Néhány könyvről röviden #28

október 30, 2020

Ismét sikerült a legtöbb olvasmányomról blogbejegyzést hozni, csak ők árválkodtak a hónap végén blogposzt nélkül. Mindegyikre 4 pontot adtam, ajánlom őket ;)

Erdős Virág - Hősöm
A budapesti Hős utcáról ezidáig még nem hallottam, érdekes betekintést adott ez a kötet ebbe a világba. A fényképek megmutatják mindazt a nyomort, amit a szövegekben is érzünk. Szívfájdító és gondolatébresztő, hogy legszebb városunknak milyen nyomorúságos részei is vannak…
4/5

Sarah Rees Brennan - Boszorkányszezon (Sabrina hátborzongató kalandjai 1.) 
Tavaly óta szerettem volna elkezdeni az Netflixes Sabrina sorozatot, mert a régin nőttem fel Melissa Joan Harttal a főszerepben. Tudom, hogy az új más, sötétebb – ezért is lettem kíváncsi erre a sorozat világába bevezető regényre. A héten, a versek után – közben pont jól esett ez az egyszerű sztori, ami vitt magával. Boszis, cuki, romantikus, egy kis fejlődéssel – jó őszi könnyed olvasmány ;) Külön tetszett, hogy Sabrina elbeszélését megszakítják más szereplők nézőpontjai (a fekete oldalakon).
4/5

Agatha Christie - Lord ​Edgware meghal 
Ismét egy csavaros Poirot sztori. Tetszett, hogy ahogy a színpadi világot is behozta a történetbe – a szereplők közül többen színészek. A krimi szál ismét nagyon bonyolult volt, amikor már úgy éreztem, hogy sejtem ki a tettes, akkor persze Poirot behúzott valami új gondolatot, ami elbizonytalanított. Különösen tetszett, hogy Hastings szemszögéből követtük az eseményeket és többször foglalkozik kettejük barátságával. Poirot kifejti többször hogy miért is érdekes és hasznos számára Hastings látásmódja :)
4/5

Roberto Aguirre-Sacasa - Chilling ​Adventures of Sabrina: Occult Edition
Kíváncsi voltam erre a képregény verzióra, amiből az új, Netflixes sorozat merített. Az első évad ledarálása után kezdtem el olvasni, hogy nehogy elspoilerezzek magamnak valamit – de ettől annyira nem kellett félnem, mert több nagyobb változtatást is eszközöltek a tv-sorozatos verziónál (ami amúgy nekem látványvilágában, aktuális – érzékeny problémafelvetéseivel jobban is tetszett). Sokunk kedvence volt a Sabrina, a tiniboszorkány – na ahhoz nagyon kevés köze van, de nem is baj, tetszett ez a sötétebb változat (ami szerintem is még keményebb, mint az új sorozat). Folytatni fogom az olvasást és a tvsorozatot is :D
4/5

Hartay Csaba - Átkiáltani ​az őszbe
Ez volt az első olvasmányom a szerzőtől, a prózaköteteit láttam itt-ott, de nem olvastam még tőle semmit. Szívesen válogatok a Scolar Live sorozatból, mert mindig valami egyedi élményt adnak ezek a kötetek. Így voltam ezzel a verseskötettel is – és igen, a címe fogott meg először. Hartay Csaba egy témára építette fel a kötetet: ez a számvetés, az évszakok váltakozásaival érzékeltetve. Több vers és sor is megfogott, bár végig úgy éreztem, hogy ez azért nem hozzám szól – én még a nyárban élek :)) Ettől függetlenül nem bánom, hogy elolvastam, mert ismét bővült az ismeretem a kortárs magyar írókról.
4/5

Agatha Christie - Az ​álmok háza
Izgalmas válogatás AC életművéből, ami jól megmutatja írói témáinak sokféleségét. Szerepel benne 'klasszikus' Poirot történet, kicsit misztikus novella, sőt még egy romantikus darab is! Volt amelyik ismerős volt már más válogatásokból, de sose árt az újraolvasás :D Nagyon tetszett, hogy mindegyik végén olvashattunk egy szerkesztő utószót, amiben nem csak az adott novelláról tudhatunk meg többet, hanem magáról AC-ról is. Ajánlom ezt a kötetet, ha még ismerkedtek az írónővel!
4/5

Kate Leth · Megan Levens - Spell ​on Wheels
Cuki boszorkányos képregény – három lányról, akik közösen visznek egy üzletet és együtt élnek. Egy nap kirabolják őket és elkezdik eladni egy online feketepiacon a cuccaikat, útra kelnek és megpróbálják visszaszerezni a fontos mágikus tárgyaikat, közben ki akarják deríteni, hogy ki akart ártani nekik. Az öt fejezetben különböző emberekhez látogatnak el, segítenek ahol tudnak és egyre közelebb kerülnek a megoldáshoz. Nagyon tetszett a látványvilága, a három lány különböző karaktere – a sztori nem volt eget rengető, de egynek elment :)
4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.