Havi zárás - December

december 31, 2023

A decemberi olvasmányaim újdonságokból és karácsonyi könyvekből álltak - ahogy a beszerzéseim is. 

Szerzemények

1. Becky Chambers: Hosszú út egy közös keringési pályán
2. Robert Galbraith: A hömpölygő sír
3. Laura Barnett: Ajándékok

Olvasmányok

1. Jón Kalman Stefánsson: Gondolatok a mamutfenyőkről és az időről 3/5
2. Stan Lee – Larry Lieber – Walter Simonson – Tom DeFalco – Ron Frenz – J. Michael Straczynski – Rob Rodi – Al Ewing – Daniel Kibblesmith: Én vagyok Loki 4/5
3. Valérie Perrin: Trió 4/5
4. Alex T. Smith: A kisegér, aki elhozta a karácsonyt 4/5
5. Alex T. Smith: A. Grumpusz és gátlástalanul galád karácsonyi terve 5/5
6. Francis Duncan: Gyilkosság karácsonyra 4/5
7. Becky Chambers: Hosszú út egy közös keringési pályán 4/5
8. James O'Barr: A holló 4/5
9. Ali Hazelwood: A szerelem elmélete 4/5
10. Alice Oseman: Solitaire – Pasziánsz 3/5
11. A Hogwarts Legacy világa 4/5
12. Clement C. Moore: The Night Before Christmas 5/5
13. Beth Moran: Let It Snow – Szerelem karácsonyra 5/5
14. Bajzáth Mária (szerk.): Adventi népmesék és legendák 4/5
15. Chris Saunders: Kívánságok 3/5
16. Louisa May Alcott: A valóra vált álom 5/5

Becky Chambers új könyvét már nagyon vártam, épp egy éve olvastam az előző részét a Wayfarer sorozatnak, ami egy cozy sci-fi-sorozat. 

Frissebb (könyvtári) megjelenések közül sorra kerítettem az izlandi Jón Kalman Stefánsson kisregényét, ami sajnos nem fogott meg, de ez nem tántorít el attól, hogy elolvassam mindegyik magyarul megjelent könyvét - a 2024-es terveim között szerepel A halaknak nincs lábuk és az Ásta is.

Ali Hazelwood regénye olvastatta magát, de megállapítottam, hogy elég nekem évi egy hasonló regény :D Sakk-matt felkészül 2024-re :D

A képregények közül az Én vagyok Loki gyűjtemény érdekes betekintést volt a karakter formálódásába; James O'Barr klasszikusa pedig gyomorszorító volt - nem épp egy adventi olvasmány.

Az újraolvasásom az idén augusztusban olvasott A Hogwarts Legacy világa volt - miután már több, mint egy hónapja játszom vele, érdekes volt átismételni az információkat, újra rácsodálkozni arra a munkára, amit beletettek a fejlesztők.

Valérie Perrin harmadik regénye, a Trió tetszett, de már nem nyűgözött le úgy, mint a két korábbi könyve - viszont az idei év egyik meglepetése volt számomra, szeretnék még olvasni tőle, ha jön magyarul új kötete!

Több karácsonyi tbr-t mutogattam Instagramon, ezek közül végül nem olvastam el mindent - de sorra kerültek mesék, romantikus regény, egy krimi és egy régi karácsonyokat megelevenítő klasszikus Louisa May Allcottól. (A karácsonyi árvák klubja és a Gyilkosság a karácsonyi expresszen nagyon érdekelt, de azóta több negatív értékelés íródott róluk, így levettem őket a végtelen várólistámról :D A Hóesés Notting Hillben még vonz, ezt átcsúsztatom jövőre, ahogy a Gwendy 2-t és A családomban mindenki gyilkost is.)

Filmek-sorozatok

A karácsony természetesen ide is belopta magát, megnéztem a Minden idők legjobb karácsonyát, ami egy érdekes betekintés volt a norvég ünnepekbe, és kicsit oldotta a tipikus filmek témáit. A Karácsony Cape Codon egy tévés élmény volt, giccses-cuki-egyszernézős. A Karácsonyi vihar szintén norvég sorozat, amit Ida Elise Broch színésznő miatt néztem ki, akit megszerettem az Új barát karácsonyra sorozatban (ezt is nagyon ajánlom!). Ill. befejeztem A korona utolsó évadát - nagyon szépen lekerekítették a végét, de szívesen néztem volna még a következő évek feldolgozását.

Mindenmás

A december első hetei igazi karácsonyi lázban teltek nálam: vásárlások-rendelések, csomagolások, sőt még egy kis hó és winterwonderland pillanatok is feldobták a hétköznapokat. Nagyon jó volt követni a vlogmas videókat, főleg Morgan Longét, aki minden nap töltött fel egy újat!

Baráti találkozókra, ajándékozásokra is szeretettel emlékezhetek vissza - jól sikerültek ezek az alkalmak.

A karácsony három napja nyugalomban telt, finom ételekkel, sütikkel és persze olvasással (Beth Moran romantikus regényét faltam ekkor). 

Már novemberben el szoktam kezdeni a készülődést, de most is megfogadtam, hogy november közepétől már tényleg bele fogom vetni magam ezekbe az élményekbe, könyvek-filmek úgyis mindig vannak a várólistámon :D

A többiek decembere:

Pupilla

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.