Havi zárás - December

december 30, 2020

Szépen eltelt a december: nagyjából a terveim mentén olvasgattam, de elengedtem kihívásokat és célokat, készültem az ünnepekre (olvasmányok tekintetében is). Karácsonyra megleptem magam néhány kihagyhatatlan újdonsággal, mint pl. A Tükörjáró sorozat záró részével, vagy Edith Eva Eger új könyvével. Az Ickabogot karácsonyra kaptam Zita barátnőmtől, ami az év utolsó olvasmánya lett.

Szerzemények:

1. Mönich Krisztina: Lélekemelő gondolatok
2. Stephen Fry: Héroszok
3. Donald A. MacKenzie: Skót tündérmesék
4. Edith Eva Eger: Az ajándék
5. Christelle Dabos: Visszaverődések viharában
6. J. K. Rowling: Az Ickabog

Olvasmányok:

1. Barátság a négy fal között 4/5
2. Kosztolányi Dezső: Csodát nekem 4/5
3. Debbie Macomber: Szerelem karácsonyra 4/5
4. Mönich Krisztina: Lélekemelő gondolatok 2/5
5. Kállay Eszter: Kéz a levegőben 4/5
6. Molnár Ferenc: A kékszemű 5/5
7. Beatrix Potter: Nyúl Péter és barátai – Beatrix Potter összes meséje 5/5
8. Kosztolányi Dezső: Édes Anna 5/5 #haviegyújraolvasáskihívás
9. Beth Kempton: Calm Christmas and a Happy New Year 5/5
10. Stephen Fry: Héroszok 5/5
11. Tom Taylor – G. Willow Wilson – Chris Eliopoulos: Star Wars: Az Ellenállás kora – Hősök 4/5
12. Zalka Csenge Virág: Széltestvér és Napkelte 5/5
13. Szerb Antal: Budapesti kalauz 4/5
14. Josie Silver: Egy decemberi nap 3/5
15. Rebel Girls Lead: 25 Tales of Powerful Women 5/5
16. Christelle Dabos: Visszaverődések viharában 3/5
17. J. K. Rowling: Az Ickabog 4/5

Decemberben több kimondottan karácsonyi témájú könyvet olvastam: Kosztolányi írásait, Molnár Ferenc meséjét, Beth Kempton életmódkönyvét, Debbie Macomber és Josie Silver regényét. Ezek közül nagyjából mindegyik tetszett a maga nemében, bár a Kosztolányi kötettel és Josie Silver szereplőivel volt néhány problémám.

Végre egész sok saját könyvet elolvastam - a Barátság négy fal között és az Édes Anna Poketet, vagy a már említett Kosztolányi könyvet. Ajándék volt Mönich Krisztina verseskötete, korábbi szerzemény a Calm Christmas....Az új megjelenések között Stephen Fry Héroszok kötete, az új Dabos és Az Ickabog került fel a decemberi olvasmánylistámra.

Több mesét is sorra kerítettem - tökéletes voltak a kuckózós estékhez: Molnár Ferenc A kékszeműje Poketként is megjelent, de én egy másik kiadásban olvastam; Beatrix Potter összes meséje egy hiánypótló darab, ahogy Zalka Csenge Virág legutóbbi gyűjteménye is. 

Versek közül 'csak' két kötet olvastam: Mönich Krisztina kötete a Mikulás csomagomban lapult, Kállay Eszter gyűjteménye pedig idei megjelenés, amit a Merítés zsűritagjaként olvashattam el. 

Nagyon vegyes olvasmánylistát tudhatok magam mögött - szokás szerint - a hónap kiemelkedő könyvei voltak: A kékszemű, Héroszok, Nyúl Péter és barátai, Édes Anna újraolvasás, Széltestvér és Napkelte, Rebel Girls Lead (Netgalley ekönyv reci volt - januárban jelentik majd meg ;)).

A hónap és talán az év csalódása a Tükörjáró sorozat 4., záró része :(

Holnap jön az évösszegző bejegyzés - a terveim szerint, ezért is hoztam előbbre a havi zárást ;) Nektek, hogyan telt 2020 utolsó hónapja?

A többiek decembere:

Nita, Pupilla, Amadea, Sister,

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.