Havi zárás - Szeptember

szeptember 30, 2024

Ismét egy eseménydús hónapot zárhatok: záporoztak a Könyvfesztiváli megjelenések, beindultak molyon a különféle őszi tematikus kihívások (amelyekre lelkesen jelentkeztem, és a nagy részét teljesítettem). A hónap végén sajnos a Könyvfesztivált itthon 'ünnepeltem' - köszi vírusok - de sokat olvastam ennek 'köszönhetően'. Több új megjelenés érkezett hozzám, ill. még a  nyáron Blogturnén nyert Kertész Edina kötet futott be múlt héten.

Szerzemények

1. C. J. Cooke: Kísértetjárás északi vizeken 4/5
2. Heather Fawcett: Emily Wilde atlasza a Másvidékről 5/5
3. Benjamin Stevenson: Ezen a vonaton mindenki gyanús
4. Kertész Edina: A fotográfuslány
5. Paula Hawkins: Kéksötét

Olvasmányok

1. Laini Taylor: Füst és csont leánya 5/5
2. Mi vagyunk a Pókemberek 4/5
3. Jill Thompson: Halál: A Halál kapujában 5/5
4. Mike Carey: Lucifer 1. 4/5
5. Mr Tan: Ningyo 4/5
6. Yuu Tanaka: Reincarnated as a Sword – Penge az új életem 1. 5/5
7. J. K. Rowling: Harry Potter and the Chamber of Secrets 5/5
8. Dorothy L. Sayers: Holttest a fürdőkádban 4/5
9. Richard Chizmar: Gwendy és a bűvös toll 3/5
10. Stephen King – Richard Chizmar: Gwendy utolsó feladata 3/5
11. M. C. Beaton – R. W. Green: Agatha Raisin és a halálos nyílvessző 5/5
12. Melissa Albert: Bűnös szívünk mélyén 5/5
13. Eric-Emmanuel Schmitt: Ibrahim úr és a Korán virágai 4/5
14. Nagy-Németh Ágnes: Medvendel és a csiga bibi 4/5
15. Tóth Krisztina: Legyünk barátok! 4/5
16. Harcos Bálint: A boszorkánycica 5/5
17. Tasi Katalin: Szerintem ebben a házban lakik egy szellem 5/5
18. Bella Swift: A kiskutya, aki töknek öltözött 5/5
19. Takács Viktória: Szüreti mese 4/5
20. Emilia Hart: Vészlény 5/5
21. Sabine Städing: Abrakadabra és varázspaszta 5/5
22. Sarah Andersen: Felnőni kiábrándító 5/5
23. Sarah Andersen: Puha boldog puffancs 5/5
24. Sarah Andersen: Macskapásztor 5/5
25. Sarah Andersen: Csodabogár 5/5
26. C. J. Cooke: Kísértetjárás északi vizeken 4/5
27. Elif Shafak: Muskátli 4/5
28. Caroline O'Donoghue: A Rachel-eset 5/5
29. R. L. Stine: Iszapszörnyek éjszakája 4/5
30. Paul Ruditis: Tíz kicsi boszorkány 4/5
31. Heather Fawcett: Emily Wilde atlasza a Másvidékről 5/5
32. Leigh Bardugo: Hell Bent – Tűzön-vízen át 5/5

32 könyv? Ebből normál regény 10 db volt kb. - a többi képregény, manga, képeskönyv, mese, kisregény. Ráfeküdtem a gyerekkönyv kicsiknek + iskolásoknak, meseolvasós kihívásokra - teljesítettem is a fentiekkel. Sarah Andersen sorozatát szintén egy kihívás miatt olvastam újra, de ismét  jó kikapcsolódást nyújtott - és elgondolkodtatott, hogy kellene mégis itthonra a teljes sorozat :D

Szeptemberre megálmodott tematikám: iskola / egyetem (A Rachel-eset, Hell bent), Harry Potter újraolvasás, boszorkányok voltak, amikhez szépen tartottam magam. Több boszorkányos ill. női sorsról szóló regény megszólított: a Bűnös szívünk mélyén, Vészlény, Kísértetjárás északi vizeken - könnyed verzióban pedig a Tíz kicsi boszorkány (Sabrina sorozat).

Végre sorra kerítettem Stephen King és Richard Chizmar Gwendy sorozatának 2-3. részét - ezek voltak a legkevésbé jó olvasmányaim a hónapban. Szintén egy 'végre' élmény: olvastam Dorothy L. Sayerstől - a Holttest a fürdőkádban nem volt rossz, de teljesen nem varázsolt el. 

A hónap meglepetése a Füst és csont leánya volt - nem gondoltam, hogy ennyire tetszeni fog. A folytatást októberre tervezem :)

Az Agatha Raisin sorozat folytatása ismét betalált - 5 csillagot tudtam adni rá :) 

A hónap végén két folytatást is olvastam, amik sokkal jobban tetszettek mint az első részek: Emily Wilde atlasza a Másvidékről és a Hell bent.

Októberre kevesebb rövid könyvet (mesét, képregényt) tervezek - sorra kerítem a szeptemberi szerzeméneket, spooky olvasmányokat - folytatom az egyetem, fantasy tematikát :)

Filmek-sorozatok

Éltem a kedvezményes Disney+ előfizetés lehetőségével, emiatt elkezdtem újranézni kamaszkorom kedvenc sorozatát, a Buffy-t. Ehhez készítettem snitten és molyon is kihívást. A betegszabim alatt megnéztem több várólistás - őszi filmet - ezek közül a Mystic Pizza tetszett a legjobban, amit Darling Desi ajánlott.

Mindenmás

Szeptember sűrű volt és kicsit nehezebb, mint az augusztus - lakásfelújítás lassan, de halad; volt több baráti program (cicakávézó, Balmora). De a hónap végén támadó betegségek átalakították a terveket :(

Remélem az október több kimozdulást és pozitív eseményeket hoz! :)

Többiek szeptembere:

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.