Kiss Márton - Rossz kor

augusztus 09, 2019
Tavaly nyáron kezdtem el ismerkedni a dark fantasy műfajával - egy könyvbemutatónak köszönhetően. Kiss Márton azóta már több előadást is tartott a műfajról és az elmúlt év alatt megírta a Vér a vasra folytatását. 

Az első rész a világ és a karakterek megismerésével indult, a folytatás pedig tovább bonyolítja szereplőink sorsát. A sorozat elsősorban az Allúryai Szakadárok nevű csapatról szól, akik már jó ideje törvényen kívüliként élnek, vállalnak el kisebb-nagyobb munkákat. Az első részben el is hagyják az országukat, hogy a Fekete Földeken teljesítsenek szolgálatot. A Rossz korban már visszatértek Allúryába, néhány fekete földivel kiegészült csapattal. Fő narrátorunk továbbra is Balkéz, a csapat eszesebb, megfontoltabb karaktere, aki továbbra is küzd a nevéből sejthető testi hibájával. 
A könyv elején ismét izgalmas kalandokba kerül a csapat, ahogy haladnak a céljuk felé: hogy megszabaduljanak fő ellenségüktől, Ferlagg tartományúrtól.

A cselekmény másik két szálán a Fekete Földeken ügyködő Ilveron mágust követhetjük, aki eddigi tudását meghaladó mágiát próbál az uralma alá vonni, ill. kapunk néhány epizódot Rőtpenge és amazon útitársa, Oliva kalandjairól is. Bevallom a két mellékszál közül utóbbiról olvastam szívesebben, Ilveron elborzasztott. Kíváncsi vagyok Oliva háttértörténetére, ebből csak néhány mondatot olvashattam. 
A könyv Facebook oldala
A cselekmény egyre jobban halad a végső összecsapás felé - a Szakadárok egyre közelebb jutnak Ferlagghoz. Mivel tudtam, hogy lesz még egy rész, ezért sejtettem a könyv vége felé, hogy még biztos nem oldódik meg a történet, a sejtésem be is vált - sőt újabb bonyodalmakról olvashattam.

A könyv első száz oldalát szinte egyhuzamban olvastam el, tetszett a (klasszikus?) dark fantasy környezet - az elhagyott, szellemjárta erdő, a hátborzongató kalandok. A könyv közepétől viszont elvesztettem egy kicsit a fonalat az új helyszíneknél. Amit hiányoltam: több magyarázat ennek a világnak, a mágiának a működéséről és több Rőtpenge és Oliva jelenetet :)

A kiadás most jobban sikerült, mint az előző - a nagyobb kemény kötést egy kisebb puhakötés váltotta fel.

Azoknak ajánlom ezt a sorozatot, akik szeretik a keményebb, véresebb történeteket és érdeklődnek a dark fantasy kalandok iránt. 

4/5

Kiadó: Magánkiadás
Kiadás éve: 2019
Sorozat: Történetek az Allúryai Szakadárokról II.
Oldalszám: 328
Ár: 2500 Ft támogatói összeg adományozásának fejében megrendelhető a veravasra@gmail.com emailcímen vagy a könyv Facebook oldalán
Borító: 3/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.