Novemberi book tag

november 04, 2020

Avilda ötlötte ki ezt a könyves kérdéssort, ami nagyon szépen hozza a novemberi hangulatot, a könyves párosítások pedig jól megdolgoztatták a memóriámat :)

Köd - Sétálsz az utcán, de a ködtől nem látod a végét.
1. Egy könyv, amelynek csattanójára egyáltalán nem számítottál.

Hmm, Agatha Christie szinte minden krimije ilyen, de az egyik legutóbbi ilyen talán Bella Ellis - Az ​eltűnt hitves c. könyve, amit nem csak Bronte-rajongóknak ajánlok!

A köd olykor megnyugtató is lehet, van egy varázslatos bája, jólesik, ahogy körbeölel. 
2. Egy könyv, amely hibáit elsőre nem láttad a rózsaszín köd miatt.

Guillaume Musso - Az írók titkos élete - 10 éve nagyon tetszettek az író könyvei, ezért akartam újra olvasni tőle. Ez a könyv nagyon olvastatta magát, de a végére már a fejemet fogtam annyira nem tetszett... Bővebben a blogposztban.

Eső - Hiába van nálad esernyő, elázol, az éles cseppek az arcodba vágnak, idegesítenek, bárcsak vége lenne már! 
3. Egy könyv, ami miatt a legtöbbet szekálnak/amiről a legtöbbször olvasol negatív véleményt, pedig te szereted.

Hát szekálni nem szekál senki amiatt, hogy mit olvasok. De talán az Agatha Raisin sorozat olyan, hogy arról lehet több negatív véleményt olvasni és én is látom a hibát, mégis - izgatottan várom az új részeket, és örömmel kezdek bele. Néha megmarad az öröm, néha rájövök hogy nem sikerült épp olyan jól az adott kötet.

ez a legújabb rész, amit várok


Az eső miatt csúsznak az utak, előfordulhat, hogy kicsúszik az ember lába alól a talaj. 
4. Egy könyv, aminek a fülszövege teljesen más ígért, és csak pislogni tudtál a történet előrehaladtával.

Monica Ali - A muszlim asszony - amit magamtól kb sosem olvastam volna el, de Brigi csupa jót mesélt róla a Popkultcsajok podcast egyik adásában. A fülszöveg félrevezető, mert nem egy nagy szerelemről szól, hanem lassú változásról, a saját én és vágyak megtalálásáról. Szóval aki a borító, fülszöveg alapján egy 'szultán lánya...' romantikus sztorit vár az nagyot koppan, ahogy a molyos értékelések változatosságából is kitűnik - de aki vevő az idegen kultúrák megismerésére, szépirodalmi színvonalon, annak szuper olvasmány lehet!

Hideg és Várakozás -  Kabát, sál, talán már sapka is, csizma, pulóverek a lehűlés ellen.
5. Egy könyv, amitől kiráz a hideg.

Kevés kimondott horrort olvasok, a weird fiction műfajából az első olvasmányom Jeff VanderMeertől az Expedíció volt, aminek a megfoghatatlansága miatt rázott ki a hideg. Szeretném amúgy újraolvasni, és akár be is fejezni a trilógiát, mert 7 éve (:O azta, ez is már 7 éve volt!?) olvastam.

De ide illik, ha már weird fiction - Veres Attila két könyve is, vagy a Madarak a dobozban.

November 29-én első advent, elkezdődik a karácsonyi készülődés, mindenki nagyon várja. 
+ 1 Egy könyv, aminek nagyon várod a (novemberi) megjelenését.

Szinte mindegyik könyvre, amit a novemberi megjelenéses bejegyzésben összegyűjtöttem nagyon kíváncsi vagyok, de most Rose Tremain - A ​kegyelem szigetei könyve vonz a legjobban.


Töltsd ki te is, ha ezt olvasod és van kedved! ;) Írj nekem molyon vagy kommentben, ha megtetted, hogy olvashassam a válaszaidat!

4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy te is kitöltötted, köszi! :)) Az Expedíció nekem nagyon tetszett, pont a furcsasága miatt, érdemes lenne folytatnom.
    Veres Attila Odakint sötétebb című könyve tetszett, de nem tudom, a novelláskötete milyen lesz... elég vegyeseket olvastam róla :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem adj egy esélyt a novelláskötetnek is ;)

      Törlés
    2. Mindenképpen, bár érzésem szerint átcsúszik majd jövőre.

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.