Nicolas Barreau - A nő mosolya

Jövök 'illúziórombolni'...

Nicholas Barreau-tól még nem olvastam egy könyvet sem, pedig nagyon népszerű (még ha van is egy kis csavar az író személyét illetően - amit szépen bele is írt ebbe a könyvbe is). A hét elején meguntam a sok komoly történetet, amiket az utóbbi időben olvastam, ezért Verát is félretettem és elhoztam a könyvtárból ezt a regényt. A célját aznap estére teljesítette is - kikapcsolt, a felét kb el is olvastam. Tetszett a helyszín (Párizs), a bemutatott két szereplő szakmája (vendéglő tulajdonos és szerkesztő) és kíváncsi voltam Aurélie történetére.

Aurélie éppen elveszítette édesapját, akitől megörökölte a kis párizsi vendéglő vezetését. Egy este arra ér haza, hogy párja elhagyta, csak egy cetlit írt neki több év együttélés után... Másnap Aurélie teljes depresszióban járja a párizsi utcákat, amikor is a Szent Lajos-szigetén be nem menekül egy könyvesboltba. Ott bukkan rá A nő mosolya c. könyvre, amiből gyorsan kiderül, hogy a saját éttermében játszódik, sőt saját magára is ráismer! Ekkor igazi megszállottja lesz az regénynek - elfelejti a bánatát, és célul tűzi ki hogy megismerkedik az íróval és kideríti, hogyan kerülhetett bele a könyvébe.


Kb eddig tetszett igazán a sztori. Aztán megjelenik a szerkesztő úr, aki mindenféle manipulációval, hazugsággal befolyásolja ezt a kétségbeesett, elszánt nőt. Kiderülnek a könyv keletkezésének körülményei, de André egyre nagyobb hazugságokba lovalja magát. Nem tudtam semmi romantikusat látni abban, ahogyan befolyásolta Aurélie-t, érthető volt a könyv befejezése előtti reakciója - áááám a könyv legvége ennek teljesen ellentmondott.

Nem mondom, kb egy estén  szórakoztam ezen a regényen, de utáltam a férfi főszereplőt (még az is kiakasztott, hogy kinyomtatott minden sz...os e-mailt...) és inkább tűnt pszichopatának, mint romantikusnak. Megnéztem még néhány véleményt más könyveiről és nem próbálkozom többször ezzel az íróval.

3/5

Kiadó: Park
Kiadás éve: 2017
Eredeti cím: Das Lächeln der Frauen
Fordító: Szántó Judit
Oldalszám: 286
Ár: 1990 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
Véletlenek pedig nincsenek! – vallja Aurélie Bredin, aki édesapja halála után átveszi egy kis párizsi étterem irányítását. Azon a végzetes novemberi napon, amikor olyan boldogtalannak érzi magát, mint még soha, a Szent Lajos-sziget kis könyvesboltjában különös könyvre bukkan: A nő mosolya című regény egyik helyszíne nem más, mint az ő vendéglője, a főhősnő pedig mintha…Nem, ilyen nincs! Aurélie elhatározza, hogy utánajár a rejtélynek: meg kell ismerkednie a regény írójával. Csakhogy próbálkozásai sorra kudarcot vallanak, mígnem egy szép napon az író levele a postaládájába pottyan. Találkozásuk azonban egészen másképp alakul, mint ahogy elképzelte…

2 megjegyzés:

  1. :D Én ugyanígy voltam vele kb. szóról szóra. Első és egyben utolsó könyvem a szerzőtől. :) Sablonos, és valami sokkal nagyobb csavart vártam a könyv dologtól, erre egy ilyen tök átlagos valami volt, nem értem a rajongást a könyveiért. Eleve nem vagyok nagy romantika rajongó, de ez nekem kb. Romana és táraai szint. Ennél azért olvastam jobb romantikust.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyre többen írjátok, hogy nem jött be - megnyugodtam :D
      Van egy kis varázsa az tény, de ha kicsit megrágjuk a történteket, akkor nagyon furán jön ki ebben is egyes szereplők viselkedése.

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.