Havi zárás - Október

október 31, 2020

Október egész jól, viszonylag nyugalmasan telt kb az utolsó hetéig. Sok újdonság érkezett hozzám, rendelgettem könyveket, sőt még nyertem is kettőt (Blogturnén a Ferrantét és a Libri Kvízen valamit, ami még nem ért ide :( :) ) és sok-sok gyönyörű őszi témát fotóztam. 

Szerzeményeim

1. John Ashbery: Önarckép konvex tükörben
2. Tor Ulven: Türelem
3. Carlos Ruiz Zafón: Éjféli palota
4. Hartay Csaba: Átkiáltani az őszbe
5. Lucia Berlin: Este a paradicsomban
6. Elena Ferrante: A ​felnőttek hazug élete
7. Háy János: Ne haragudj, véletlen volt
8. Beth Kempton: Calm Christmas and a Happy New Year
9. Marina Lewycka: Various Pets Alive and Dead
10. Nagy Boldizsár (szerk.): Meseország mindenkié
11. Sarah Baxter: 500 történelmi túra a Föld körül

Olvasmányaim:

1. Theodora Goss: Az alkimista lányának különleges esete 5/5
2. Philip Pullman: A Titkos Birodalom 4/5
3. Viktor E. Frankl: Az élet értelméről 5/5
4. Erdős Virág: Hősöm 4/5
5. Sarah Rees Brennan: Boszorkányszezon 4/5 
6. John Ashbery: Önarckép konvex tükörben 4/5
7. Tor Ulven: Türelem 5/5
8. Seanan McGuire: Mélybe ránt a Lápvilág 4/5 
9. Carlos Ruiz Zafón: Éjféli palota 4/5
10. Tittel Kinga: A Duna kincsei 5/5
11. Agatha Christie: Lord Edgware meghal 4/5
12. Daphne du Maurier: A Manderley-ház asszonya 5/5
13. Roberto Aguirre-Sacasa: Chilling Adventures of Sabrina: Occult Edition 4/5
14. Hartay Csaba: Átkiáltani az őszbe 4/5
15. Nagy Boldizsár (szerk.): Meseország mindenkié 4/5
16. Kiss Judit Ágnes: Bűbájoskönyv 4/5
17. Agatha Christie: Az álmok háza 4/5
18. Kate Leth – Megan Levens: Spell on Wheels 4/5
19. Brunonia Barry: A csipkeolvasó 3/5
20. Neil Gaiman: Coraline 5/5

Az októberi terveim közül végül 6 könyvet olvastam el - azt hiszem inkább rövidebb listákat kellene összeállítanom, mert a legtöbbször a felét sikerül elolvasnom.

Szeptemberről csúszott át Theodora Goss könyve, ami nagyon behúzott - várom a folytatásokat! Philip Pullman A Por Könyve sorozatának 2. darabja egy fokkal jobban tetszett, mint az első rész, de továbbra se vagyok teljesen elájulva tőle. 

A hónapot tudatosan a Halloween, a boszorkányok köré építettem fel - ledaráltam a Sabrina új sorozatának mindhárom évadát, ehhez kapcsolódóan elolvastam a képregényverziót és a Boszorkányszezon c. előzményregényt. A Mélybe ránt a Lápvilág is tökéletes választás, szerencsére jobban tetszett, mint amit vártam tőle. Népies-magyaros boszorkányvilágba vitt el Kiss Judit Ágnes könyve, amerikai roadtrip-képregény volt három boszorkányról a Spell on wheels. Sikerült egy idei szerzeményemet is elolvasni - A csipkeolvasót, szintén beleillett a boszorkányos témába. 

Több verseskötetet is kézbe vettem: kezdve a 21. Század Kiadó újdonságaival, Erdős Virág kötetével, Hartay Csaba kötete pedig ehavi szerzemény. 

Két Agatha Christie-t is olvastam: a Lord Edgware meghal volt a tervezett, Az álmok háza novelláskötet meg becsúszott.

A Coralinet olvastam újra (és néztem meg az adaptációt) a hónap utolsó napjain, ez is szuper halloweenre ;).

Végre elolvastam A Manderley-ház asszonyát, amit már évek óta halogattam és ... nagyon tetszett!

Nem hagytam ki én sem a Meseország mindenkié mesegyűjteményt, csak vártam hogy legyen újra készleten.

Ismeretterjesztő - nonfiction könyvek közül Viktor Frankl könyve egy gyöngyszem, ahogy Tittel Kinga legújabb útikönyvecskéje is. A hónapot is hasonló olvasmánnyal zárom: Sarah Baxter legújabb könyvével.

Novemberben megpróbálok a saját szerzeményekre koncentrálni, főleg az októberi kupacból a frissebb-várt megjelenésekre. Folytatni fogom a Vaják sorozatot is, ma hoztam el a könyvtárból a 6. részt! 

A többiek októbere:

Pupilla, Nita, Sister, Amadea,

2 megjegyzés:

  1. Tudom, hogy megragadom a lényeget, de a cicás kaspó überjó!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? :D Nem tudtam otthagyni a Lidlben - szegény virág már kezd nagyon megcsoffadni, de a kaspó marad!

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.