Könyvfüggőség | booktag

szeptember 05, 2020
Ma YouTube Megnézendő videók* maraton tartok, és Fruzsina (BatLibrary) videója megihletett ennek a tagnek a kitöltésre. 
* Ti is hajlamosak vagytok 30-50 videót tartogatni ezen a listán? :D
1.  Mi a leghosszabb idő, amíg kényelmesen elvagy könyv nélkül?
Háát..., egy napot mondjuk kibírok olvasás nélkül, de főleg csak akkor ha nagyon fárasztó napom volt - sok eseménnyel, feladattal. Igazából nem telik el úgy nap, hogy ne olvasnék valamennyit - ha munkába megyek, akkor a buszon, otthon pedig lefekvés előtt mindenképpen előveszem az aktuális olvasmányom.

2.  Hány könyvet hordasz magaddal egyszerre?
Általában egyet - az aktuális olvasmányom. De persze munkába (=könyvtár) jövet és hazamenet, sokszor van nálam +1-2 könyv.

3.  Minden könyvet megtartasz, amit vettél/kaptál, vagy szívesen továbbadod őket, hogy több helyed legyen?
Már jó ideje nem tartok meg mindent, amiről úgy gondolom hogy nem olvasnám újra, vagy későbbi élethelyzetben (=család) nem lesz rá szükség, attól megválok. A helyhiány állandó probléma :D
Volt már, hogy elcseréltem/eladtam olyan könyvet, amit utólag bánok, mert most újraolvasnám - de ott a könyvtár, szóval nem tragédia.

4.  Átlagosan mennyi időt töltesz egy könyvesboltban?
10 percet kb, nagyon-nagyon ritkán veszek már könyvesboltban könyvet, főleg a nagyon akciós kupacokból válogatok. A megjelenésekről az internetről, a könyvtári megrendelő katalógusból szoktam tájékozódni. Szeretem persze megnézegetni néha előbb könyveket, mielőtt megveszek - vagy megérkezik a könyvtárba.

5.  Naponta átlagosan mennyi időt töltesz olvasással?
Fél órát minimum, de inkább 1-2 órát. Ha szabadnapom van, akkor 4-6 órát is, de ilyenkor már megérzem, hogy megterheltem a szemem. Szóval inkább minden nap kevesebbet olvasok.

6.  A napi To-do listádon hol jelenik meg az olvasás?
Nincs rá szükség, hogy feladatként fogjam fel az olvasást ;)

7.  Összesen hány könyved van nagyjából? (Az ebookokat is beleszámítva)
Vezetek egy excel táblázatot, ami szerint jelenleg 662 könyvem van, de ezek közül van olyan, ami már tuti nincs meg - néha kiszúrom az ilyen rég eladott/elcserélt könyveket. A moly szerint még ennél is több: 685 - ebben öcsém és a szüleim néhány könyve is szerepel.
8.  Milyen gyakran hozod fel a könyveket egy beszélgetés alatt?
Legalább egyszer biztosan :D A munkahelyemből adódik - de barátokkal, családdal is állandó beszédtéma.

9.  Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha végigolvastál?
Ha a Gyűrűk Urát nem vesszük egy könyvnek, akkor szerintem Edward Rutherfurd - New York. Ezt pont a héten adtam el, mert nem hiszem hogy még egyszer végigolvasnám.

10. Van olyan könyv, amit muszáj volt megszerezned, pedig lehetetlennek tűnt?
Igen, Charles Frazier - Hideghegy c. regénye, amiből nagyon szerettem a filmet. A könyvet a könyvtárból olvastam el, és szerettem volna megszerezni, de addigra elfogyott mindenhol. Végül rukkoláról sikerült megszereznem - ez volt talán az első könyv, amit happoltam onnan.
Ilyen siker volt tavaly egy könyvesbolt bezárásakor rábukkantam Joyce Maynard - Otthon a világban egy új példányára, 1100 Ft-ért...

11. Van olyan könyv, ami végigszenvedtél, mert nem akartad félbehagyni?
A legemlékezetesebb szenvedés Alastair Reynolds – Napok háza regénye volt, ami 600 oldal volt - ma már kb semmire nem emlékszem belőle, és el is vette a kedvem a hard scifiktől. Buta vagyok én ezekhez :D

12. Mi a 3 fő könyves célod 2020-ra? (vagy 2021-re,  ha már elkezdted tervezni)
Ez elég könnyű: havi egy újraolvasás, havi egy verseskötet és havi egy Agatha Christie :D Az első kettő saját kihívásom a molyon, utóbbi pedig nagyon könnyen teljesíthető - amivel mindig kipipálom az évszakos krimi kihívásokat is. Ezen kívül több képregényt is olvasok, ami tudatos választás ill, ami mindig nehéz, de célul tűzöm ki, hogy elolvassam legalább abban a hónapban - vagy a következőben azokat a könyveket, amiket beszerzek.

13. Ért valaha az a megtiszteltetés, hogy valakiből konyvmolyt faragtál?
Eddig még nem, vagy nem tudok róla :D Még általánosban a legjobb barátnőmet én vettem rá a Harry Potter olvasásra, ami közös szenvedélyünk volt.

14. Mit jelentenek neked a könyvek 5 szóban?
Biztonság, tudás, szórakozás, közösség, inspiráció

7 megjegyzés:

  1. Jó ez a book tag :) Ha két nap telik el olvasás nélkül, már úgy érzem, hogy évek teltek el :D Észrevettem, hogy néha szombatonként kimarad, ha a meló miatt felhalmozódtak a háztartásbeli teendők vagy programom van, azonban ha izgalmas egy könyv, akkor ki se lehet lőni a kanapéról :D
    Ez a könyvmoly faragás is egy megtiszteltetés - lehet :D Már régóta fűzöm nővéremet (mindig könyveket kap), de az is csoda volt, hogy egy év alatt elolvasott egy könyvet :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Kitöltöd te is? :) Van, akit nagyon nehéz rávenni: még ha kedve lenne is, nehezen talál rá időt, vagy fárasztónak tartja.

      Törlés
    2. Nem tudom még, de mindenképp felírom ötletnek :)

      Törlés
  2. Ú, ez jó, ki fogom tölteni én is a jövő héten. :)

    VálaszTörlés
  3. Szintén lelkesedem, megjegyzendő, kitöltendő booktag :))

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.