól, Elizabeth Strouttól, Peter Wohllebetől, Neil Gaimantól és persze Agaha Christie-től. Így ez a hónap nagyrészt a régi ismerősökkel telt, de azért néhány újabb szerzővel is megismerkedtem, mint például Susannah Lloyddal, vagy R. J. Palacioval.

A krimi vonalon nem csak AC-tól olvastam (és hozzá kapcsolódva az évek óta várólistás David Suchet memoárt), hanem a tavaly ősz kedves felfezetettjétől - Robin Stevenstől is. 

A hónap másik két jelentős műve két memoár volt - Alan Rickman naplói és David Suchet könyve, leghíresebb szerepéről.

Filmek - sorozatok

Viszonylag kevés időt töltöttem májusban a sorozatokkal - filmekkel. Megnéztük moziban a Galaxis Őrzői 3-at, folytattam a Marple és Poirot sorozatot (de rendszer nélkül, amit épp elcsíptem a tévében), aktuális kedvencem - a Ted Lasso hétről - hétre kikapcsolt (már csak két rész van az évadból :O), ill. ledaráltam a Bridgerton spinoff sorozatot Sarolta királynéről, ami meglepően tetszett - kicsit előrébb vitte az alap sorozatot, de nagyon érdekes volt bepillantani az uralkodó pár életébe.

Mindenmás

Kirándulás szempontjából remekül indult a hónap: meglátogattuk Zalaegerszeg mellett a Csácsbozsoki arborétumot és a város mellett található Azaleás-völgyet. Elkészíthettem a kötelező orgonás és repceföldes fotóimat. Két év után ismét rendeltem a kedvenc magyar táskamárkámtól, az Ezsubegztől. A munkában is ért öröm: díjat kaptam az elmúlt évi teljesítményemért. Jártunk a kedvenc cukrászdámban és tettünk egy sétát a Sibrik-kastélynál (Bozsok). Pünkösdhétfőn pedig egy évek óta tervezett, közeli kirándulóhelyet jártuk be - a Pinka-szurdokot.
A hónap utolsó napján pedig Bp-en jártam, a FSZEK-ben egy könyvtáros konferencián - #nemvettemsemmit a Múzeum körúton :D


Többiek hónapja:

Pupilla

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.