Havi zárás - Június

június 30, 2020
Júniusra nem terveztem igazából könyvbeszerzést, de a hónap vége felé több újdonsággal is gazdagodtam. Pótolni tudtam elmaradt találkozókat, elcsábultam a szhelyi Poket automatánál (Kiss Dávid könyvére), de másodkézből is gazdagodott a Poket gyűjteményem.

Az olvasásokat tekintve a normális hétköznapokra visszaállva sem csökkent - annyira, bár a hónap végén belassultam a Szikomorfán születtem kötettel és az angol nyelvű folytatásával. 
Most az olvasmányaim alapján visszanézve olyan távolinak tűnik a hónap eleje - erről a több program, változás is gondoskodott.

Szerzeményeim:
1. Cheryl Strayed: Vadon
2. Caroline Bernard: Frida Kahlo és az élet színei
3. Selyem Zsuzsa: Az első világvége, amit együtt töltöttünk
4. A korona igazi története
5. Kiss Dávid: Cigánytelep nyolctól négyig
6. Viktor Pelevin: Kristályvilág


Olvasmányaim:
1. Elif Shafak: 10 perc 38 másodperc
2. Colm Tóibín: Mária testamentuma
3. Elena Ferrante: Tékozló szeretet
4. Boldizsár Ildikó (szerk.): Mesék a csodakertről
5. Elena Ferrante: Amikor elhagytak
6. Szlukovényi Katalin: Hamis nosztalgiák
7. Agatha Christie: Zátonyok közt
8. Babarczy Eszter: A mérgezett nő
9. Jillian Tamaki – Mariko Tamaki: This One Summer
10. L. M. Montgomery: Anne családja körében
11. Khaled Hosseini: Ima a tengeren
12. David Petersen: Egérőrség – 1152. ősz
13. L. M. Montgomery: Anne és a Szivárvány-völgy
14. Szép Eszter (szerk.): Kép-regény-történet
15. L. M. Montgomery: Anne gyermekei a háborúban
16. Rick Remender: Orgyilkos osztály 4. – Halj meg a kedvemért
17. Alan Moore: Britannia Kapitány
18. Fábián Janka: A könyvárus lány
19. Edward Kelsey Moore: Szikomorfán születtem

A havi olvasmánylistám három fix pontja az újraolvasás (Szikomorfán születtem), egy Agatha Christie (Zátonyok közt) és egy verseskötet (Hamis nosztalgiák).

A hónap nagy könyves eredménye, hogy befejeztem L. M. Montgomery Anne sorozatát - az utolsó három kötetet szorítottam be erre a hónapra. Az első rész varázsához nem ért fel már egyik sem, de tetszett hogy mindig valami más élethelyzetet, problémát vagy épp helyszínt mutatott be. Voltak hullámvölgyek, nem minden rész és azon belül fejezet sem tetszett maradéktalanul, de összességében egy fontos, kedves, tanulságos ifjúsági sorozattal gazdagodtam. 

Képregények terén is tovább műveltem magam: olvastam angolul (This One Summer), ifjúsági verziót Heloise ajánlója miatt (Egérőrség), művelődtem az OSZK és az MKSZ közös kiállítására született katalógussal (Kép-regény-történet), és folytattam Rick Remender eszement sorozatát is (Orgyilkos osztály 4.), Alan Moore régebbi darabjával is megismerkedtem (Britannia kapitány). 

A hónap elején több nehéz, női sorsokról szóló történetet is olvastam - a 10 perc 38 másodperc megcsillogtatta a reményt; teljesen a padlóra vitt Elena Ferrante két kisregénye (ezennel kiolvastam a magyarul megjelent életművét!), Babarczy Eszter novelláskötete szintén nem kímélt. Furcsa történet volt Colm Toíbin Mária-feldolgozása - szintén pipa a magyar életművéhez.
Ezek után nem csoda, hogy a mesékhez, képregényekhez, ifjúsági regényekhez menekültem :D

A hónap utolsó két olvasmánya átcsúszik már júliusra (444 jó hely Magyarországon, Edward Kelsey Moore: The Supremes Sing the Happy Heartache Blues), amire szintén jó néhány érdekes-izgalmas könyvet tervezek!

A többiek júniusa:
Czenema, Pupilla, NitaHeloise, Sister,

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.