Havi zárás - Január

január 31, 2020
A januárt a megújulás, lelassulás jegyében kezdtem el. Az első öt olvasmányomról szép sorban írtam bejegyzést - ezzel is sikerült lassulnom, tudatosítanom melyik könyvtől mit kaptam.

Én magam nem vettem új könyvet, de kaptam ajándékba ill. kiadóktól is érkeztek újdonságok - viszont kettő kivételével elolvastam mindegyiket. Szeretném ezt a kettőt februárban sorra keríteni, hogy tartsam magam az egyik fogadalmamhoz :)

Szerzeményeim:
1. Kleinheincz Csilla: Ezüstkéz
2. Oyinkan Braithwaite: Hugicám, a sorozatgyilkos
3. Sophie Collins: Kahlo
4. Lackfi János (szerk.): Mi van?
5. Rhys Bowen: Holttest a könyvesboltban
6. Eddy de Wind: Auschwitz, végállomás

Olvasmányaim:
1. Susan David: Érzelmi rugalmasság
2. Földes Jolán: A halászó macska uccája
3. Sarah Baxter: Szent helyek
4. Agatha Christie: A sittafordi rejtély
5. Colm Tóibín: A blackwateri világítóhajó
6. Kleinheincz Csilla: Ólomerdő #újraolvasás
7. Kleinheincz Csilla: Üveghegy #újraolvasás
8. Satoe Tone: Ahol a szív dobban
9. Satoe Tone: Pipó utazás
10. Kleinheincz Csilla: Ezüstkéz
11. Oyinkan Braithwaite: Hugicám, a sorozatgyilkos
12. Rick Remender: Orgyilkos osztály 3. – Kígyóverem
13. Jennifer Wright: Mi voltunk az elsők
14. Alan Moore: Halo Jones balladája
15. Alice Walker: Az öröm titkának őrzői
16. Daniel Glattauer: Gyógyír északi szélre
17. Finy Petra: Marlenka
18. Eddy de Wind: Auschwitz, végállomás
19. Izsó Zita: Éjszakai földet érés
20. Sophie Collins: Kahlo

Változatos és hosszú volt a január, a kevesebb olvasás nem sikerült, viszont tudatosan válogattam össze a fentieket. A könyvtári példányokat kell csökkentenem (vissza is vittem közben több várólistás könyvet) - és haladni a sajátjaimmal. A januári terveim közül (amit csak Instán osztottam meg) 6/3-at sikerült elolvasnom, de februárra is hasonló kupacot tervezek összeállítani.

Az Ezüstkéz robbantotta a szép, komótos olvasós-blogolós terveket - muszáj volt újraolvasnom a két korábbi részt. Szerencsére ugyanúgy kedvenc maradt és már alig vártam, hogy a befejező részt a kezembe vehessem.
Utána visszatértem a régi rossz szokásomhoz, hogy minden is érdekel - képregények, életrajzok, versek - a blogposztokra persze nem mindig szakítottam időt, ennek köszönhetően várható egy újabb Néhány könyvről röviden bejegyzés. Két képeskönyv is megtalált - a molynak és a könyvtárnak köszönhetően, Satoe Tone illusztrációi jobban elvarázsoltak mint a történetei, de igyekszem nyitni a gyerekkönyvek, képeskönyvek felé is. :)

Januárban figyeltem a nemzetiségek változatosságára is, ezért került most sorra az osztrák Daniel Glattauer könyve, ami elkapott amikor olvastam, pont jól jött a kemény Alice Walker könyv után, de utólag belegondolva annyira nem volt nagy élmény.

A könyveken kívül írtam az újévi fogadalmaimról, az évtized könyveiről és a Témázunk idei első részében a hangoskönyvekről és podcastokról.

Jelenleg, a hónap utolsó és február első olvasmányaként egy izgalmas történelmi regényt olvasok, amit már a megjelenése óta nagyon vártam, mert a LibrAmore egyik tagja, Anna fordította. Graham Moore Az éjszaka fénye regénye 1888-ba visz vissza, amikor Edison pereskedett kb mindenkivel, aki el akarta bitorolni tőle az izzólámpa használatának jogát.

A többiek évkezdése:
Nita, Amadea, Pupilla, Liliane, Heloise,

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.