Havi zárás - Október

november 01, 2019
Az október ismét könyvekben, vásárlásokban és élményekben gazdag volt. A hónap elején még tartottam magam a terveimhez, saját könyveim olvasását tekintve - aztán beesett a könyvtárból több rövidebb könyv, amit ismét felnyomta az olvasmányaim számát.
A szerzeményeim is bőségesek - de ezt tudtam előre, hogy októberben le fogok adni több rendelést, ill. a budapesti kirándulásról sem távozhattam Poket zsebkönyvek nélkül.
Két életmű-kollekcióm vált teljessé a hónapban: Joyce Maynard és Elena Ferrante. (Már csak el kell olvasni előbbitől a Függőséget, utóbbitól a maradék három olvasatlan könyvem :D).

Szerzeményeim:
több kép Instán
1. Joyce Maynard: Függőség
2. Michael Chabon: Kavalier és Clay bámulatos kalandjai
3. J. K. Rowling: Harry Potter and the Philosopher's Stone
4. Elena Ferrante: Az elveszett gyerek története
5. Donna Tartt: A kis barát
6. Katherine Arden: A lány a toronyban
7. Agatha Christie: Karácsonyi krimik
8. F. Scott Fitzgerald: A nagy Gatsby
9. Weöres Sándor: A teljesség felé
10. 100 szóban Budapest 2019

Olvasmányaim:
1. Péterfy-Novák Éva: Apád előtt ne vetkőzz
2. Jo Baker: Longbourn árnyékában
3. Ljudmila Ulickaja: Szonyecska (újraolvasás)
4. Rick Remender: Orgyilkos osztály 1. – Reagan-nemzedék
5. Rick Remender: Orgyilkos osztály 2. – Kölykök a fekete lyukból
6. Jessica Townsend: Nevermoor
7. Kaszás György: Amit a rókákról feltétlenül tudni kell
8. Fodor Ákos: Zene-idő
9. Rupi Kaur: Tej és méz (újraolvasás)
10. Michael Chabon: Kavalier és Clay bámulatos kalandjai
11. Kálmán Áron: Csontváry
12. Mark Waid: Kingdom Come – A te országod
13. Franck Pavloff: Barna hajnal
14. Dudás Győző: Perisztaltikhoszeia
15. Ray Bradbury: Gonosz lélek közeleg
16. Edgar Cantero: Kotnyeles ​kölykök
17. Agatha Christie: A ferde ház
18. H. P. Lovecraft: Onnan túlról
19. 100 szóban Budapest 2019
20. Gradimir Smudja: Vincent és Van Gogh
21. Szabó Magda: Az őz

#haviegyujraolvasaskihivasomat októberben is kipipálhatom - újraolvastam egy régi kedvenc kisregényemet, a Szonyecskát ill. Rupi Kaur első verseskötetét is (harmadszor). :D

Októberre is felírtam magamnak néhány könyvet, amit szerettem volna olvasni - ebből kettő sikerült: a Longbourn árnyékában, ami nagyon tetszett; Szabó Magda Az őz c. regényét is kiolvastam még tegnap este, ezt már szeptemberben is szerettem volna olvasni.
Volt egy félbehagyásom is - az Ártó receptek könyvét tettem félre, mert eléggé kusza volt a sztori, de szeretném majd befejezni valamikor, mert saját példány; ill. érdekes a kor és a környezet, amiben játszódik. 
A hónap közepén összegyűlt négy borzongató - 'halloweeni' könyv nálam, ezeket viszont maradéktalanul elolvastam: a Gonosz lélek közeleg egy régebbi terv volt, a Kotnyeles kölykök igazi meglepetés, A ferde ház és az Onnan túlról kevésbé tetszett.

hónap legerősebb olvasmányai voltak: Kavalier és Clay bámulatos kalandjai, Apád előtt ne vetkőzz, Szonyecska, Barna hajnal, Gonosz lélek közeleg, Kotnyeles kölykök.

A hónap csalódása volt (több képregény mellett) a Nevermoore - erről írtam külön bejegyzést, amiben kifejtem hogy nekem miért nem jött be ez a sokak által kedvelt ifjúsági könyv.

Képregények közül is ismét sok landolt nálam a könyvtárból: ezek közül egyedül a Perisztaltikhoszeia kapott 4 csillagot, a többi 3-at az 5-ből.

Ismét volt Témázunk bejegyzés a hónapban, a könyvtári élményekről beszélgettünk. Ill. Pupillát követve írtam a TOP 5 Irodalmi felismerésemről; ill. végre befejeztem a szeptember óta íródó őszi könyves ajánlómat is :D

Az október is ismét elég sűrű volt minden téren: szeretném, ha novemberben ismét tudatosabban olvasnék, több saját könyvet, régi terveket - de néhány új megjelenésre is vágyom - változatos hónap lesz, az biztos :D

A többiek októbere: 
Nita, Pupilla, Amadea, Sister, Heloise

6 megjegyzés:

  1. A Szonyecskát én is szívesen újráznám, na talán majd jövőre. Saját példányom nincs belőle. :)
    Huhh, Az őz nekem túl nehéz volt, már kétszer adtam fel... Nem is tudom, hogy tudtad ilyen gyorsan elolvasni. Kitisztul amúgy az eleje után a kavarc, hogy ki kicsoda?
    Nagyon jó képeket lőttél a könyvekről amúgy. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az őz - nem csodálom, igen kitisztul, adj neki szerintem egy újabb esélyt. Nemsokára kimegy a posztom is róla, talán az is ad egy kis kapaszkodót - spoiler nélkül ;)
      Köszönöm :)

      Törlés
  2. Dóri, csodállak, minden hónapban. Elámulok az olvasott könyveid számának láttán, és egész évben tartod ezt az ütemet. Nem semmi :)
    Klassz beszerzéseid lettek, Ferrantét majd idén még szerintem én is megveszem, az egy must have kategória szerintem mindannyiunknál :)
    Az őzt hogy tudtad ennyire gyorsan elolvasni? A nyári Margós beszélgetésen olyan sokszor előjött, hogy ez egy elmélyülős, sokrétű könyv, hogy az én fejemben egy hosszabb olvasáshoz kapcsolódik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Niki! :* Bár az idei tervem volt, hogy kevesebbet olvassak, jobban válogassak de ez nem mindig jön be, meg nálam a képregények sokat nyomnak a számokon :D
      Ferrante kötelező darab, már nagyon várom hogy olvashassam - a könyvhöz járt egy kis prospektus a sorozatról, az íróról, azt már elolvastam, igényes kedvcsináló.
      Az őz jött velem buszra, elalvás előtt, munka előtt - és amúgy nem hosszú és tudtam is rajta gondolkodni a szünetekben. De mindenképp szeretném majd újraolvasni. Ill. miután belerázódtam, hogy ki az elbeszélő és kb milyen környezetből mesél könnyebb volt.

      Törlés
  3. A beszerzéseid közül az Agatha Christie gyűjtemény csodásan néz ki, azt én is szívesen viszontlátnám a polcomon! :) A HP kiadás is csodás, nagyon tetszik! És képzeld, még én sem olvastam angolul, de talán majd egyszer... Mindenesetre a képek alapján roppant igényesnek tűnik. :)

    Rupi Kauron már egy ideje gondolkodom - tavaly a tesóm vette meg ajándékba egy barátjának, és megmutatta az angol változatot. Nekem is felkeltette az érdeklődésem, szóval nem kizárt, hogy egyszer rászánom magam. :) De valóban elképesztő, mennyit olvasol! Hihetetlen, milyen számokat produkálsz hónapról hónapra. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép kiadás tényleg, jó lenne decemberben olvasni :))
      Na akkor nem csak én 'féltem' tőle eddig.
      Rupi Kaurt ajánlom, neten sok versét megtalálod - képként, vagy idézetként, abból már képet kaphatsz róla hogy tetszene-e neked ;)
      :D

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.