Havi zárás - Február

február 28, 2023

Februárban tartottam magam a minimális könyvbeszerzési tervemhez - ill. ami érkezett, azt el is olvastam :) A hónapra több 'projektem' volt: egyrészt a Könyv Kemping kihívásra, amit teljesítettem, de nem az eredeti tbr-ommal. Valentin nap miatt szerettem volna romantikus regényt olvasni. Több különleges szépirodalmi regényre sort kerítettem, ill. a könyvtárból rengeteg képregényt hazahordtam (és vissza - jó kis súlyzógyakorlat volt :D).

Szerzemények

Heather Webber: Éjfélkor a Fekete Rigó kávézóban

Olvasmányok

1. Meik Wiking: A hygge otthon 5/5
2. Emma Carroll: Deresvölgy legendája 4/5 
3. Sarah Andersen: Csodabogár 5/5
3. Rainbow Rowell – Sam Maggs: Fangirl: Manga 2. 4/5
4. Al Ewing: Loki: Asgard ügynöke 2. – Nem hazudhatok 3/5
5. Jason Aaron – Noelle Stevenson – CM Punk: Thor: A mennydörgés istennője 5/5
6. Neil Gaiman – P. Craig Russell: Északi mitológia II. 5/5
7. Jón Kalman Stefánsson: Csillagok sercegése 5/5
8. J. K. Rowling: Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists 5/5
9. A Journey Through Charms and Defence Against the Dark Arts 4/5
10. Julie Otsuka: Buddha a padláson 5/5
11. Brian Herbert – Kevin J. Anderson: Dűne: Atreides-ház 3. 5/5
12. Mohamed Mbougar Sarr: Az emberek legtitkosabb emlékezete 5/5
13. Jason Aaron – Al Ewing – Daniel Kibblesmith – Gerry Duggan: A Birodalmak háborúja 5/5
14. Marjorie Liu: Monstress: Fenevad 6. – Az eskü 5/5
15. Casey McQuiston: Red, White & Royal Blue – Vörös, fehér és királykék 4/5
16. Joe Hill: Locke & Key – Kulcs a zárját: Az aranykor 5/5
17. Heather Webber: Éjfélkor a Fekete Rigó kávézóban 4/5
18. Laura Agustí: Egy macska története 5/5
19. Joanne Harris: Ötnegyed narancs 4/5
20. Agatha Christie: A kristálytükör meghasadt 5/5

Összesen 9 képregényt olvastam el, ezért is dobódott meg az olvasmányok száma. A legtöbb nagyon tetszett. Kiemelkedő volt a Locke & Key - Sandman crossover, az új Monstress, de jól szórakoztam a Csodabogár (újra)olvasásán is. Meglepő módon a Dűne előzmény is megfogott, érthető volt - adott egy kis plusz hátteret ehhez a világhoz. A legnagyobb meglepetés A Birodalmak háborúja volt, amit el se akartam olvasni, végül ezen nagyon jól szórakoztam.

Idei tervem volt, hogy több szépirodalmi műre szeretnék időt szánni, ehhez remek könyveket találtam februárban: a Csillagok sercegése, Buddha a padláson és Az emberek legtitkosabb emlékezete mind különleges élmény volt, és még a 23 nemzetes kihíváshoz is tökéletesek voltak. 

Valentin napra egy sokak által imádott könyvet hoztam ki a könyvtárból - a Red, White & Royal Blue jó szórakozást nyújtott - kíváncsi leszek a filmadaptációjára is.

A hónap végén érkezett egy régóta várt újdonság a Kossuth Kiadótól - az Éjfélkor a Fekete Rigó Kávézóban igazi amerikai dél irányzatába tartozó mágikus realista, kicsit gasztroregény. 

Az olvasmánylistámban két igazán szép könyv szerepel - A hygge otthon és az Egy macska története. Szintén remek olvasmányélmények és a 23 nemzetes listámat is bővítették.

A hónap utolsó napjait pedig az utolsó olvasatlan Miss Marple regénnyel zártam. Jöhet újra Poirot ill az önálló történetek! (Még 23 könyv kell az Agatha Christie plecsnihez)

Filmek - sorozatok

A február nagyjából a Netflix bűvöletében telt - befejeztem Philomena Cunk szerint a világ minisorozatot (abszurd, vicces művelődéstörténeti doku), több Ghibli Studiós mesét, és Rupert Grint főszereplésével készült szintén abszurd sorozat két évadát (A betegség csapdájában). A You 4. évadának első felét is ledaráltam - nagyon tetszett az Agatha Christie-szerű kerettörténet.

Strike új évadát (Zavaros vér) is ledaráltam, és olyan jó volt újra elmerülni ebben a világban!

Filmek közül a Nyugaton a helyzet változatlan volt nagyobb élmény, ill. a kortárs énekesnőkről szóló dokufilmek sorát folytattam Taylor Swiftről készült Netflixes darabbal, ami érdekes betekintést adott az alkotói folyamatába.

Mindenmás

Februárban több baráti találkozó, január óta várt program került sorra. Megnéztük a Veres1Színház előadásában Agatha Christie Az egérfogó c. darabját (tervezem elolvasni a darabot a Négy színmű c. kötetben), kedvenc zenekarom a Vad Fruttik is itt járt - ezt sem hagyhattam ki. Szülinapomat is megünnepeltük - több részletben :)) Több újdonsággal gazdagodtam - néhány csak olyan apróság mint egy szájfény, újra belevetettem magam a gyöngyfestésbe is, vettem egy új teát - és a növényi tejekkel szintén újra próbálkozom - a legtöbb apróság, de feldobta a hónapom :)

A többiek februárja:

Pupilla, Amadea

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.