Néhány könyvről röviden | 2022 január

 

Charles Dickens: Karácsonyi történetek
A karácsonyi időszakra tartogattam ezt a vaskos kötetet, ami két újraolvasást is tartogatott számomra – egyrészt a Karácsonyi éneket, másrészt a Tücsök szól a tűzhelyen / Házi tücsök címmel megjelent kisregényt. Mindkettőt nagyon szerettem anno, ezért különösen vártam az újraolvasást.
Sajnos a kezdeti lendületem elfogyott az ünnepek alatt – a Karácsonyi éneket tényleg jó volt újraolvasni, de a következők elvették a kedvemet. Most hétvégén becsületből, 'csakazértis' elolvastam ezt a kötetet, de nem jött meg hozzá a hangulatom. A barokkos körmondatok idegesítettek, nem volt türelmem a történetek kibontakozásához. Így ez a 3 pont most az én olvasmányélményemet tükrözni – talán nem kellett volna az év utolsó napjaira hagynom ezt a nagy falatot, hanem elosztva jobban csúszott volna.
A Harangszó, Az élet csatája és A szellem embere nagyon depresszív kisregények voltak, még ha volt is bennük kedvesség, szeretet és az emberekbe vetett jóság.
A három közül Az élet csatája tetszett a legjobban, ebben megfogott a romantikus fordulat. A Harangszót pedig újév napján olvastam, amire többször is utal a történet – emiatt külön tetszett.
3/5

Tove Jansson: Titokzatos tél a Mumin-völgyben
Szépen haladok a Mumin világ megismerésével – az évszakhoz illő kötetet választottam a mai buszozáshoz – délutánhoz: a téli Muminvölgyet ismerhettem meg (Muminboccsal együtt).
A Muminok – mint köztudott – téli álmot alszanak, de Muminbocs egyszercsak felébred, ezután többféle kalandban részt vesz: megismeri a téli tájat, annak szórakozási lehetőségeit és veszélyeit, társakra is talál. Jókat derültem a szereplők kalandjain, főleg Varkocs beszólásain.
A gyerekmesén túl olyan bölcsességekre is akadhatunk a sorok között, amik a kellemetlen időszak elviselésére utalnak, a saját 'szenvedés' megélésére.
5/5

Raina Telgemeier: Görcs
Amint megláttam a könyvtárban ezt a képregényt már vittem is magammal, hogy ebédszünetben nekikezdjek. Raina Telgemeier korábbi két képregénye is nagyon tetszett, igaz nem az én korosztályomnak szólnak, de az élettörténete, a néhol ismerős problémák megfogtak, ahogy a kedves rajzstílusa is. A Görcsben a kiskamasz Rainát ismerhetjük meg, akinek egy időben furcsa félelmei jelentek meg, amik az ételekhez, emésztéshez kötődtek. Eleinte azt hittem a menstruáció lesz a középpontban- igaz az is megjelenik, de a hangsúly az étkezési problémákon, és a szorongáson van. Változnak a barátok, a családi otthon túl zsúfolt a kiskamasz számára és nehezen tud ebből a helyzetből menekülni. Szóba kerül a terápia is, amit nagyon jól érthetően mutat be az alkotó. Remek olvasmány kiskamaszoknak, nem csak azoknak akik mondjuk hasonló problémákkal küzdenek, de az életkori változások – folyamatok miatt is. A kedvenc oldalam az volt, ahol megkérdezi a teraputa a lányt, hogy mi bántja – ő azt mondja, nem tudom…. közben az oldalakon rengeteg érzelem, gondolat megjelenik. Sokszor az ilyen nem tudom / semmi mögött rengeteg minden áll, csak nehéz megfogalmazni.
5/5

Nemes Nagy Ágnes: Között
Idén január 3-án 100 éve született Nemes Nagy Ágnes, akitől eddig csak egy-egy verset olvastam. Januárra ezért tökéletes volt a Havi versolvasós kihívásomhoz ez a kötetet, melyben egy válogatást kaptam több kötetéből, az 1942–1979 között született verseiből. Nagyon erőteljesek a háborús képek, a veszteség, idegenségérzet – nagyon egyedi képeket alkot, melyben az ember és a természeti jelenségek fonódnak össze. A kedvenceim lettek: Éjszakai tölgyfa, Fák, Hasonlat, Széndioxid, A szörny.
4/5

Zalka Csenge Virág: Törpeszarvas és a déli álom
Talán ez a Zalka Csenge Virág kötet tetszett nekem a legjobban, pedig már többet is olvastam. Imádtam a koncepciót, a tagolását, ill. a kulisszák mögött részletek ismét nagyon érdekesek és informatívak voltak. Ebben a kötetben a világ minden tájáról hoz meséket, amiben különféle kópékat, trickstereket ismerhetünk meg, akik néha gonoszkodnak – de többször segítenek a főhősnek, vagy a többi szereplőnek. Ilyen trickster Loki, a címadó törpeszarvas, a japán és magyar mesékből is ismert rókák (előbbinél persze a mágikusabb rókatündér formában). Tökéletes kikapcsolódást nyújtott – tanulságos és humoros volt, és meghozta a kedvem a januári szerzemény (Japán tündérmesék) olvasásához is. Ahogy a korábbi köteteit – ezt is ajánlom minden korosztálynak!
5/5

Seres Lili Hanna: Várunk
Erős kezdőkötet, amiben több vers is megfogott – a legjobban a Mr. Nobody ciklusban szereplők (Leső, Tanácsolhatnám, Bolyongó, Porcelánnal).
A magány és az erőszak képei között felsejlik a nők ereje – ez volt számomra a leghangsúlyosabb motívum.
4/5

Jasmine Tarkeshi: Jóga a testnek és a léleknek kézikönyv
Már jó ideje itt volt a polcomon ez a könyv, amibe néha belenéztem, ha érdekelt egy-egy jógapóz. Tavaly nyáron egy mobilos appal kezdtem el rendszeresen jógázni, ami talán nem a legautentikusabb formája, de nagyon megszerettem, mert heti több alkalommal nekiálltam végigcsinálni a gyakorlatsorokat.
Ez a könyv tökéletes volt a hozzám hasonló kezdőknek: bemutatja a jóga történetét, a mögötte álló eszmerendszert, és végigveszi – szépen csoportosítva – a pózokat, mozdulatsorokat. A könyv végén napszakhoz illő gyakorlatsorokat is közöl, ill. meditációs technikákat.
Egy negatívumát tudom kiemelni, de ez személyes – a leírások alapján nehezemre esett elképzelni a pózokat, nekem sokkal jobb ha nézhetek valakit – videón vagy animáción, hogy hogyan kell megcsinálni a mozdulatsort. Persze gyakorlással ezt is meg lehet oldani.
Összességében egy remek könyv a kezdőknek.
4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.