Könyvfüggők problémái | TAG

december 03, 2019
Anna hívott meg erre a körkérdésre, akit egyik kedvenc booktuberem, Dominika hívott 'ki' :) Régen volt már tag a blogon - és a kérdések passzolnak egy kicsit az év végéhez is. 

1. Van kismillió olvasatlan könyved. Hogyan döntöd el, melyiket olvasod el legközelebb?
Életszerű kérdés, most is például olyan izgalmas friss megjelenések várnak az utóbbi hónapokból, mint Joanne Harris Epertolvaja, a Nápolyi regények befejező része, vagy az utóbbi idők nagy kedvenc sorozatának, A tél jegyeseinek 3. része. Huh, nem is értem magam - addig sokkal jobban izgulok egy könyv miatt ameddig be nem szerzem, aztán szépen eltologatom magam előtt hetekig/hónapokig. 
Hangulatfüggő, hogy éppen melyikre vágyom éppen - de többször szoktam különféle kihívásokkal motiválni magam, hogy mit vegyek előre.
Jelenleg a fentiek közül Az elveszett gyerek története izgat a legjobban, de aztán ki tudja, lehet a héten helyette a szintén nagyon-nagyon várt Bábel emlékezetének kezdek neki :D

2. Már elolvastad egy könyvnek több mint a felét, de nem tetszik. Folytatod, vagy abbahagyod?
Hááát, ha már a felét elolvastam akkor valószínűleg végigolvasom, hátha a vége megmenti az egészet. Félbehagyni inkább az első oldalak után szoktam: ha az első egy-két fejezet nem fog meg egyáltalán, vagy érzem hogy erre most nem vagyok ráhangolódva, akkor félreteszem. Ilyenkor szoktam molyon egy polcra gyűjteni a könyveket, hátha egyszer újra megpróbálkozom velük.

3. Közeledik az év vége, és még mindig nagyon távol vagy az olvasási listád teljesítésétől. Mit teszel?
Semmmmit :D Épp a múlt héten fogalmaztam ezt meg - pl. nem sikerült a saját sorozatolvasós kihívásomat sem teljesíteni, de közben rájöttem hogy már nem vagyok sorozatokra rákattanva - kivéve a fent említett Nápolyi regényeket, meg A tél jegyeseit :D

4. Egy könyvsorozatnak, amit imádsz, nem egyeznek a borítói. Hogyan kezeled?
Elsőre lehet, hogy meglep, de túlteszem magam rajta. Idei példa hogy a Rowling Cormoran Strike sorozatának 4. része más stílusú borítóval jelent meg, mint az eddigiek - sebaj, a lényeg, hogy a polcomon vannak. Azért a nagy kedvenceimet örülök, hogy egységes borítóval szereztem be.

5. Minden ismerősöd imád egy könyvet, amit te gyűlölsz. Kivel beszéled meg, aki szerinted a te oldalara állna?
A kis bloggerközösségünkben vannak könyvek, amikhez ellentétesen állunk - valaki szereti, valaki utálja. El szoktam olvasni mindkét fél értékeléseit, mert kíváncsi vagyok ki mit lát bele. Szóval molyon olvasgatva, vagy a blogon kommentelve beszélem ki - dolgozom fel az élményt.
6. Nyilvános helyen olvasol, és nagyon felzaklat a könyv, annyira, hogy sírni kezdesz. Mit kezdesz magaddal? 
Megtörlöm a szemem és olvasok tovább :D Volt már ilyenre példa, hogy elfutotta a szememet a könny, vagy mert érzelmes jelenet volt - vagy mert felhozott egy saját emléket. Na és? Lehet, hogy senki nem látta - mondjuk zokogni még szerencsére nem zokogtam nyilvános helyen. Azért az nehezebb élmény, és az idegeneknek - utazótársaknak is meglepőbb lenne.

7. Egy könyvnek, amit nagyon szeretsz, most jön ki a folytatása, de te már nem emlékszel egészen az előző részre/részekre. Mit teszel, újraolvasod az előző részt/részeket, vagy keresel róla egy összefoglalót a neten, vagy kihagyod a folytatást, vagy bestresszelsz… stb? 
Ha nagyon a múlt homályába vész, és úgy érzem szükséges, akkor megpróbálom újraolvasni. A legtöbbször az időhiány/lustaság győz és visszaolvasom a saját bejegyzésemet (ha van) az előzményekről, vagy mások véleményét és jöhet a folytatás. A legtöbb sorozat folytatásában az író ad több mankót, amivel felidézi az előző részek fontos momentumait, amik elő is hozzák az emlékeket, vagy érthetővé teszik az adott részt. Harry Potternél pl a sokadszori újraolvasásnál untam is nagyon ezeket az ismétléseket :D

8. Nem akarod kölcsönadni a könyveidet senkinek. Hogyan utasítod rendre udvariasan azt, aki mégis kölcsön akar kérni tőled egyet? 
Ne haragudj, de nem adok kölcsön senkinek könyvet. Ennyi. Mániákusan vigyázok a könyveimre, nem töröm be a gerincét, nem szamárfülezem a lapokat. Egy ideje Briginek hála könyvtasiban hordom magammal - imádoooom :)) A könyvek nekem értéktárgyak is, az életterem részei és díszei, nem csak használati tárgyak ahogy sokaknak. Másrészt meg utálnám is számon tartani kinél mi van - inkább kiveszem neki a könyvtárból a nevemen :D

9. A hónapban már öt könyvnek kezdtél neki, és egyiket sem fejezted be. Hogyan jutsz túl ezen az olvasási válságon? 
Kicsit leülnék átgondolni milyen történetre vágyom, versekre, képregényre, ismeretterjesztő könyvre? Azért is jó több műfajból olvasni, mert mindegyik mást ad - kevesebb az esély megcsömörleni. Olvasási válság ellen jó teljesen mást csinálni - rendet rakni, polcot rendezni, youtube-ot lesni, filmet-sorozatot darálni. Vagy ha mindenképp olvasni akar az ember, akkor egy régi kedvenchez nyúlni, aminél tudjuk mire számíthatunk - meglesz a biztonságos környezet, mégis olvasunk, és új gondolatokat ébreszthet bennünk.

10. Nagyon sok könyv jelenik meg mostanában, ami érdekel, és majd meghalsz, hogy olvashasd. Mit csinálsz? Hányat veszel meg ezek közül? 
Na igen, erre utaltam is fent, hogy sok újdonságot hajlamos vagyok betárazni. De már évek óta leszoktam arról, hogy minden érdekesnek tűnő könyvet megvegyek. Most már csak a nagy kedvenceimtől szoktam megvenni a könyveket - ilyen instant vásárlós szerző Rowling, Elizabeth Gilbert, Joanne Harris pl. 

11. Végre sikerült megvenned a könyveket, amiket nagyon szerettél volna, és alig várod, hogy olvasd őket… de meddig hevernek a könyvespolcon, mielőtt ténylegesen el is olvasnád őket?
Változó, van amikor azonnal nekiállok, de sajnos van ami hónapokig is eláll a polcon. Az idei évből ilyen pl. a januárban beszerzett nagyregény Edward Rutherfurdtól a London, amitől bevallom a mérete rettent vissza, de majd néhány szabadnapon sort kerítek rá, csak nem utazásbarát. De ilyen könyv áprilisból Colm Tóibíntól A blackwateri világítóhajó - pedig a szerzőre tavaly nagyon rákattantam, vártam ezt a könyvét is nagyon. 
Az ideális az lenne ha egy hónapon belül el tudnám olvasni, főleg ami rövidebb - ezt a reciknél tudom tartani, sőt ott a két hét a saját magam által szabott határ. 

Nem hívok ki senkit, mert nem követtem ki kapta már meg - de ha tetszik Neked, töltsd ki a kérdéssort (jöhet kommentben, vagy blogposztban) - szóljatok, hogy olvashassam a válaszaitokat! :)

2 megjegyzés:

  1. Dominikát én is el kezdtem nézni, és nagyon tetszenek a videót :) Ez a booktag is tényleg jó :)
    1. Azt totál átérzem, mikor megveszed, előrendeled, de utána csak tologatod. Egy időben mindig anyukám akadt ki ezen, mert nem értette, akkor miért volt olyan sürgős a beszerzése. Muszáj a polcomon tudni :D Hogy tudjam, ott van, és bármikor levehetem.
    2. És a könyveket, amiket félbehagysz, eladod? Vagy mennyi idő elteltével? A második esély után? :D
    8. Ez érdekes, mert pont valamelyik posztomban vagy hozzászólásban (hú, de jó a memóriám) írtam meg, hogy már nem annyira zavar, ha kölcsönadok egy könyvet és kicsit megsérül. Azonban a egy felettesem bejelölt face-en, és látja, mennyit olvasok, már alá is kommentelt az egyik kép alá, hogy kölcsönadom-e? Hááááát... azért na :D Ez nekem olyan fura, úgyhogy még gondolkodom, hogyan bokszoljam ezt le magamban.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, hogy kitöltötted. Tényleg sok mindenben hasonlítunk. :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.