Néhány könyvről röviden | 2024 május

Néhány mesekönyvről (+1 képregényről) röviden :D

Májusban sok mesekönyvet olvastam, mert szerettem volna két tavaszi molyos kihívást teljesíteni, vagy épp a kezembe került a gyerekkönyvtárban valami cuki :)

Alison Uttley: A kincsvadász Vakond
A Gyermekkönyv kicsiknek 2024 Tavasz kihívásra keresgéltem könyveket a többiek teljesítései között, így esett a választásom erre a kötetre. Beatrix Potter és Kenneth Grahame világát idézi az 1940-ben megjelent mese, amelyben Vakondot követhetjük, aki kincsvadászatra indul. Útja során egyre több szomszédja szegődik mellé, egy ponton már megítése szerint túl sokan is :D
A mese vége kicsit fura, amikor a népség szétszéled, elhagyják a kincseit, de egy pikniken újra összegyűlnek – békésen, barátságokat szerezve.
A rövid mesét kedves rajzok egészítik ki, amelyek szintén a fent említett két alkotó munkásságára emlékeztettek.
4/5

Wass Albert: Tavaszébresztő cinege
Alison Uttley története után, szintén a Gyermekkönyv kicsiknek 2024 Tavasz kihívásra választottam ezt a könyvet.
Az Erdők könyve sorozat 9. kötete a tavaszról szól, egy kis cinege kitartó kereséséről és a természet változásáról. Tetszett, hogy szépen bemutatta a szerző az évszakok változását, az állat- és növényvilág néhány képviselőjét. Kedves – tanulságos kötet. Ez volt az első olvasmányom amúgy Wass Alberttől, azt hiszem nem az utolsó!
5/5

Sven Nordqvist: Csetepaté a kiskertben
Meseolvasó este 3/3 könyv, ami egyúttal ismét egy új szerzővel való megismerkedés. Pettson és Findusz kalandjai nem voltak ismeretlenek előttem, láttam már a rajzfilmből részleteket.
Jópofa tavaszi kerti kalandról olvashattam, ahol Pettson próbál veteményest készíteni, ám mindig valamilyen állat meghiúsítja a kísérleteit.
A vidéki élet szépségeit és nehézségeit kellő humorral, kedves rajzokkal mutatja be ez a kötet. Azt hiszem fogom még a szerzőtől olvasni, jó kikapcsolódást nyújtott!
5/5

Tóth Krisztina: Fogjunk verebet!
A Gyermekkönyv kicsiknek kihívásra olvastam el ezt a könyvet – a sorozat 4. részébe belecsapva. Tóth Krisztina novelláit, verseit régóta szeretem, ezért kíváncsi voltam a gyerekkönyves piacon mit alkotott. Nagyon kedves, humoros kis világba csöppentem bele, ahol Malac és Liba húsvétra készülődik, ill. a kötet második felében egy romantikus történet lép be (ami nekem elég fura volt és a címet se tudtam igazán hova tenni).
Könnyed, jópofa kikapcsolódást adott – #ebészünetbenisolvasok
A rajzolás (Hajba László) aranyos, el lehet bogarászni az oldalakon.
4/5

Julian Gough: Hűha!
Ez volt az első olvasásom a szerzőtől – egy tavaszi történetre vadászva vettem ki a gyerekkönyvtárunkból.
Már belelapozva megfogott az illusztráció – a minimalista színvilág (zöld és fekete árnyalatai).
Az idegbeteg nyúlban magamra ismertem, nagyon tetszett ahogy a nyugodt – bölcs medve próbálja kizökkenteni ebből az állapotból :D Közben a tavasz ébredését is követhetjük, főként harkály tevékenységében. Felnőttként is jó olvasmány volt – a lelassulásról, a természethez való kapcsolódásról, az idegeskedésről és a barátságról.
El fogom olvasni az első részt, kíváncsi vagyok honnan indult a két barát története! :)
5/5

Julia Donaldson: A Graffaló
Gyerekkönyvtárban akadt a kezembe ez a könyv, ami egy tökéletes olvasmány volt az ebédszünetemre. Kedvesek az illusztrációk, remek a humora. A főszereplő egy leleményes kisegér, aki a Graffalóval fenyegeti azokat, akik meg akarják enni, aztán megjelenik a címbeli szörny… :D
5/5

Malin Kivelä – Martin Glaz Serup: Ha szembejön egy medve
Jópofa és hasznos képeskönyv arról, hogy mit csináljunk, ha egy kiránduláson találkoznánk egy medvével. Némely tanács persze csak a humort szolgálja, de több tipp – gondolom – valós :D
A képi világa egyedi, tetszettek a vízfestékes megoldások, még ha minden figura nem is :)
5/5


Stjepan Šejić: Harleen
A 2020-as magyar megjelenése óta várólistán volt nálam ezt a képregény – végül az utánnyomásnak köszönhetően eljutott a könyvtárunkba is. :))
Egy este alatt elolvastam – megfogott ez a sötét romantikus történet.
Nekem kimaradtak a Suicide Squad filmek, de Margot Robbie miatt tervezem megnézni – így Harleenről nem tudtam sokat.
Magával ragadó volt a története, a kutatási koncepciója majd annak átbillenése valami másba. Szép és logikus háttértörténetet ismerhettem meg ebből a kötetből egy nőről, aki először érzi úgy, hogy látják ki ő valójában.
5/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.