Néhány könyvről röviden | 2023 augusztus

Ebben a hónapban a legtöbb olvasmányomról írtam külön, a hónap végére csúsztak be rövidebb olvasmányok, amiknek nem szenteltem külön bejegyzést.

Zalka Csenge Virág: Nagyvárosi népmesék
Zalka Csenge Virág kötetei már garantálják számomra a könnyed szórakozást, az érdekes témákat és egy kis betekintést a mesék gyűjtésének – mesélésének világába.
Új kötetében olyan történeteket olvashatunk, amelyekkel a városban élők is tudnak kapcsolódni. Olyan növények, állatok, jelenségek lesznek a mesék témái, mint például a gesztenyefa, a kockakövek, a lakótársi közösségek, vagy épp a hinták.
Ehhez kapcsolódóan ismét az egész világ mesekincséből hozott történeteket, ahogy a korábbi köteteiben is megszokhattuk – olvashatunk Nagy-Britannia szigetén túl kínai, arab, indiai, de kasmíri meséket is.
Minden mese előtt egy kis információs doboz található, amely bevezeti mesét és érdekes információkkal szolgál.
A kötet végén megfigyelős-fotós játékot is találunk, az ajánlott irodalom és forrásjegyzéken kívül.
A kedvenc mesém – amin jót nevettem – A macskák országa, A dzsinn a toronyban, nagyon különleges volt még A ginkótündér; de néhány klasszikus történet is helyet kapott, mint Trisztán és Izolda története, vagy a sok feldolgozást megért A varázsló tanítványa.
Szép kötet született, érdekes tematikával, jó mesékkel – ajánlom!
5/5

Marjorie Liu: Monstress: Fenevad 7.
Hiába olvastam az év elején a hatodik részt, olyan az agyam mint a szita… Meglepetésként ért a kötet elején az elárult, kiszolgáltatott Maika.
Kippa karaktere tovább fejlődött, a kezdeti cukiságon túl már úgy tűnik fontos szerepet tölt be a sok ármánykodás közepette.
A világról ismét egy kicsit többet megtudunk, egyrészt Zinn emlékein keresztül másrészt megérkezünk szereplőinkkel az Alkonyudvarba.
A bárónő/Tuya és Corvin karaktere is több szerepet kapott, megismerhettük múltjukat, ami nagyon érdekes volt, ill. a 'Farkas-család' is egy új taggal bővült.
A kötet elején csak kapkodtam a fejem, hogy megint milyen cselszövések mennek itt – újra kell olvasnom egyben az egész képregénysorozatot tényleg, mert így csak részleteket fogtam fel XD
4/5

Fodor Ákos: Benső beszéd: hangminta

A könyvtárból hoztam el ezt a hangoskönyvet, mert Fodor Ákos verseit szeretem, szívesen olvasom évek óta. Jó volt fejből együtt mondani az előadóval a kedvenc soraimat, de a hangoskönyv számomra nem működött olyan jól, nem tudtam úgy figyelni – befogadni, mint amikor én olvasom – ettől függetlenül hiánypótló kiadás.
4/5




A Hogwarts Legacy világa
A Hogwarts Legacy játék készítését fél szemmel figyelemmel kísértem az elmúlt években, ill. egy ismerősnél volt szerencsém látni működés közben. Valamikor szeretném kipróbálni, ezért is voltam kíváncsi erre a könyvre.
A hatalmas, csodaszép képekkel illusztrált albumban végigkövethetjük a játék főbb elemeit és készítését. Ez alapján jó betekintést kaptam arról, hogy mire is számíthatok, ha elkezdek vele játszani.
Avatarunkat teljesen testre szabhatjuk, aki ötödévesként kerül a Roxfortba és az ősi mágia nyomait követi ill. egy gonosz szereplő ellen harcol. 
Részletes betekintést kaphattam a játék készítésének alapelveibe, a "mindentudó útmutató" működésébe, a helyszínek (a kastély, Roxmorts, a Szükség Szobája, Felföld), az állatok - bestiák és varázslás megvalósításába.
A játék az 1800-as évek végén játszódik, így elkerüli a már ismert történetszálakat, de a készítők a könyveket és filmeket alapul véve dolgoztak, álmodták tovább a helyszíneket, karaktereket és az ősi mágia működését.
A könyvből megismerhetjük a legfontosabb tanárokat, barátokat, ellenségeket, rövid háttértörténetekkel együtt.A legfontosabb tanórák, ill. a Szükség Szobájában történő tanulás - önfejlesztés - varázslás és a harcok szintén külön fejezetet kaptak.
Szinte minden részben említették, mennyi változtatáson estek át egyes részletek, mennyi kiváló ötlet végezte a vágószoba padlóján. 
Összességében tetszett ez a kötet, bár a fordítás néhol döcögött számomra. Azoknak ajánlom ezt a könyvet, akik hozzám hasonlóan szeretnének megismerkedni ezzel a játékkal, a fejlesztésével mélyebben - vagy akik nem lehet elég a Harry Potteres tartalmakból! :)
4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.