Havi zárás - Március

március 31, 2020
Ez a március..., ezt évekkel később is emlegetni fogjuk szerintem. 
Az én kis életemben a fontos pontok az alábbiak voltak: először voltam Szegeden és adtam elő egy elég nagy konferencián; kezdtem el itthonról dolgozni az országos helyzetre való tekintettel.
A könyvvásárlást most nem fogtam vissza: Libri, Európa és Agave akciónak nem tudtam ellenállni ill. hónap középén Szombathelyre is került Poket automata, ami mellett persze nem mentem el vásárlás nélkül.

A szerzeményeim közül konkrétan hármat olvastam el márciusban: Bridget Jones babát vár újraolvasás volt, a Zitutól ajándékba kapott Mi-t is sorra kerítettem ill. az Agave újdonságai közül a Csillagtalan tengert. A Tajtékos napok, Az analóg bosszúja, Vesalius titka, Északi mitológia és Coraline könyveket évekkel korábban olvastam, most különféle akcióknak köszönhetően szereztem be saját példányként. 

Szerzeményeim
1. Bosnyák Viktória: Tündérboszorkány
2. Elif Shafak: 10 perc 38 másodperc
3. Nguyễn Ngọc Thuần: Csukott szemmel nyiss ablakot
4. Helen Fielding: Bridget Jones babát vár
5. Győrfi Kata: Te alszol mélyebben
6. Lauren Groff: Vágy és végzet
7. David Nicholls: Mi
8. Boris Vian: Tajtékos napok
9. David Sax: Az analóg bosszúja
10. Phyllis T. Smith: Én, Livia
11. Erin Morgenstern: Csillagtalan Tenger
12. Neil Gaiman: Északi mitológia
13. Neil Gaiman: Coraline
14. Susanna Clarke: A hollókirály
15. Jordi Llobregat: Vesalius titka

Olvasmányaim:
1. David Sax: Az analóg bosszúja
2. Marina Lewycka: Eperföldek
3. Lydia Davis: Az annyi, mint
4. Andrzej Sapkowski: Az utolsó kívánság
5. Nacume Szószeki: 120 haiku
7. Lukács Gergely Sándor: Fényrom
8. Marjorie Liu: Monstress: Fenevad 2. – Vér
9. Orvos-Tóth Noémi: Örökölt sors
10. Harag Anita: Évszakhoz képest hűvösebb
11. Molnár Krisztina Rita: Kőház
12. Fekete Anna: Oda-vissza
13. Kleinheincz Csilla – Roboz Gábor (szerk.): Az év magyar science fiction és fantasynovellái 2019
14. Helen Fielding: Bridget Jones babát vár #újraolvasás
15. Agatha Christie: Egy marék rozs
16. Jason Aaron: Thor: A mennydörgés istene
17. David Nicholls: Mi
18. George Saunders: Fox 8
19. Erin Morgenstern: Csillagtalan Tenger
20. Renaada Williams: becoming.

A márciusi terveim közül végül 3 könyvet sikerült elolvasnom a 10-ből, a Mákháborút félbehagytam a negyedénél.

A havi kihívásaim közül az egy Agatha Christie ismét sikerült - az Egy marék rozst olvastam el, ami a félelmeim ellenére tetszett. Illetve a saját, újraolvasós kihívásomhoz az Átmeneti üresedés helyett inkább a frissen beszerzett Bridget Jones babát vár kötetet választottam, ami könnyed kikapcsolódást nyújtott, erre volt inkább szükségem.

A legjobb olvasmányaim a hónapban Az analóg bosszúja, Eperföldek, Az utolsó kívánság (Vaják 1.), Örökölt sors, Évszakhoz képest hűvösebb, Egy marék rozs voltak és a Csillagtalan tenger voltak - ezekről született külön blogbejegyzés.

Több verseskötetet is sorra kerítettem (és még egy nagy kupac vár rám), ezek közül néhányat kijegyzeteltem, hogy a blog Facebook oldalán a Vers Vasárnapra rovatban legyen utánpótlás. A hónap legutolsó olvasmánya is egy verseskötet lett - a NetGalleyról olvastam ekönyvként.

Szokás szerint képregényeket is olvastam, a Monstress 2. része lenyűgözött ismét, bár a sztorit most nem éreztem olyan erősnek; ill. a Thor - A mennydörgés istene is a kezembe került, ami egy csavaros történet volt sablonos főgonosszal.

Több egyéb bejegyzés is született a hónapban: a Témázunk csapattal a hypeolt könyveket jártuk körbe, a jelenlegi helyzet megihletett - írtam a hosszú könyveimről amiket most kényelmesen el tudok olvasni otthon, indítottam egy új rovatot amiben a pozitív híreket próbálom összeszedegetni, de ajánlottam többféle témában könyveket a karantén idejére. A TOP5 tél rovatot majdnem elfelejtettem megírni, de még időben eszembe jutott.

A többiek márciusa:
Nita, Sister, Pupilla, Amadea, Heloise

5 megjegyzés:

  1. Szegeden miről adtál elő? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A könyves véleményvezérek hatásáról a könyvtárban :) Czenema is ott volt és szuperül összefoglalta a napot: http://czenema.blogspot.com/2020/03/kamaszok-konyvtarban-szegeden-jartunk.html

      Törlés
    2. Hú, ez érdekes téma, elolvasom a bejegyzést is :) Köszi!

      Törlés
  2. A Mákháborúval kapcsolatban abszolút meggyőztél, hogy hanyagoljam inkább. Fura volt ez a nagy hype körülötte, és bevallom, féltem is, hogy belefutnék egy mellényúlásba. De aztán a te és vicomte véleménye megmentette a pénztárcámat :D
    Szegeden meg remélem, jársz majd máskor is és beülhetünk egy kávéra :) - őszintén remélem, hogy a szuper helyek megmaradnak majd, ha vége lesz ennek az egésznek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicomte véleményét én is olvastam, az is megerősített a félbehagyáskor hogy nem kell ez nekem :)
      Remélem össze tudjuk hozni valamikor! :))

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.