Néhány könyvről röviden | 2021 augusztus

augusztus 31, 2021

Jean Dufaux: Murena 2. – Homokból és vérből

Két éve olvastam a Néróról szóló képregény első részét, ezért a cselekmény már homályba veszett. Ami elsőre feltűnik, ha a két kötetet összehasonlítjuk: a 2. rész letisztultabb rajzai, nekem ez sokkal jobban tetszett. A rövidsége miatt a cselekmény itt is pattogós, igazából a nagy részében azt se tudtam hol járok. Nero császár és környezetének történetét ismerhetjük meg ebben a részben is, cselszövések – hatalmi játszmák adják a cselekmény nagy részét. Ezt a sorozatot is érdemes egyben – egymás után olvasni, mert a sok részlet akkor kerülhet a helyére.

3/5

Marjorie Liu: Monstress: Fenevad 4. – A kiválasztott
Ismét egy kicsit többet megtudhattunk Maika múltjáról, gyerekkorától kezdve. Érdekes új szereplők bukkantak fel – és egyre jobban kibontakozik az a nagy probléma, ami veszélybe sodorja a megismert világot. Külön tetszett, hogy Kippáról is többet megtudtam – ígéretes karakter, nem csak cuki. Most is gondot okozott, hogy egy év távlatából kellett felidéznem az eseményeket – majd tényleg újra fogom olvasni egyben a sorozatot. De hol a vége? :D
4/5

María Isabel Sanchez Vegara: Coco Chanel
A Frida Kahlo-s könyvhöz hasonló olvasmányélmény volt: szépen kiemeli a híres divattervező életének főbb eseményeit, a rajzok megidézik a klasszikussá vált ruhákat, ill. Coco beállását a lépcsőn.
4/5

Agatha Christie: Halál a felhők között
Poirot még egy repülőút alatt is nyomoz? Majdnem – valóban gyilkosság történik egy Franciaországból Angliába tartó repülőn, és a fedélzeten utazik Poirot is, ám sokáig tévútra viszik a körülmények, melyek közül az utazás miatt háborgó gyomra csak az egyik. Lassan haladtam ezzel a könyvvel – pótolvasmányom volt az otthoni, vastagabb könyv mellé ( #könyvmolyproblémák ) talán emiatt a végére meg is untam a nyomozást. Aprólékos listák, bemutatások próbálják előrébb vinni a nyomozást, minket olvasókat pedig félrevezetni… Nem volt rossz, de a lassabb hangvételű krimik közé tartozik. Tetszett, hogy Poirot a nyomozás mellett egy kicsit kerítőt is játszik :))
4/5

Viszkok Fruzsi: Tedd rendbe az életed!
Viszkok Fruzsit nem követem – természetesen nagyjából képben vagyok a munkásságával, több videóját is láttam. A rendszerezés – listázás az egyik olyan tevékenység, ami megnyugtat és szeretek róla olvasni is; Fruzsi könyve ezért is került a várólistámra. Már ahogy belelapoztam megállapítottam, hogy nagyon szép kiadás viszont sok újdonságot nem fog nekem tartogatni. Marie Kondo szemléletével már évekkel korábban megismerkedtem, több elgondolását (nem a 30 könyvet tarts meg) sikeresen adaptáltam, több tárgytól – évek óta magam előtt tologatott könyvektől segített megválni. Fruzsi sokat inspirálódott tőle – ez nem is baj, mert hivatkozik rá – de nekem újat már nem nagyon mondott a 'mindennek legyen helye, meg inkább pakolj/rakj rendet naponta 10 percig, mint hogy utána hetekig ülj a káoszban' – szemlélettel. Farkas Líviánál is találkoztam amúgy ezzel, őt is nagyon ajánlom, ha még mélyebben el akartok merülni a témában. A könyvben szó esik a menütervezésről, a listázásról – határidőnaplókról, több olyan gondolatról ami évek óta a levegőben van: pl. a munka – magánélet egyensúlya, a feltöltődés fontossága, stb. Egyszóval ez a könyv azoknak fog sokat adni akik még egyszer sem olvastak a fenti témákról – igen a rendrakásnak is van ám szakirodalma :)) ill. nagyon szeretik Fruzsit és még többet szeretnének kapni 'belőle'. Ideális ajándék lehet ez a könyv fiatal felnőtteknek, különköltözés előtt állóknak – több praktikus tanácsot megjegyeztem én is magamnak. A könyv felénél elkezdtem átnézni a gardróbomat és hirtelen leselejteztem több nyári ruhát, amik évek óta nem voltak rajtam :D Hatásos, na!
4/5

Charles Soule: Star Wars: Kylo Ren felemelkedése
A képregény, amit csak azért olvastam el mert Kylo Renről szól és igen, mert hasonlít a rajzolása Adam Driverre. Kíváncsi voltam ennek a karakternek a részletesebb eredettörténetére, amit valamilyen formában meg is kaptam, de olvastam volna még. Megismerhetjük Ben Solo-t, aki megteszi az első lépéseit az általa (?) választott úton. Kíváncsi lettem volna, hogy Snoke, hogyan került először kapcsolatba vele, hogyan indult el a sötét úton, de erről nem szólnak a filmek és ez a képregény sem. A rajzolás tetszett, látványos, de nagyon kompakt az egész – néhol idegesítő párbeszédekkel.
3/5

Babiczky Tibor: Szapphó-paradigma
Érdekes és izgalmas kötet a Szapphó-paradigma, amit akkor értékeltem igazán amikor elolvastam az utószót (amely megjelent az Élet és Irodalom honlapján is – érdemes elolvasni). Ebben Babiczky Tibor röviden összefoglalja mit tudunk az ókori költőnőről, milyen magyar fordítások születtek a műveiből – ezek hogyan alakultak az évek során. A kötetben Babiczky Tibor Szapphó verstöredékeit (ezek dőlttel vannak szedve) egészítette saját gondolataival, képeivel – mégis megőrizve az archaikus formát, hangulatot. Természeti képek, szerelem, élet és halál – egyetemes gondolatok, képek jelennek meg, amik az olvasók széles rétegéhez szólnak. Andalító, megrázó néhol – szeretném újraolvasni később! 
5/5

Ilma Rakusa: Love after love
Ilma Rakusa Nádas Péter utószava alapján egy nyelvi zseni – magyar anya és szlovák apa gyermeke, így mindkét nyelven beszél. Ráadásul életét Svájban töltve a németet is elsajátította – a kötet versei alapján az angol már csak ráadás volt. A kötetben nem szerepel sok vers, ám azok hosszabbak mint amiket megszoktam és kétnyelvűek. A magyar sorokat angol mondatok egészítik ki, törik meg – és mind a szerelemről, a vágyról, fájdalomról és magányról szólnak. Nagyon erőteljes képeket használ, néhol szabadvers szerűen. Első olvasásra nekem idegen volt ez a világ, ez a nyelvi forma.
3/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.