Néhány könyvről röviden #21

Február vége óta március végéig ismét összegyűlt sok olvasmány, amiről nem írtam külön.

Meik Wiking: Az emlékteremtés művészete 
Meik Wiking legújabb könyvében a hygge és a lykke életérzés után az emlékezés és a boldogság témáit járja körül. Több tippet ad hogyan tudunk elmélyíteni boldog emlékeket, megismerhetjük milyen az emlékezés folyamata. A kötetben sok személyes élményt is megoszt, lehet hogy már túl sokat is
A megállapításai nekem nem adtak sok újat, néhány kutatás volt érdekes újdonság számomra. A könyv lényege egy hosszabb cikkben elmondható, de kétség kívül szép lett ez könyv is. Jó volt kézbe venni és átgondolni a saját emlékeimet, és megpróbálom hasznosítani a tippjeit.
4/5

Pompor Zoltán (szerk.): Így mesélj, hogy olvasson
Nekem sok újat nem mondott ez a könyv, de egy kevésbé tájékozott szülőnek egy gyors és átfogó vázlatot ad arról, hova kell fordulnia ha jó könyveket szeretne választani a gyerekének. Mit kell beépítenie a mindennapjaikba, milyen előnyei vannak a könyvtárnak, könyvesboltnak, milyen irodalmi díjakra kell figyelnie a gyerek-kamaszkönyvek kapcsán.
A kiadás nagyon szép lett, az utóbbi évek (Esti mesék lázadó lányoknak, vagy az InfoGrafika sorozathoz hasonló) trendjének megfelelő színes, ötletes.
4/5

Lydia Davis: Az ​annyi, mint
Az első olvasásom a szerzőtől, már nézegettem korábban a regényét, de nemrég mégis ez a novelláskötet került a kezembe.
Tartottam tőle, hogy fog nekem tetszeni és ezek a nagyon rövid történetek nem az én világom. A kötet legtöbb darabja nem tetszett, elbizonytalanított – nyomasztott, persze nem kell mindig a vidámság, de ez így egyben tömény volt.
Viszont volt legalább 3 novella ami nagyon tetszett, és emiatt érdemes volt számomra elolvasni a kötetet.
Kezdve a címadó novellával – Az annyi, mint – ami annyira megfogott, tetszett hogy az elején azt sem tudtam férfi, vagy nő a narrátor, mégis olyan dolgokat, érzéseket fogalmazott meg, amik ismerősek voltak számomra is.
A Pár dolog, ami nem jó bennem szintén kiemelkedett a többi közül, ez is egy párkapcsolat végéről szól, a nő szemszögéből. Illetve a legelső, a Történet amiből született A történet vége c. regénye.
Több történet a kapcsolatok bizonytalanságát, leépülését mutatják be, vagy valami furcsa-zavaros érzést a hétköznapokból.
3/5

Nacume Szószeki: 120 ​haiku
A könyvtárból hoztam el a gyönyörű kis kötetet – a haikukat néhány éve olvasok, elsősorban Fodor Ákosnak köszönhetően. Most üdítő volt egy japán szerző, 'eredeti' műveit olvasni. A természet sokkal erősebb, azokhoz a haikukhoz képest, amiket eddig olvastam, de ezeken átszűrődnek az írója, Nacume Szószeki érzelmei (magány, szomorúság).
3/5

Lukács Gergely Sándor: Fényrom
Volt benne néhány haiku ami tetszett, de a többsége az elmúlásról, az öregedésről szólt, amihez nem tudtam/ nem akartam kapcsolódni.
3/5

Marjorie Liu: Monstress: Fenevad 2. – Vér
Ez az rész is csodálatos lett a látványvilágát tekintve, részletgazdag, gyönyörűen brutális. A történet egy fokkal érthetőbb volt, mint az első rész, bár többször elgondolkodtam hogy ennyire elfelejtettem hogy mi történt abban, most ki-kivel van?
Maika hozzám hasonlóan zavarodottan kutat válaszok után, egyre veszélyesebb helyeken. Újabb információk kerülnek elő a múltjából és kezd kirajzolódni a jövője. Nagyon kíváncsi vagyok a 3. részre, és majd egyben elolvasom újra a sorozatot.
4/5

Molnár Krisztina Rita: Kőház
Az első kötetem a szerzőtől, tetszett a játékossága, a témái, el-elismételtem egyes sorokat magamban annyira tetszett a ritmus.
4/5

Fekete Anna: Oda-vissza
A legtöbb vers tetszett, tudtam hozzá kapcsolódni – egész sokat meg is jelöltem magamnak, és a #versvasárnapra rovatomhoz is tudtam gyűjteni belőlük.
4/5

Kleinheincz Csilla – Roboz Gábor (szerk.): Az év magyar science fiction és fantasynovellái 2019 
Legszívesebben nem is csillagoznám, de a pontozás és könyvelésmániám miatt mégis. Rossz időszakban olvastam, amikor nehezen tudott lekötni bármi ill. a negatív hangvételű történetek, ijesztő sztorik pont rosszul estek. Sajnálom, mert más körülmény között biztosan legalább plusz egy csillagot érdemelne a kötet.
3/5

Helen Fielding: Bridget Jones babát vár
Újraolvasva is jól szórakoztam rajta, főleg hogy az utóbbi feszült-szomorú-drámai időszakában jól esett valami ismerőset olvasni.
4/5

Jason Aaron: Thor: ​A mennydörgés istene
Az elején kicsit zavaros volt a több idősík, időutazással is meg van bolondítva a történet, de a végére szépen összeállt. A főgonosz kicsit sablonos volt, bár a terve olyan nagyszabású volt hogy lenyűgözött a kegyetlensége. Tetszett, hogy Thort többféle életszakaszban is megismerhettem, ez adott neki még egy csavart a sztorinak.
4/5

George Saunders: Fox 8
Instagramon láttam meg valakinél, a rókás téma miatt került fel a várólistámra. A Scribd ingyenes hónapjának köszönhetően egyik délután el is tudtam olvasni. Nem volt egyszerű, mert a történetet direkt hibás angolsággal meséli el Fox 8, vagyis egy róka.
Rövid, szívfacsaró a történet, amiben ez a kíváncsi róka elmeséli hogyan tanult meg emberi nyelven, hogyan veszítette el csapata az élőhelyét.
3/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.