Évkezdő gondolatok

január 29, 2022

Új év - újraindul a Témázás! Többekhez hasonlóan nekem is kicsit nehézkesebben indult az új év, bár én az évösszegzést a hagyományaimhoz híven december 31-ig megírtam, de utána csak estem bele egyik könyvből a másikba. 

Az idei célok és tervek persze ott motoszkáltak a fejemben, vannak már hagyományos kihívások, amikre tudom mit szeretnék olvasni, sőt már olvastam is. De a sok feladat közepette nem ültem le átgondolni újra az olvasós terveket, hanem apránként állt össze a fejemben, ahogy ez a bejegyzés is. 

A januári témázunk posztokban írunk az idei fogadalmainkról, nagyon várt megjelenésekről, 2022-es irodalmi/könyves utazós tervekről, és/vagy a film/sorozat adaptációkról. 

Újévi Fogadalmak Book Tag

2019 óta töltöm ki rendszeresen ezt a kérdéssort az év elején, ami segít áttekinteni az olvasmányterveimet. Idén ebben a bejegyzésben kitöltöm ezt is, mert a témába illik és elhagyni sem szerettem volna.

1. Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle

A várólistás könyveim közül több számomra ismeretlen szerző van, de ilyen terv Jón Kalman Stefánsson izlandi szerző is, akitől szerintem a Nyári fény, aztán leszáll az éjjel fogok kezdeni, amit már ki is kölcsönöztem a könyvtárból.

2. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni

Az idei megjelenések közül: Kavagucsi Tosikadzu: Történetek a kávézóból (Mielőtt a kávé kihűl folytatása :O)

3. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni

J. M. Barrie: Pán Péter

4. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni

J. K. Rowling: Átmeneti üresedés 

5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre

Umberto Eco: A rózsa neve (várólistaveterán :D)

6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél

Edward Rutherfurd: London (idén is... :D)

7. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél 

Robin Hobb - mindenképp szeretném folytatni a Bűvös Hajó sorozatot!

8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén

Igazából már mindegyik ilyen könyvet elolvastam, de karácsony után molyon vettem meg Jenny Colgan egy karácsonyi könyvét (Jenny Colgan: The Little Shop of Happy Ever After) - legyen ez :)

9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2022-ben fogsz

Inkább megkezdett sorozataim vannak, olyat egyelőre nem látom aminek minden részéhez hozzáférek és ledarálnám idén :) 

10. Egy megkezdett sorozat, amit 2022-ban be fogsz fejezni

Matt Haig: Karácsony apó és a csokitojás - ez a legesélyesebb :)

11. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?

'Kötelező kihívásaim':
- Havi egy újraolvasás
- Havi egy verseskötet (ez csak márciusig tart)
- Agatha Christie
- 22 nemzet
- évszakos krimi

Idén is szeretnék arra figyelni, hogy a friss szerzeményeimet minél előbb elolvassam, és jól megválogassam mit olvasok - mire szánok időt.

12. Bármilyen egyéb célkitűzés

Kevesebb molyos kihívás, több spontán olvasás :D Ill. szeretnék idén újra olvasni Tolkien-től, már ki is vettem két könyvét (Beren és Lúthien, Gondol bukása).

Virginia Woolf is évfordulós - februárban szeretném újraolvasni az Orlandot.

Utazás

Tavaly sikerült egy budapesti könyves helyszínt meglátogatnom - az Agave kávézót (kétszer is :D), idén is szeretném folytatni ezt a sort. Kíváncsi vagyok Szabados Ági saját boltjára, a Libertine-re, a név ráadásul egy könyvkiadót is rejt - a január elején olvasott Elmerülő c. kötet is náluk jelent meg. 

Évek óta tervezem, hogy elmenjek a Petőfi Irodalmi Múzeumba, jó lenne ezt a tervet is valóra váltani.

Na és persze a Könyvhét és Könyvfesztivál újra, Budapesten - mindkettő időpontja már megvan.


Sorozatok - filmek

Könyvekhez, képregényekhez kapcsolód filmek:

Halál a Níluson (feb. 17.)
Batman (márc. 3.)
Legendás állatok 3. Dumbledore titkai (ápr. 14.)
Doctor Strange az őrület multiverzumában (máj. 5.)
Thor: Szerelem és mennydörgés (jún. 7.)
Jurassic World: Világuralom (jún. 9.)
Ahol a folyami rákok énekelnek (júl. 21.)
Fekete Párduc: Vakanda, légy áldott! (nov. 10.)

Sorozatok:

Gyűrűk Ura - Amazon Prime (szept. 2.) - már csak emiatt is szeretném újraolvasni a trilógiát :D
Baráti beszélgetések - Hulu
Briliáns barátnőm 3. évad


Ti mit vártok - terveztek könyves szempontból 2022-ben? 
Írjátok meg kommentben, vagy külön bejegyzésben ;)

A többiek bejegyzései a témáról:

Pupilla, Andi, Sister, Anett, Heloise

Utóvéd:

Kritta, Könyvkuckó,

5 megjegyzés:

  1. Jón Kalman Stefanssonra kíváncsi leszek, hogy tetszik majd. Tavaly belekezdtem a Halaknak nincs lábuk című könyvébe, de aztán félbehagytam, egy idő után nekem nagyon coelhosnak tűnt :(

    A GYU nekem is ott van az idei újraolvasós listámon, nagyon kíváncsi vagyok én is a sorozatra!
    Úristen és milyen jó hogy belevetted a várós filmeket amúgy, én ezekkel totálisan le vagyok maradva! Hát a Legendás állatos hírnek most nagyon megörültem!!!

    VálaszTörlés
  2. Éljen az új Tosikadzu könyv! :)
    Jók a tervek, szerintem csont nélkül meglesz minden! ;)
    Hú és mennyi filmet, sorozatot hoztál a végére :O A Gyűrűk Ura soriról én is láttam hírt, de totál kiment a fejemből, pedig érdekel. :) És basszus a Legendás állatok köv. része is idén lesz, ááá, valamiért nekem távolabbinak tűnt/rémlett.

    A Libertine-t tök jó lenne együtt (is) meglátogatni, engem is érdekel. Sajnos én még az Agave kávézójában sem voltam.

    VálaszTörlés
  3. A Libertine könyvesbolt nálam is bakancslistás, talán majd egybekötöm az idei könyves rendezvények egyikével. Filmek közül a Halál a Níluson az, amit én is nagyon-nagyon várok már. :)
    Rutherfurd nálam is ott csücsül, de még nem mertem belekezdeni, lehet idén sem fog rá sor kerülni.
    Kedvet kaptam én is, így utólag csatlakozom hozzátok:
    http://konyvlelo.blogspot.com/2022/01/konyves-tervezgetes-2022.html
    Jó olvasást kívánok az idei évre is! :)

    VálaszTörlés
  4. A Libertine-t én is régóta tervezgetem, és ha minden jól megy, az idén meg is valósul, legalábbis nagyon szeretném. :) Hű, a filmes listádról a Halál a Nílusont én is várom már (a David Suchet-s adaptáció nagy kedvencem <3), illetve a Legendás Állatok következő részét, na meg a Gyűrűk Ura sorozatot is! Sok klassz könyv és adaptáció érkezik az idén is, csak győzzük kivárni!

    Sok sikert neked a tervekhez, Dóri, és sok szuper olvasmányt és filmes élményt kívánok az idénre is! :)

    VálaszTörlés
  5. A Matt Haig könyvet én is idén szeretném elolvasni :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.