Havi zárás - December

december 31, 2022

A december a novemberi friss megjelenések, szerzemények és persze néhány karácsonyi könyv olvasásáról szólt. Több kihívást elengedtem az év végén, próbáltam a hangulatomnak megfelelően összeállítani az olvasmányaimat. 

A decemberi szerzeményeim közül kettőt elolvastam a háromból - az új Cormorant átviszem januárra, de elsején ezzel tervezem indítani az évet :D

Szerzemények:

1. Robert Galbraith: A Koromfekete szív
2. Janice Hallett: A színjáték
3. Joseph Jacobs: Újabb kelta tündérmesék

Olvasmányok:

1. James Norbury: Az utazás 5/5
2. Lily King: Írók és szerelmek 4/5
3. Rigó Béla: A Mézga család 4/5
4. Alena Ježková: Prágai legendá5/5
5. Matt Haig: Karácsony apó és a csokitojás 4/5
6. Ali Hazelwood: A szerelem képlete 5/5
7. Pilinszky János: Karácsony 4/5
8. Fredrik Backman: Életed üzlete 4/5
9. Janice Hallett: A színjáték 4/5
10. Agatha Christie: Úti célja ismeretlen 3/5
11. J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendje 5/5
12. Joseph Jacobs: Újabb kelta tündérmesék 4/5
13. Neil Gaiman: Books of Magic – A mágia könyvei 3/5

Decemberben magamhoz képest nem olvastam olyan sokat - több program, ill. a Netflix előfizetés elvette az időt a könyvektől :D

A 21. Század Kiadótól és a Next21-től három újdonságot is olvastam a hónap elején: James Norbury inspiráló képes-pandás-sárkányos könyve ismét megmelengette a szívemet. Az Írók és szerelmek kicsit más volt, mint amire számítottam, A színjáték viszont nagyon csavaros 'levélkrimi' :D

Egész sok saját könyvet olvastam ebben a hónapban: a Mézga család jött velem egy ausztriai buszos útra, a Prágia legendákat a 22 nemzet kihívásra vettem elő, a Harry Potter 5 tökéletes karácsonyi olvasmány volt, ill. december utolsó napjaira belefért még az Újabb kelta tündérmesék kötet, amit karácsonyra kaptam. 

Kimondottan karácsonyi könyvek közül három rövidebbet olvastam: Pilinszky írásainak gyűjteményét, egy Backmant (ami miatt szeretnék belekezdeni a Björnstad-sorozatba) és Matt Haig Karácsony apó sorozatának utolsó részét. 

A könyvtárban csaptam le Ali Hazelwood romantikus könyvére, ami tényleg könnyen behúzza az olvasót - nagyjából tetszett is. 

Egy Agatha Christie kihívásra volt az utolsó olvasmányom az Úti célja ismeretlen kötet, ami sajnos annyira nem tetszett, de ez persze nem tántorít el az életmű apasztásától. 

A hónap utolsó napjaira rövid olvasmányokat választottam, ezért vettem kézbe Neil Gaiman képregényét, ill. belekezdek szerintem az Északfi kötetbe, ami illik a téli-karácsonyi hangulathoz és nem bánom, ha átcsúszik jövőre. 

Filmek - sorozatok

A hónap elején fejeztem be a Ted Lasso utolsó évadát, nagyon a szívembe lopta magát ez a sorozat - a focis téma miatt abszolút meglepődtem ezen. 
Végignéztem A korona 5. évadát - ennek hatására ki is vettem a könyvtárból Andrew Norton Diana memoárját, szeretném ezt mielőbb sorra keríteni Robert Lacey könyvével együtt, melynek első részét tavaly decemberben olvastam

Sokakhoz hasonlóan ledaráltam a Wednesday sorozatot, ez is behúzott - kár hogy nem Halloweenra időzítették. Tim Burton miatt mindenképp kíváncsi voltam erre, nagyon szerettem a korábbi munkáit.

Két Witcher évad között pedig jó pótlék volt A vér eredete, engem lekötött - pár napja egyhuzamban néztem meg 4 részt.

Karácsonyi filmeket daráltam a hónap elején - közepén: az AppleTv Maria Carey-s műsoráról inkább nem mondok semmit (nenézzétekmeg), de a Netflixen több cuki filmmel hangolódtam. A Noel naplójában a This is us-ból Kevinként megismert Justin Hartley játszik, ez tetszett talán a legjobban.

Filmélmények közül jó szórakozás volt az Enola Holmes folytatása és a Tőrbe ejtve 2. része. 

Az AppleTv egyik gyöngyszeme volt viszont Charley Mackesy könyvéből készült adaptáció, A Kisfiú, a Vakond, a Róka és a Ló - sőt a dokumentumfilm is nagyon tetszett az alkotóval - pedig maga a könyv nem fogott meg, amikor korábban olvastam.

Ebben a hónapban elég sok filmet-sorozatot fogyasztottam, nem mondom, hogy az olvasás kárára, de érezhetően eltolódtak az arányok, de így volt ez jól :)

Mindenmás

Gyorsan eltelt ez a hónap is, sok élménnyel, de fáradtsággal és kapkodós ajándékbeszerzéssel is. 
A hónap elején kirándultunk a Worthi-tónál, ami szuper volt - főleg ahol a hó is esett, de utána lebetegedtem, nehezen tudtam kikeveredni ebből. Emiatt is volt kuckózás a hónap prioritása :)
Egy győri vasárnap belefért még a hónapba, szokásos reggelizőnkkel - barátokkal. Baráti találkozók is nagyrészt összejöttek, egy új insta-moly-könyvtáros ismeretséget is megünnepltünk forró csoki - kávé mellett, ami idén formálódott. 
A karácsony szerencsére nyugisan, kuckózósan telt, szép dekorok, Világok Lángja illatok, jó könyvek és finomságok között. 
A hónap végén a tespedést megunva és örülve, hogy nem szenvedek náthától - köhögéstől - akármitől újra elkezdtem többet mozogni, jógázni, tornázni, sétálni - rájöttem, hogy ezek a dolgok is nagyon hiányoztak.

2023-ra is elkezdtem készülni: felkészítettem a Lifebookot, elkezdtem elpakolni a kimondottan karácsonyi dekorokat, használatban vettem karácsonyi ajándékokat és még vár rám a nagy évösszegző poszt, ami szintén segít az év lezárásában.

A többiek decembere:

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.