Matt Haig - Karácsony ​apó és a csokitojás

Tavaly év végén olvastam el Matt Haig karácsonyi meseregénysorozatának első és második részét, amihez a Netflixes filmadaptáció hozta meg a kedvem. A harmadik részt is szerettem volna mielőbb sorra keríteni, végül majdnem egy éven belül sikerült :)

A harmadik regény főszereplője Reményi Amelia, a második részből megismert árva londoni kislány, aki már Koboldfalván él - Karácsony apóval és Marival. Úgy tűnik minden szép és jó, ám a kislány nem találja a koboldok között a helyét. Hiába kezd el iskolába járni, nem tud beilleszkedni - máshogy néz ki, máshogy gondolkodik, ráadásul egy szánkóbaleset miatt még azok is kezdenek rossz szemmel nézni rá, akik eddig kedvelték. Ezt a feszült helyzetet használja ki egy gonosz szereplő... Amelia egyre jobban azt érzi, hogy nincs helye a koboldok között, vissza kellene térnie az emberek világába.

A történetben Koboldfalván túl megismerkedünk más lények lakóhelyével is, akik később nagyobb szerephez jutnak. Többek között 'megtudhatjuk' húsvétkor miért kapnak a gyerekek csokitojást :)

A szórakoztató kalandokon kívül kapunk olyan aktuális témákat ebben a regényben, mint a fake news, a tömegek befolyásolása vagy a beilleszkedés nehézségei.

"Azt sem értettem még, hogy a csoda nem arra való, hogy minden rossztól megszabadítson, hanem arra, hogy segítsen keresztülvergődni a nehézségeken, mert tudjuk, hogy az életben igenis ott a csoda, ami újra és újra eljöhet."

A második regényhez hasonlóan követhetjük a karácsonyi készülődést, ill. veszélybe is kerül az ünnep. A reménytelennek tűnő helyzeteket persze sikerül megoldalni és minden szereplő a neki megfelelő sorsot kapja.

Az elején kicsit lassan haladtam a regénnyel, némely részeket untam, de a végére felgyorsultak az események és jót szórakoztam Amelia kalandjain.

Örülök, hogy végigolvastam ezt a regénysorozatot - a három könyv közül még mindig az első rész a kedvencem, de mindhárom különleges olvasmányélményt nyújtott. Chris Mould illusztrációi pedig ismét remekül kiegészítették a történetet.

4/5

Kiadó: Kolibri
Kiadás éve: 2018
Eredeti cím: Father Christmas and Me
Fordító: Magyari Andrea
Sorozat: A fiú, akit Karácsonynak hívnak 3.
Oldalszám: 312
Ár: -
Borító: 5/5

Fülszöveg:
A fiú, akit Karácsonynak hívnak és a A lány, aki megmenti a karácsonyt folytatása

Amelia vagyok, Karácsony apó és Karácsony anyó örökbefogadott gyermeke. Most biztos azt gondolod, könnyű embergyerekként Koboldfalván felnőni, de tévedsz.
Ott van például a koboldiskola: elég kiborító, hogy minden áldott nap karácsonyi dalokat kell énekelnünk – még júliusban is –, és a játékkészítést sem nekem találták ki. De ez még mind elviselhető lenne, ha nem irkálna folyton hazugságokat rólam Vodol apó az újságban.
Mindennek ellenére szeretem az új otthonomat. És amikor a féltékeny Húsvéti Nyúl és nyúlhadserege megtámadja Koboldfalvát, szemernyi kétség sincs bennem, hogy a karácsonyt csak a remény, a szeretet és a csoda mentheti meg. Persze az sem árt, ha a legnehezebb pillanatokban egy Igazmondó Glimpi is melléd áll…

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.