POKET zsebkönyvekről (újra)

augusztus 13, 2019
Az indulása óta rajongója vagyok ennek a 'könyvet az automatából' kezdeményezésnek - beszámoltam a blogon róla tavaly, ill. írtam az egyik helyi portálon is egy rövid ismertetést. Azóta szinte mindig, amikor Budapesten járok, nem távozom üres kézzel az automatáktól, így már 11 kötetet birtokolok az eddig megjelent 21-ből.

Hol lehet találkozni ezekkel az automatákkal?

A projekt az utóbbi majdnem másfél év alatt kibővült: már nem csak Budapesten találhatóak meg az automaták, hanem több vidéki városban is (pl.: Eger, Veszprém, Cegléd, stb). Én még várom, hogy Szombathelyen is legyen, de ebben az interjúban Hasi azt mondta, hogy folytak tárgyalások nálunk is.
Már online is lehet rendelni a könyvekből ezen a honlapon, 590 Ft a szállítási költség.
A legfrissebb újítás, hogy MOL kutakon is elhelyeznek kisebb kínálókat a zsebkönyvekből, egyelőre 6 Balaton környéki és oda vezető kúton jelentek meg ezek az kis állványok.

Mit találunk bennük?

A könyvek kívül vásárolhatunk belőlük ideiglenes tetkók - természetesen irodalmi vonatkozással, ill. a Hosszúlépés. Járunk? csapattal készítettek egy budapesti Randitérképet is, irodalmi helyszínekkel.

A klasszikus, fontos könyveken kívül egyre színesebb a paletta, már külföldi szerzőket is ki tudtak adni (pl.: Virginia Woolf, vagy éppen a legfrissebb - Darren Shan), elkészült az első versantológia is idén, ill. jelenleg keresnek új, kiadható kéziratokat is, ami még izgalmasabbá teszi a projekt jövőjét (POKETfriss).

A könyveken túl

A Poketközösség Facebook csoport is nagyon aktív, itt a tagok nem csak könyveket csereberélnek, vagy infókat osztanak meg az automaták kínálatáról, hanem programok is szerveződnek. A projekt Youtube csatornáján pedig elkezdték szakértőkkel átbeszélni, értelmezni az eddig megjelent köteteket - ezekbe a videókba is érdemes belenézni, egyelőre az első háromról készült ilyen rendhagyó irodalomóra.

Nekem nem csak azért lett a szívem csücske ez a projekt, mert könnyen hozzáférhető és utazóbarát könyveket tesznek elérhetővé jó áron, és felhívják a figyelmet különleges történetekre. Hanem amiatt is, mert bemutatókat, beszélgetéseket szerveznek a könyvekhez kapcsolódóan - közel hozzák az emberekhez az irodalmat.

Az eddig megjelent címek

1. Szerb Antal: Utas és holdvilág - 1. nagykövet: Rudolf Péter
2. Esterházy Péter: „És mesélni kezdtem” - 2. nagykövet: Dés László
3. Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk - 3. nagykövet: Geszti Péter
4. Csáth Géza: Egy elmebeteg nő naplója - 4. nagykövet: Zacher Gábor
5. Krúdy Gyula: Ady Endre éjszakái - 5. nagykövet: Lábas Viki
6. Virginia Woolf: Orlando - 6. nagykövet: Al Ghaoui Hesna
7. Karinthy Frigyes: Utazás a koponyám körül - 7. nagykövet: Szilasy László
8. Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg - 8. nagykövet: Rubik Ernő
9. 100 szóban Budapest 2018+
10. Bohumil Hrabal: Gyöngéd barbárok - 9. nagykövet: Törőcsik Mari
11. Lewis Carroll: Alice Csodaországban - 10. nagykövet: Gryllus Dorka
12. Hajnóczy Péter: A halál kilovagolt Perzsiából - 11. nagykövet: Till Attila
13. Kira Poutanen: A csodálatos tenger - 12. nagykövet: Hosszú Katinka
14. Rejtő Jenő (P. Howard): Csontbrigád - 13. nagykövet: Kemény István
15. Rejtő Jenő (P. Howard): A tizennégy karátos autó - 14. nagykövet: Kemény István
16. Háy János: Sztreccs - 15. nagykövet: Beck Zoli
17. Vecsei H. Miklós – Horváth Panna (szerk.): A szarvassá változott fiú kiáltozása a titkok kapujából - V1. nagykövet: Vecsei H. Miklós
18. Viktor Pelevin: Kristályvilág - 16. nagykövet: Háy János
19. Szabó Magda: Az őz - 17. nagykövet: Juhász Anna
20. Piotr Szewc: Pusztulás - 18. nagykövet: Kováts Adél
21. Darren Shan: Rémségek Cirkusza - 19. nagykövet: Ember Márk

A gyűjteményem

A vastag betűsök vannak meg nekem és már olvastam mindegyiket Az őz kivételével. Szinte mindegyiket valamilyen utazásra vittem magammal, ezért vagy az olvasásuk vagy már a beszerzésük különleges élmény volt. Mint például az első vásárlásom, amikor rossz gombot nyomtam meg, és az Utas és holdvilág helyett Esterházy kötetét vettem meg a Széll Kálmán téren. A Délin, már a vonaton ülve jöttem rá a tévedésemre és rohantam ki az ott található automatához, hogy megvegyem az Utast is :D
A másik ilyen kalandos beszerzésem, amikor egyedül elvillamosoztam a Ludwig Múzeumhoz, hogy egy könyvtári megbeszélés előtti szabad egy órámban megvehessem a Budapest 100+ kötetet ill. A kis herceget.

De persze másokat is csábítottam már Poket olvasásra, egy ismerősnek hoztam már haza Poketeket, kolléganőmmel amikor idén a Könyvfeszten jártunk akkor egymást inspiráltuk melyiket vegyük meg - ő a Keletitől Háy novelláskötetével távozott, én ezt már a Könyvfeszten pótoltam. De ez jól is jött utólag, mert könyvtárunkba látogatott Beck Zoli és Háy János és nem hagyhattam ki, hogy mindkettőjükkel dedikáltassam a Poketemet. Aminek külön örültem, hogy több lány kezében láttam akkor este ezt a novelláskötetet. :) 

Nektek van Poket zsebkönyvetek, mit gondoltok erről a projektről? :)

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.