Néhány könyvről röviden #12

Decemberben és most januárban is összegyűjt több olyan olvasmányélmény, amiről blogbejegyzés  nem született. Van itt karácsonyi történet, életmódkönyv, képregények és egy népszerű thriller is.
Debbie Macomber: Tizenkét nap karácsonyig
A maga nemében jó kis könyv – romantikus, karácsonyi chicklit, ami elhiteti velünk, hogy egy kis kedvesség csodákra képes. A karácsonyi hangulat lehetett volna erősebb benne, de igazából az oda vezető 12 napon volt a hangsúly. Egynek jó volt (és pont 12-én kezdtem el olvasni :D
3/5

Hevesi Judit: Holnap ne gyere
Nekem ez volt első kötetem Judittól, így nem tudtam milyen szövegekre számítsak. Megtetszett a stílusa, többször újraolvastam több verset ebből a kötetből – igaz a témája (gyász, búcsúzás, szakítás) elszomorít, de voltak benne nagyon szép sorok, jó képek!
4/5

Göran Everdahl: Lagom
Humoros és szépen illusztrált könyv a lagomról, a svédekről – a hétköznapjaikról, a híres embereikről, kultúrájukról. 
Tökéletes ajándék az északi országok kedvelőinek ;)
4/5

Sarah Pinborough: 13 perc
Hát ezzel a könyvvel alaposan 'befürödtem'. Alapvetően szeretem a krimiket, a thrillerekkel is ismerkedem egy-két éve. Gondoltam ez jobban fog tetszeni, mert YA – talán kevésbé kemény sztori, de nem jött be. 
Az alaphelyzet érdekes volt, de aztán túl hamar rájöttem, hogy félre vagyunk vezetve, másrészt meg nem tudtam egyik karaktert se megkedvelni. Idegesített, untatott az egész nyavalygás, a Tashával az élen. Becca állt egy kicsit közelebb hozzám, de túl gyenge karakter ő is. 
A szerzőtől ez volt az első könyvem, de szerintem az utolsó is.
2/5

Rob Rodi - Loki
Nagyon szeretem a Marvel szuperhős univerzumot – szinte az összes filmet láttam, és persze az egyik kedvenc szereplőm Loki (főleg Tom Hiddleston alakításában). 
Tudtam, hogy ebben a képregény más alakban fog megjelenni, érthetően mivel ez előbb keletkezett. 
Tetszett, hogy bemutatták Loki szemszögét, akit a családjától elragadva Thor ellentétének neveltek fel. Tettei ezért érthetőek és teljesen megsajnáltam a végén. A képregény vége tetszett a legkevésbé, úgy éreztem túl hirtelen lett vége. Ettől függetlenül jó volt, tetszett és felidézte bennem a több formában már olvasott skandináv mitológiát.
4/5

Neil Gaiman - Ne ​ess pánikba!
Még mindig nem olvastam el a  Galaxis Útikalauz stopposoknak c. 'klasszikust'.
Bevallom, ha nem kellett volna a NG plecsnihez akkor jól meglettem volna enélkül a könyv nélkül. De hamar konstatáltam, hogy nagyon olvasmányos, sok érdekes kulisszatitkot rejt a 20. század II. felére jellemző szórakoztató médiakészítésről - legyen az rádiójáték, könyv, vagy tévésorozat. Douglas Adams nagyon kreatív ember, bár elsőre nem tűnik annak - inkább bosszantónak, hogy hiába a nagy tervei nem tudja magát a határidőkhöz tartani, vagy többször meggondolja magát.
Elképesztő a Galaxis Útikalauz stopposoknak jelenség sikere - ami tavaly ünnepelhette a 40. évfordulóját, ha a rádiójáték megjelenését vesszük. 
A könyv sok interjúrészletet, visszaemlékezést, magyarázatot tartalmaz a rádiójáték, sorozat és könyvek születéséről. Kevesebbet magáról DA-ról, mint emberről. Akit érdekel a könyv annak mindenképpen érdekes kiegészítő olvasmány. Én az idézetek és a rövid cselekményvázlat alapján elbizonytalanodtam, hogy nem utálnám-e, ezért még várok vele... :D
3/5

M. C. Beaton - Agatha ​Raisin és a sarlatán lélekbúvár (Agatha Raisin 26.)
26 résznél már az ember nem sok újra számíthat egy sorozatban. Ennél a könyvnél is ezt éreztem - annak ellenére, hogy szerintem itt történt a legtöbb gyilkosság.
Ami még újdonság volt, hogy az előző könyv egyik gyanúsítottja itt is feltűnik, és Agatha nem bírja nem beleütni az orrát a dolgaiba. 
A könyv végén ismét kapunk egy új szereplőt, aki miatt kíváncsiak lehetünk a következő részre.
Ez a rész nem tetszett annyira, túl sok volt a gyilkosság, sokfelé ágazott a cselekmény, szétesett - viszont a hangulatot, a szereplőket kedvelem, ezért ez már egy 'biztonságos' olvasmány, aminél tudom mire számíthatok.
3/5
Olvastátok valamelyiket?

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.