Karácsonyi olvasmányok

december 20, 2019
Az idei utolsó Témázunk bejegyzésekben a karácsonyi olvasmányainkról mesélünk: miket olvasunk az ünnepek alatt, mik azok a könyvek amiket ilyenkor újra előveszünk, ad-e vajon a karácsony plusz élményt az aktuálisan olvasott könyvhöz?

Karácsonyi könyvek

Mivel imádok tematikus listák készíteni, ezért természetesen több ilyen megtalálható a blogon is. Az elsőt 2012-ben írtam: volt itt giccses regény, mese, klasszikus szépírók gyűjteményei ill. egy hangoskönyv is. A lista írásakor még nem olvastam mindet, de azóta Richard Paul Evans könyveit elolvastam, ajánlom ha rövid, nagyon érzelmes (giccses) történetre vágytok. 
2014-ben írtam a következő ajánlós listát, amiben filmeket, kreatív ötleteket és egyéb inspirációs forrásokat is összeszedtem. 
2015-ben újabb könyvekkel bővült a listám, azokat az Agatha Christie kivételével el is olvastam (A sittafordi rejtély hmmm lehet januárra jó is lenne, mert télen játszódik). Az ott említett My true love gave to me kötetet végül két éve olvastam el magyarul - de szívesen elolvasnám angolul is. Nézegettem is, hogy ezzel a borítóval megvenném, de keménykötésben nem találtam a bookdepon.
2016-ben karácsonyi booktaget töltöttem ki, itt is beszámoltam az aktuálisan felfedezett újabb karácsonyi könyvekről. 
Az utóbbi évben amúgy törekedni szoktam arra, hogy november-december heteiben olvassak valamilyen karácsonykor játszódó könyvet. Lehet ez faék egyszerű romantikus (mint pl. Debbie Macomber), ifjúsági (Ajándékba adlak, Dash&Lily, Hull a hó - ebből idén készült el a Netflix film, amit meg is néztem nemrég :)), szépirodalom (Daloljanak itt angyalok, Nyolc fehér éjszaka, Fekete István, Dickens) vagy épp gyerekirodalom (Tolkien karácsonyi levelei, Diótörő).

Mit olvastam a karácsonyfa alatt?

Mivel a legtöbb emberhez képest én mindig sokat olvasok, ezért nálam inkább az befolyásolja, hogy az ünnepek alatt mit olvasok hogy:
- egyrészt mihez van kedvem,
- másrészt hogyan tudom a legjobban kihasználni azt a néhány napot amit otthon töltök. Gondolok itt arra, hogy a nagyon vastag könyveket szeretem az ehhez hasonló szabadságok alatt elővenni - idén az illusztrált Harry Potter 4. van tervben, ami tényleg egy otthon olvasós példány :D

Visszanéztem a korábbi években miket olvastam a 'karácsonyfa' alatt*:
- 2009 - Libba Bray: Lázadó angyalok
A fenti listából látható, hogy vagy régi kedvencek kerültek elő, vagy frissen beszerzett könyvek, folytatások, vagy téli témájú könyvek. Mindegyik olyan aminél tudom vagy sejtem, hogy jó lesz majd, valamilyen békés, nyugalmas, kuckózós hangulatot fog adni. Nincs egy konkrét könyv, amit karácsonykor újraolvasok - de számomra tökéletes választás ilyenkor a Harry Potter. (Az illusztrált kiadások is ösztönöznek az újrázásra - így fogok idén is tenni.)
Érdekes módon a karácsonykor olvasott könyvekre szinte kivétel nélkül 5/5 pontot adtam - ez vagy azért sikerült, mert nagyon az ízlésemnek megfelelően válogattam, vagy az ünnepi nyugalom adott egy plusz faktort az olvasáshoz.

*Gyerekkori szokásom - élményem, hogy bemásztam a fa alá és ott feküdtem, olvastam (igen, egyszer magamra is borítottam a fát :D) - a legjobb hely volt a világon, főleg amikor még igazi fenyőnk volt és finom fenyőillat is volt. (Ehhez találtam egy jó poént :D)
pexels

Mivel hangolódtam 2019-ben?

Idén nagyon jól esett a lelkemnek Szabó Magda írásaiból készült válogatás, ami segített lelassulni - hangolódni. A jövőben is szeretnék hasonló tematikus, szépirodalmi válogatásokat olvasni - ebből van jó néhány.
A decemberi időszakra szántam az októberben beszerzett Agatha Christie válogatást, amit épp a héten olvastam. De a télhez és karácsonyhoz kötődik benne Bodor Attila A tél menyasszonya mesekönyve is, amit a hónap elején olvastam el. A legkorábbi listákban is emlegetett Tim Burton mese, A karácsonyi lidércnyomás is sorra került nálam ezen a héten, de arra 2 pontot adtam, mert önmagában nagyon nem tetszett - de a film nagy kedvencem, szeretném idén újranézni.

A többiek karácsonyi könyves élményei:
Pupilla,

1 megjegyzés:

  1. De jó ez a poén, a fa alatt! :D Amúgy régen én is sokat hevertem konkrétan a fa alatt, mert ráadásul anyáéknál padlófűtés volt, és nagyon kellemes volt a meleg köveken heverni. :D
    Jó sok karácsonyit, karácsonyost felsoroltál! A hóleány nagyon szuper téli könyv szerintem, és A tél jegyesei, vagy a Mercy Falls farkasai is hozzák a "hideg" hangulatot. :) Tényleg jó sok közös van ezúttal! :)
    A karácsonyi leveleket egyébként épp tegnap néztem meg könyvesboltban élőben, hát olyan kis szép, hogy kis híján jött is velem haza. :D

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.